Tjoerie Topic

20-08-2016 12:56 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tjoeries, wat zijn dat?

Waarom maak je er eentje?

En waarom weet bijna iedereen meteen wat ermee bedoeld wordt?

Het schijnt vooral de niet donkere vrouw zo nu en dan te fascineren hoe de donkere dames met een opgetrokken wenkbrauw en een zuigend geluidje met hun lippen kinderen in het gareel krijgen, ruzies beslechten en versierpogingen de lucht uitschieten. De kracht van een tjoerie is soms verbazingwekkend.

Op verzoek open ik dan dus het officiele tjoerie topic als plek van vermaak en kennis.

Laten we het lekker luchtig houden.
quote:lemoos2 schreef op 20 augustus 2016 @ 14:07:

[...]

Het lijkt toch op heel veel varianten die mensen maken als ze iets niet kunnen zeggen maar de afkeuring ook niet kunnen wegslikken. Je hoeft er helemaal niets mee, met hun afkeuring.

Misschien zie jij het als voorbode van gekrijs/elkaar letterlijk aanvliegen? (Wat ik zo lees van jouw ervaringen).Dat zal het zijn denk ik. Niet sarcasrisch bedoelt maar serieus
quote:KaitlynTodd schreef op 20 augustus 2016 @ 14:03:

[...]

Dat herken ik wel van mijn jeugd in Zuid Afrika, daar deden de( zal nu wel een rascist worden genoemd) zwarte vrouwen ook aan. Een hels kabaal is dat wanneer ze ruzie hebben. Een hoop gekrijs, en elkaar in de haren vliegen.Als ik jou wit mag noemen is er niks racistisch aan. Maar niet alle zwarte vrouwen vliegen elkaar in de haren met veel gekrijs. Al denk ik (correct me if im wrong) dat er bij zwarte gezinnen lijfstraffen wel gebruikelijker waren en kinderen ook echt geleerd wordt fysiek van zich af te bijten, wat de drempel om elkaar te lijf te gaan wel lager maakt.
quote:Star schreef op 20 augustus 2016 @ 14:02:

[...]

Wat is er dan precies aso aan?

Ik zie geen verschil met tssssssssk of pffffffff bijvoorbeeld.Tsss en pfff gebruik ik met vriendinnen als we het over iets irritants hebben of als grapje. Maar een ouder/collega/een vreemde die dat tegen mij doet? Nope. Dat vind ik aso. Als er iets dan zeggen ze het maar, en anders kunnen ze de pot op met hun minachting.
Slik die kikker!
quote:khemam schreef op 20 augustus 2016 @ 14:27:

[...]

Als ik jou wit mag noemen is er niks racistisch aan. Maar niet alle zwarte vrouwen vliegen elkaar in de haren met veel gekrijs. Al denk ik (correct me if im wrong) dat er bij zwarte gezinnen lijfstraffen wel gebruikelijker waren en kinderen ook echt geleerd wordt fysiek van zich af te bijten, wat de drempel om elkaar te lijf te gaan wel lager maakt.Jij mag mij wit noemen, je mag ook zeggen dat ik in de bleek ben gevallen, dat zei een oud werkgever ooit, want hij snapte niet dat er ook blankes wonen in Zuid Afrika en niet alleen zwarten en kleurlingen
quote:AllieBrosh schreef op 20 augustus 2016 @ 14:28:

[...]

Tsss en pfff gebruik ik met vriendinnen als we het over iets irritants hebben of als grapje. Maar een ouder/collega/een vreemde die dat tegen mij doet? Nope. Dat vind ik aso. Als er iets dan zeggen ze het maar, en anders kunnen ze de pot op met hun minachting.

Maar het hele punt van die tjoerie is juist dat iemand geen woorden aan een opmerking of actie vuil wil maken. Daar komt dan dus ook die minachting vandaan. Het is niet dat mensen te pas en te onpas zomaar tjoeries lopen te maken omdat ze je eigenlijk iets te zeggen hebben. Juist niet!

Tenzij het provocatief bedoeld is. Nu is het moment dat jij mij een tjoerie mag geven.
Haha, Het enige wat ik me bij deze titel kon voorstellen was een topic over de turnkwaliteiten van Tjoerie van Gelder.

Ik weet nu wat het is, maar ik hoor ze zelden. Ik zou zo'n geluid ook gerust negeren als iemand dat zou doen en gewoon verder gaan met vertellen. Ik vertel namenlijk nooit onzin vindt ik zelf. Als iemand mij betjoeried dan ligt dat toch echt aan de opvattingen van die ander
quote:AllieBrosh schreef op 20 augustus 2016 @ 14:28:

[...]

Tsss en pfff gebruik ik met vriendinnen als we het over iets irritants hebben of als grapje. Maar een ouder/collega/een vreemde die dat tegen mij doet? Nope. Dat vind ik aso. Als er iets dan zeggen ze het maar, en anders kunnen ze de pot op met hun minachting.Woorden kunnen net zo minachtend zijn. Misschien nog wel meer als het mensen zijn die de kunst van het minachten goed beheersen
quote:zjeentje schreef op 20 augustus 2016 @ 13:31:

Ik vind dit wel een soort van maatschappijleer-achtige les.

Ik vind het leuk.

Heb je wel eens een nederlander die veel met surinamers omgaat, een tjoeri zien maken?

Ik kan mij voorstellen, dat je snel dingen overneemt, (ik zou het onbewust overnemen).

En al hij dat goed is uitgevoerd, wordt diegene dan serieus genomen?Mijn vader kan heel goed tjoeries maken en die worden idd serieus genomen.
Am Yisrael Chai!
quote:Tas29 schreef op 20 augustus 2016 @ 13:42:

[afbeelding]

Dit is ook al genoeg als iemand onzin uitkraamt.Nene! Ik hou van haar.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 20 augustus 2016 @ 14:38:

[...]

Mijn vader kan heel goed tjoeries maken en die worden idd serieus genomen.Als een man tjoeriet gooit hij dan ook zijn lichaam en blik in de strijd? Compleet met draaiende beweging van het hoofd en/of lijf en met rollende ogen? Of gebruikt hij dan alleen zijn mond?
Een leven zonder tjoeries:

Mijn zoon zou denken dat scheetjes laten en zijn stinkvoetjes laten ruiken echt wel grappig is.

Mijn hondjes zouden vuilniszakjes slopen en op de tafel springen en niet ophouden met irritant keffen.

Mijn man zou denken dat ik de hele dag zin had in sex ook tijdens het koken.

Personeel zou denken dat ik hun hintjes voor extravagante vrijmibo's serieus zou overwegen.

Tuinman zou denken dat die bladeren nog wel een weekje langer kunnen blijven liggen.

Dronken mannen in de kroeg zouden denken dat hun gelul echt indruk maakte.

En mijn moeder zou denken dat ik echt voor iedere poep en scheet overvloog of een oplossinging had.

Om over roddelaars en jaloers volk maar te zwijgen, die zouden dan denken dat ik ze niet doorhad en gezellig met me blijven doen.

Zou niet kunnen hoor.
quote:fashionvictim schreef op 20 augustus 2016 @ 14:40:

[...]

Nene! Ik hou van haar.

Me2 amazing woman!! Vooral deze

Vraagje aan de niet tjoerie makende dames.....

Situatie is als volgt. Kerel die al de hele avond irritant tegen je aan staat te bomen vraagt of je "gezellig"met hem mee naar huis gaat.

Jij: nee

Hij: waarom niet.

Daar komt er bij mij een tjoerie en is het meestal wel klaar.

Wat doen jullie dan?
quote:Star schreef op 20 augustus 2016 @ 14:38:

[...]

Woorden kunnen net zo minachtend zijn. Misschien nog wel meer als het mensen zijn die de kunst van het minachten goed beheersen Ja, dat weet ik maar al te goed. Ik zit hier al een poos over na te denken tijdens het poetsen en besef dat ik uit een cultuur kom waar een tjoerie not done zou zijn, maar een bepaald slag (vooral) vrouwen enorm bedreven is in steken onder water en speldenprikjes geven. In mijn ogen al net zo ergerlijk.
Slik die kikker!
quote:khemam schreef op 20 augustus 2016 @ 14:44:

Een leven zonder tjoeries:

Mijn zoon zou denken dat scheetjes laten en zijn stinkvoetjes laten ruiken echt wel grappig is.

Mijn hondjes zouden vuilniszakjes slopen en op de tafel springen en niet ophouden met irritant keffen.

Mijn man zou denken dat ik de hele dag zin had in sex ook tijdens het koken.

Personeel zou denken dat ik hun hintjes voor extravagante vrijmibo's serieus zou overwegen.

Tuinman zou denken dat die bladeren nog wel een weekje langer kunnen blijven liggen.

Dronken mannen in de kroeg zouden denken dat hun gelul echt indruk maakte.

En mijn moeder zou denken dat ik echt voor iedere poep en scheet overvloog of een oplossinging had.

Om over roddelaars en jaloers volk maar te zwijgen, die zouden dan denken dat ik ze niet doorhad en gezellig met me blijven doen.

Zou niet kunnen hoor.

Woorden zijn gewoonweg overbodig geworden

Mijn kat zeurt nu om eten, maar mijn tjoerie werkt niet. Wat nu?
quote:khemam schreef op 20 augustus 2016 @ 14:53:

Situatie is als volgt. Kerel die al de hele avond irritant tegen je aan staat te bomen vraagt of je "gezellig"met hem mee naar huis gaat.

Wat doen jullie dan?Dan haal ik mijn wilde beren blik van stal

Wat doen jullie dan?

Ik zou een man nooit een hele avond irritant tegen me aan laten bomen, dat helpt.

Blijf je hier nog lang staan want volgens mij is het tijd om op te donderen doet het meestal ook wel.

En dat van je kinderen hun stinkvoeten, je hond en je man; ik heb daar geen tjoerie voor nodig om toch duidelijk te maken wat ik wel of niet gepast vind.
quote:iris1969 schreef op 20 augustus 2016 @ 13:18:

Ik wil ook tjoeries maken als ik verontwaardigd ben en vooral als blijk van minachting, heerlijk, maar als blanke sta je dan helaas goed voor lul .

Ik vind het trouwens wel echt een vrouwending. Mannen (homo's daargelaten) missen de soepelheid in hun lijf en hun gezicht met de uitvoering van die speciale blik en oogrol .

heeeey Iris

zo meteen een tvp
quote:nijntje021 schreef op 20 augustus 2016 @ 15:00:

[...]

heeeey Iris

zo meteen een tvp Hé meissie . Ik kom snel weer bij julllie discuzeuren

Wat doen jullie dan?Die krijgt van mij een rotopmerking. Waarschijnlijk al eerder in het gesprek, maar pas nadat ik op een normale manier aangegeven had geen interesse te hebben. Ben er absoluut niet trots op, maar als een kerel zo totaal blind is, dan maar zo. En ja, dat is het verbale equivalent van een tjoerie. Het is eigenlijk ook de enige situatie waarin ik lullig zou doen tegen iemand, want ik voel me op dat moment niet meer helemaal veilig.
Slik die kikker!
quote:zjeentje schreef op 20 augustus 2016 @ 13:31:

Ik vind dit wel een soort van maatschappijleer-achtige les.

Ik vind het leuk.

Heb je wel eens een nederlander die veel met surinamers omgaat, een tjoeri zien maken?

Ik kan mij voorstellen, dat je snel dingen overneemt, (ik zou het onbewust overnemen).

En al hij dat goed is uitgevoerd, wordt diegene dan serieus genomen?

jaaa hahha een vriend van mij is echt een bounty, hij kan nog betere tjoeries maken dan mij, en zijn vriend snapt er dan helemaal niks van en kijkt dan altijd naar mij van Nijn.. waar heeft die het over?

ik zou persoonlijk eerst stom verbaasd zijn en dan lachen denk ik.
quote:iris1969 schreef op 20 augustus 2016 @ 15:03:

[...]

Hé meissie . Ik kom snel weer bij julllie discuzeuren Iris je moet wat vaker hier rondhangen je wordt gewoon gemist
quote:iris1969 schreef op 20 augustus 2016 @ 15:03:

[...]

Hé meissie . Ik kom snel weer bij julllie discuzeuren aaah gezelli je hebt een hoop gemist
Ik vind steken onder water van vrouwen meestal een stuk irritanter dan een tjoerie, want die steken zijn vaak zo subtiel dat je er niets mee kunt want dan wordt het gewoonweg ontkend, terwijl de tjoerie geen enkele ruimte voor onduidelijkheid geeft.

Wat vinden jullie?
quote:Tas29 schreef op 20 augustus 2016 @ 15:05:

[...]

Iris je moet wat vaker hier rondhangen je wordt gewoon gemist Wat lief. Ik was op vakantie en heb nu opeens een carrière. Wie had dat gedacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven