Hele map en bestanden zomaar kwijt?

09-12-2008 16:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor heb ik weer.

Ben dus verdorrie een hele map+bestandden kwijt, snap er geen hout van en kom maar niet verder.

Wie ow wie weet hoe je mappen (mijn documenten ) + de bijbehorende bestanden terug kunt krijgen.

Ik heb al zoiets als systeem herstel gedaan maar ja dat heeft geen invloed op je bestanden.

Ik ben echt teneinde raad en al vele (hysterische huilbuien verder het ging namelijk om mijn scriptie..Heb op een USB stick nog wel een versie maar die is al flink verouderd..ja dom ik weet het.

Wie ow wie heeft nog goede tips? en zijn zo'n bestanden uberhaupt nog terug te vinden/krijgen.?

(ik heb iig niets gedelete verplaatst etc ook is de computer niet gecrashed...) het enigste wat er is gebeurd is dat ik filmpjes+ andere bestandjes van een andere vaste computer op mijn laptop heb gezet. Kortom niets speciaal lijkt me zo
quote:baaihaai schreef op 09 december 2008 @ 16:42:

Btw ik heb het mapje baaihaai documenten nog hoor. Alleen de submapjes zijn weg, dus bv studie baai etc. de dingen die niet in een apart mapje stonden zijn er ook nog! Al je submapjes? Of alleen die van de scriptie? Wat stond er verder in? Kun je de grootte van de totale hoeveelheid verloren data schatten?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Vaak heb je bij word een backup directory om te recoveren bij eventuele crashes van je pc. Heb je daar al naar gekeken?

Heb je het spul onlangs nog eens uitgeprint ? Dan is er nog een laatste redmiddel. Dan kan je met een scanner je uitgeprinte scriptie met ocr software weer terug converteren naar een word bestand. Gaat niet vlekkeloos maar heb je weer iets.

Succes
Op zich raak je bij word idd zelde oiets zomaar kwijt.

Zou ook eens zoeken naar de backup van word aangezien die eigenlijk alles opslata ooik bij perongeluk afsluiten of idd crashes.

2de optie is om in dos prompt onder vista in de map van je documenten te gaan zoeken naar de bestanden.

Vaak lijkt het onder winXP/vista dat er iets verwijderd is en kun je onder dos prompt toch nog de bestanden terugvinden.

Al heb je alleen de bestandsnaam dan kun je vaak nog het een en ander terughalen.

Simpele manier is om dan eerst onder dos prompt de file te renamen naar bijvoorbeeld .txt dan dat bestandje te kopieeren en het copy terug te renamen naar .doc.

Klinkt een beetje ingewikkeld zo maar je mag me wel mailen op leeanne1404@hotmail.com dan kijk ik wel even met je mee of het haalbaar is.
Ja helaas zijn alle submappen weg!. Kijk de laptop is nog niet zo oud (denk 2 maanden) dus er stond nog niet zoveel op. Eigenlijk nog bijna niets behalve mijn artikel dan.

Tja heb helaas geen back-up of uitgeprinte recente versie. STOM STOM ik weet het. DURE les. Als ik hem uitgeprint had, dan was der niets aan het handje iig niet voor de tekst. Gewoon opnieuw overschrijven en klaar is kees.

Nu moet ik al die gevatte goedlopende zinnen weer opnieuw bedenken zwaar irritant.

Lee24 ik mail je even

groetjes, baaihaai.

dit jaar is voor mij echt murphy's law heel 2008 is ..................

schoonvader overleden, zware long ontsteking, miskraam en nu dus bestand kwijt. Owja niet direct van toepassing op mijzelf. maar ze hebben voor mijn overleden schoonvader de verkeerde kleur steen en letters geleverd geleverd.

Dus dat bestand kan der ook nog wel bij

maar echt om te janken gewoon!!!!!!!!!!!!!!
Ach baaihaai, het zit je ook niet mee. Maar aan de positieve kant, statistisch gezien heb je dit jaar genoeg ellende gehad voor 10 jaren dus de komende 9 jaar moeten fantastisch gaan!
@Zwieber

Ik ga de staatsloterij winnen! (heb alleen geen lot , maar dan winnen mijn ouders hem maar) Daarnaast "win" een Veni en Vedi en Vici beurs. Owja en de Nobelprijs in de geneeskunde komt over enkele jaren ook mijn kant op! tis dat je het vast weet . Owja en ik breek eindelijk door als de opvolgster van Anky van Grunsven.

ja statistisch is de kans idd heel klein dat er nog iets "ergs" gebeurd. Naja de kans is wel groot dat schoonoma binnenkort het loodje legt maar die is dan ook 91............... Dus als we dat buiten beschouwing laten komt het goed.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2018 18:21
Reden: spam
98.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven