hoe komt het dat

21-08-2016 12:42 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mezelf zo kan haten omdat een man me niet wil. Alsof mijn eigenwaarde van hem af hangt. Sinds hij me voor de zoveelste keer vernederd en gedumpt heeft walg ik van mezelf. Ik ben dus niet goed genoeg voor hem dus voor niemand en niet voor mezelf.

Waarom kan ik niet gewoon van me zelf houden ondanks dat hij dat niet doet? Iemand een idee waar dit ziek denken vandaan komt?
I'm Doing Me
Dat is nou echt iets wat je met behulp van een therapeut kan uitzoeken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Meisje, het is hier al zo vaak gezegd, zoek alsjeblieft hulp. Ga eens langs de huisarts en bespreek het. Gooi deze man uit je leven, zoek een kamer voor jezelf (ik kan je wel helpen zoeken als je wil), ga weer een studie doen, zoek een bijbaantje. En dan kan je heel trots op jezelf zijn en tegen jezelf zeggen: "zie je nou wel! Ik ben sterk. Ik kan prima zonder hem!"

En natuurlijk moet je gaan leren van jezelf te gaan houden en dat niet van een ander af te laten hangen. Dat heeft vooral tijd nodig! Tijd met jezelf! Ga leuke dingen doen met jezelf! Even geen mannen meer, totdat je jezelf in de spiegel kunt aankijken en kunt zeggen dat je van jezelf houdt.
Bij mij kwam het doordat ik vanuit mijn opvoeding geen eigen basis had opgebouwd. Ik kon niks, was mentaal zwak dus hing ik met alles wat ik had aan de eerste de beste vent, en dan pik je heel veel.
Begin eerst eens met het veranderen van je nickname. Lovemyself ofzo.
Woow TO...ik ben even door je topics heen gegaan... zoek hulp!

Ga kijken naar de dingen die je blij maken...maar echt zoek ook hulp!
quote:toxic666 schreef op 21 augustus 2016 @ 12:48:

Bij mij kwam het doordat ik vanuit mijn opvoeding geen eigen basis had opgebouwd. Ik kon niks, was mentaal zwak dus hing ik met alles wat ik had aan de eerste de beste vent, en dan pik je heel veel.Is bij TO ook zo. Misschien helpt het haar als jij vertelt wat jou geholpen heeft.
Het heeft misschien te maken met alles wat je op hem en op jullie relatie hebt geprojecteerd.

Met hoe veel je eraan hebt opgehangen in je gedachten.

Met teleurstelling en verdriet en eenzaamheid en misschien mis je hem en ben je ook gewoon heel erg boos op hem?
lieve lovesray, kijk naar de tips die hier staan (ok, ook in je andere topics) en probeer nu echt hulp in te schakelen en misschien kun je ook wat met de hulp in bovenstaande reacties. Je bent echt zoveel meer waard dan je nu zelf denkt.
TO jij moet de belangrijkste persoon in je leven worden. Word iemand op wie je altijd kunt terugvallen, je hebt niemand nodig dan! Luister eens naar de bekendere liefdesliefdjes die je kent en verplaats elke "you" eens door ME!

"And iiiiiiiiii will always love MEEEE"

"From the day that I met ME I stopped feeling afraid. In MY arms I feel safe"

"Oh- you can't tell me it`s not worth tryin` for

I can`t help it there`s nothin` I want more

I would fight for ME - I`d lie for ME

Walk the wire for ME - Ya I`d die for MEEEEEE

Ya know it`s true

Everything I do - I do it for ME"
Dus. Dat hij jou alleen leuk vindt voor de neuk vindt de hele mensheid jou niks?

Wat zegt je psycholoog over jouw denkwijze?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bedankt voor het reageren allemaal. Probleem is dat ik al in therapie zit. Het is groepstherapie. Het helpt me niet echt. Ze gaan me begin september ook testen op persoonlijkheidsstoornissen. Ik denk niet dat ik dat heb, mijn probleem is gewoon dat ik mezelf haat, lelijk en walgelijk vind en denk dat de leegte die ik voel alleen op te vullen is door mijn ex. Wil ook echt niemand anders dan hem dan maar voor altijd alleen. Ik moet ook echt op mezelf wonen want mijn moeder drinkt veel en scheld me veel uit. Ik ben met opleiding gestopt en werk ook niet. Ik weet niet hoe ik op mezelf zou kunnen op deze manier. Ik wou eigenlijk in september een opleiding doen maar daar ben ik ook niet meer mee bezig omdat ik nu niet goed functioneer en toch ga afhaken,
I'm Doing Me
En je hebt nooit een liefdevolle relatie met hem gehad! Hij heeft je alleen maar gebruikt meisje. Er zijn echt wel jongens die je als een prinsesje zullen behandelen maar die vind je echt niet zolang je met straatvuil om blijft gaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
LovesRay wat jammer dat je je eigenwaarde ophangt aan een lul de behanger, die jou gewoon niet waard is! En dat hebben we al in zoveel topics van jou gezegd!

Waarom blijf je jezelf richten op deze vent, in plaats van de tips aan te nemen die steeds weer voor je geschreven zijn en richt je op jezelf! JIJ bent degene die je moet leren kennen. Stop met hem. En stop helemaal met denken dat wat hij denkt van enig belang is. Hij is niet van belang, dus zijn denkwijze ook niet.

Ik heb het vast al ergens gezegd: je houdt niet van hem, maar van een idee dat hij zou kunnen zijn en misschien op zijn beste momenten was. Jij gaat nu dus af op de mening van iemand, die helemaal niet bestaat, alleen ergens in jouw roze gekleurde dromen.

Zet je beide voeten op de grond

Block je gedachten aan deze droplul

Denk aan jezelf.

Zoek

hulp

En stop met openen van dezelfde topics. Lees gewoon de oude eens door, laat tot je doordringen wat er geschreven is.
Later is nu
quote:lovesray schreef op 21 augustus 2016 @ 13:27:

Bedankt voor het reageren allemaal. Probleem is dat ik al in therapie zit. Het is groepstherapie. Het helpt me niet echt. Ze gaan me begin september ook testen op persoonlijkheidsstoornissen. Ik denk niet dat ik dat heb, mijn probleem is gewoon dat ik mezelf haat, lelijk en walgelijk vind en denk dat de leegte die ik voel alleen op te vullen is door mijn ex. Wil ook echt niemand anders dan hem dan maar voor altijd alleen. Ik moet ook echt op mezelf wonen want mijn moeder drinkt veel en scheld me veel uit. Ik ben met opleiding gestopt en werk ook niet. Ik weet niet hoe ik op mezelf zou kunnen op deze manier. Ik wou eigenlijk in september een opleiding doen maar daar ben ik ook niet meer mee bezig omdat ik nu niet goed functioneer en toch ga afhaken,

Je wilt je leegte laten opvullen door iemand, die veel beter is dan je ex! Alleen heb jij je ex allerlei fantastische eigenschappen toegeschreven. Deze heeft hij niet. Het is een lul. Ga daar eerst eens van uit.

Jij houdt een droomman in stand, om jezelf te kunnen ontlopen. Je kunt net zo goed een 'relatie' aangaan met Brad Pitt.
Later is nu
Ja sorry ik open ook te veel topics. Zal dat niet meer doen

Ik hoop dat er iemand is die zoals mij was en waar het nu wel beter mee gaat, van zichzelf houd enzo, ik heb wat hoop nodig. Als er iemand is kan die zijn verhaal delen.
I'm Doing Me
Wat voor een opleiding zou je willen doen en wat heb je nodig om daar wel je focus op te kunnen leggen?

Weet je, liefde is soms vreemd en raar. Ik heb 'maar' 3 relaties in mijn leven gehad waarbij de 3e de allerbeste was terwijl ik toch ook wel gelukkig was met 1 en 2 en dacht op dat moment dat zij het voor mij waren. Een mens groeit en verandert. Ook jij. En al voelt het nu dat je liever de rest van je leven alleen blijft als je niet met hem kunt zijn, niets is minder waar.

Op het moment dat in staat bent/leert om van jezelf te houden sta je ook anders in het leven naar anderen toe. Dan ben je meer waard en gun je jezelf ook een betere liefde. Deze liefde is geen liefde en vergif voor je en hij werkt als een drug/maakt je verslaafd aan hem.

Ik hoop echt dat je dat patroon met groeps- of individuele therapie kunt doorbreken.
quote:lovesray schreef op 21 augustus 2016 @ 13:32:

Ik hoop dat er iemand is die zoals mij was en waar het nu wel beter mee gaat, van zichzelf houd enzo, ik heb wat hoop nodig. Als er iemand is kan die zijn verhaal delen.Toxic deelt dat volgens mij hier al. In je andere topics hebben meerdere mensen hun verhalen gedeeld. Maar jij blijft hangen in jezelf en je 'liefde' voor deze Ray. Je blijft je gevoelens op hem richten, alsof hij zo ontzettend geweldig is. En dat is hij niet. Hij was gewoon een man, die jou een tijdje aandacht gaf. Er zijn genoeg mannen die dat beter en liever doen, maar jij staart je blind op een droombeeld.
Later is nu
quote:lovesray schreef op 21 augustus 2016 @ 13:32:

Ik hoop dat er iemand is die zoals mij was en waar het nu wel beter mee gaat, van zichzelf houd enzo, ik heb wat hoop nodig. Als er iemand is kan die zijn verhaal delen.Ben ik onzichtbaar ofzo?
En op zich hoef je je niet te verontschuldigen, maar ik krijg het gevoel dat je graag praat over je verdriet, maar niets doet met aangedragen oplossingen. Zo blijf je automatisch hangen in dat verdriet. Je maakt jouw liefde, zijn goede eigenschappen en je verdriet op die manier zoveel groter dat het waard is.
Later is nu
Het maakt op zich niet uit dat je meer topics opent maar ze zijn altijd van dezelfde strekking en je krijgt dus dezelfde antwoorden. Lees ze dan eens terug en zie in welk verstikkend patroon je zit.

Verslavingen en vergif zijn gewoon niet goed voor iemand en hij is niet goed en lief voor jou. Dat kan ook niet want je bent het niet eens voor jezelf.

Ik vind het je al zo lange worsteling verdrietig om te lezen maar 'wij hier' kunnen niks anders doen dan naar je luisteren en advies geven. Maar dan moet je echt zelf aan de slag met die adviezen.

Of niet.

Dat kan ook.

Dan verandert er niets.

Je gevoel zal niet veranderen.

Wil je dat?

Nee toch!
Dreamer door jouw posting snap ik nu haar nick pas..... nooit zo gezien
quote:Dreamer schreef op 21 augustus 2016 @ 13:37:

En op zich hoef je je niet te verontschuldigen, maar ik krijg het gevoel dat je graag praat over je verdriet, maar niets doet met aangedragen oplossingen. Zo blijf je automatisch hangen in dat verdriet. Je maakt jouw liefde, zijn goede eigenschappen en je verdriet op die manier zoveel groter dat het waard is.Juistem, en zolang je in de slachtofferrol blijft zitten veranderd er niets!
Je blijft zeggen dat je van hem houdt.

Waar houd je van

Wat heeft hij voor je gedaan? Wat heeft hij langdurig voor je betekend en dan bedoel ik niet de gevoelens die jij op hem projecteert, maar wat hij echt objectief voor je heeft betekend.

Hoeveel plezier heeft hij je gegeven?

Geeft hij jou het gevoel dat jij belangrijk bent?

Respecteert hij je?

Waar houd je van? Van een droombeeld? Van een idee, wat hij zou kunnen zijn in een ideale wereld? Richt die energie nou eens op jezelf. Wat kun jij voor jou doen? Vast meer dan hij doet.
Later is nu
quote:thee schreef op 21 augustus 2016 @ 13:40:

Dreamer door jouw posting snap ik nu haar nick pas..... nooit zo gezienIk zag het in het vorige topic ineens
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven