Radeloos

21-08-2016 18:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
.....!
Hoe ziet je leven er uit? heb je hobby's? vriendinnen? zit je bij verenigingen? ik zou beginnen om te proberen uit het sociale isolement te komen. Dat kan je doen door activiteiten met andere mensen te ondernemen.
Ga in therapie en blijf van gebonden mannen af.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een vriendje gaat je oplossing niet zijn, therapie wel. Zoek hulp om aan jezelf te werken en je verleden (hoe moeilijk ook) te accepteren.

Sterkte!
Je hebt wel hele heftige dingen meegemaakt waarbij iedereen ook nog eens instemmend toekeek. Sorry, maar er staan dingen in je verhaal die ik echt niet geloof. Je stelt je erg slachtofferig op. Dat maakt het allemaal niet veel beter.
Probeer inderdaad gewone vrienden te krijgen en zoek hulp voor je jeugdtrauma's, want die heb je nog niet kunnen verwerken. Het is echt heel erg wat jij meegemaakt hebt.

Als je wat lekkerder in je vel zit kun je bijvoorbeeld zo'n singlegroepsreis maken. Ik zou me niet wagen aan vleeskeuringen zoals Tinder. Ga bvb naar www.nieuwemensenlerenkennen.nl en dan kom je genoeg mensen tegen.
anoniem_302443 wijzigde dit bericht op 21-08-2016 19:16
Reden: aangevuld en dat in die veranderd
% gewijzigd
Saai maar spannend
quote:humanista schreef op 21 augustus 2016 @ 18:38:

Je hebt wel hele heftige dingen meegemaakt waarbij iedereen ook nog eens instemmend toekeek. Sorry, maar er staan dingen in je verhaal die ik echt niet geloof. Je stelt je erg slachtofferig op. Dat maakt het allemaal niet veel beter.Rare reactie. Sterkte TO, je bent nu volwassen en niet meet afhankelihk van je ouders.
Wow, wat heb jij een hoop te verstouwen gehad. Super dat je je er aan wilt ontworstelen. Je bent er nog lang niet, maar wel onderweg en dat is het belangrijkste. Blijf nu in beweging.

Hoe ziet je gezin er verder uit. Heb je broers, zussen en hoe is dat contact? Zou je het contact met je ouders helemaal willen breken of is contact nog wel belangrijk. En zo ja, wat haal jij er dan uit? Woon jr vlakbij je ousers of wel op enige fysieke afstand?
regenboog, allereerst een omdat je de moed hebt gevonden hier je verhaal te doen. Al snap ik je gevoel qua het hebben van 'een vriendje', ik kan me ook voorstellen dat het verbeteren van sociale vaardigheden je op dit moment meer oplevert.

Kun je wat met de vragen van meds en yoshe?

Humanista, je doet je nick geen eer aan. Schaam je!
quote:Ik had mijn leven toch wel heel anders voorgesteld.

Heel vaak krijgen we juist niet waar we het meeste naar verlangen. En eerlijk, zou een aardige vriend veel oplossen? Vermoedelijk niet. Zelfs als je hem tegenkwam en je honger naar liefde en bevesting werd even gestild, dan verscheen onmiddellijk na die bevrediging een nieuwe dringende wens/eis. En dan weer een, en nog een.

Lijkt me het beste dat je in de situatie zoals hij nu is, vrede ziet te vinden en je inzet voor elk sprankje eigen tevredenheid en geluk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat heb je veel mee moeten maken zeg.

Wat erg hoe je door je ouders behandeld bent.

Heb je een goede therapeut gevonden die je wel vertrouwt?

Sterkte met alles.

Je hebt wel hele heftige dingen meegemaakt waarbij iedereen ook nog eens instemmend toekeek. Sorry, maar er staan dingen in je verhaal die ik echt niet geloof. Je stelt je erg slachtofferig op. Dat maakt het allemaal niet veel beter.

Helaas gebeuren dit soort dingen.

Waar is je therapie op gericht, TO? Heb je je behandelaar ook alles verteld?

Zoals hier eerder werd genoemd, probeer uit je isolement te komen. Je verleden een plek geven is erg belangrijk, maar nog belangrijker is naar de toekomst kijken, naar wat je wél wilt. Heb je collega's, kennissen/vrienden? Een manier om onder de mensen te komen, is bijvoorbeeld sporten, een wandelclub etc. Je moet je focus niet op een relatie leggen, maar veel breder.

Heel veel sterkte, maar bovenal wens ik je nog een mooie toekomst.
Een psychiater die jouw schoolt belt met de mededeling dat je raar bent en alles aan jou ligt klinkt niet heel erg waarschijnlijk, maar ik geloof je absoluut dat het zo in jouw herinnering gegrifd staat. Het zegt veel over hoe jij het leven tot nu toe ervaart.

Ik geloof je direct als je vertelt over hoe het vroeger bij je thuis was en ik kan me levendig voorstellen wat dat met jouw zelfbeeld heeft gedaan. Ik geloof ook dat dat negatieve zelfbeeld je grootste vijand is. Vermoedelijk ben je een heel gewoon mens met gewone verlangens en behoeftes, maar is het je eigen angst waar je telkens tegenaan loopt.

Daarom ben jij zelf ook de enige die uiteindelijk het verschil kan maken. Jij moet gaan werken aan je zelfbeeld. Zoek hulp, zoek een plek waar ze kunnen laten zien dat je de moeite waard bent en er mag zijn. Er bestaan echt wel goede plekken.
De school zei dat ze raar was.

Heb je vrienden TO?
quote:foeksia72 schreef op 21 augustus 2016 @ 20:18:

De school zei dat ze raar was.

mm.. misschien logischer ja, maar het blijft idioot.
quote:S-Meds schreef op 21 augustus 2016 @ 18:16:

Hoe ziet je leven er uit? heb je hobby's? vriendinnen? zit je bij verenigingen? ik zou beginnen om te proberen uit het sociale isolement te komen. Dat kan je doen door activiteiten met andere mensen te ondernemen.Ik heb werk en vriendinnen. Ik doe regelmatig leuke dingen.
quote:viva-amber schreef op 21 augustus 2016 @ 18:23:

Ga in therapie en blijf van gebonden mannen af.Ik zit in therapie en kom niet aan gebonden mannen.
quote:SilverShadow schreef op 21 augustus 2016 @ 18:25:

Een vriendje gaat je oplossing niet zijn, therapie wel. Zoek hulp om aan jezelf te werken en je verleden (hoe moeilijk ook) te accepteren.

Sterkte!Dank je. Ik heb hulp.

Je hebt wel hele heftige dingen meegemaakt waarbij iedereen ook nog eens instemmend toekeek. Sorry, maar er staan dingen in je verhaal die ik echt niet geloof. Je stelt je erg slachtofferig op. Dat maakt het allemaal niet veel beter.Ik denk niet dat ik dat doe. Ik werk juist heel hard aan herstel. Jammer dat je mijn verhaal niet gelooft maar dat is eerder jouw probleem dan de mijne.
quote:bagagewagen schreef op 21 augustus 2016 @ 18:44:

Probeer inderdaad gewone vrienden te krijgen en zoek hulp voor je jeugdtrauma's, want die heb je nog niet kunnen verwerken. Het is echt heel erg wat jij meegemaakt hebt.

Als je wat lekkerder in je vel zit kun je bijvoorbeeld zo'n singlegroepsreis maken. Ik zou me niet wagen aan vleeskeuringen zoals Tinder. Ga bvb naar www.nieuwemensenlerenkennen.nl en dan kom je genoeg mensen tegen.Dank je
quote:yoshe schreef op 21 augustus 2016 @ 18:54:

Wow, wat heb jij een hoop te verstouwen gehad. Super dat je je er aan wilt ontworstelen. Je bent er nog lang niet, maar wel onderweg en dat is het belangrijkste. Blijf nu in beweging.

Hoe ziet je gezin er verder uit. Heb je broers, zussen en hoe is dat contact? Zou je het contact met je ouders helemaal willen breken of is contact nog wel belangrijk. En zo ja, wat haal jij er dan uit? Woon jr vlakbij je ousers of wel op enige fysieke afstand?Ik heb broers en zussen. Ja ik heb nog contact met ze. Ik hou van ze. In mijn therapie leer ik meer voor mezelf opkomen. Vooral tegenover mijn ouders.
quote:thee schreef op 21 augustus 2016 @ 19:04:

regenboog, allereerst een omdat je de moed hebt gevonden hier je verhaal te doen. Al snap ik je gevoel qua het hebben van 'een vriendje', ik kan me ook voorstellen dat het verbeteren van sociale vaardigheden je op dit moment meer oplevert.

Kun je wat met de vragen van meds en yoshe?

Humanista, je doet je nick geen eer aan. Schaam je!Dank je.
quote:retrostar schreef op 21 augustus 2016 @ 19:17:

[...]

Heel vaak krijgen we juist niet waar we het meeste naar verlangen. En eerlijk, zou een aardige vriend veel oplossen? Vermoedelijk niet. Zelfs als je hem tegenkwam en je honger naar liefde en bevesting werd even gestild, dan verscheen onmiddellijk na die bevrediging een nieuwe dringende wens/eis. En dan weer een, en nog een.

Lijkt me het beste dat je in de situatie zoals hij nu is, vrede ziet te vinden en je inzet voor elk sprankje eigen tevredenheid en geluk.Ik zou minder eenzaam voelen.
quote:kaatjekakel schreef op 21 augustus 2016 @ 20:04:

[...]

Helaas gebeuren dit soort dingen.

Waar is je therapie op gericht, TO? Heb je je behandelaar ook alles verteld?

Zoals hier eerder werd genoemd, probeer uit je isolement te komen. Je verleden een plek geven is erg belangrijk, maar nog belangrijker is naar de toekomst kijken, naar wat je wél wilt. Heb je collega's, kennissen/vrienden? Een manier om onder de mensen te komen, is bijvoorbeeld sporten, een wandelclub etc. Je moet je focus niet op een relatie leggen, maar veel breder.

Heel veel sterkte, maar bovenal wens ik je nog een mooie toekomst.Mijn therapie is gericht op traumaverwerking en opkomen voor mezelf. Ik heb vriendinnen en collega's maar door mijn onzekerheid ben ik steeds bang dat ik niet goed genoeg ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven