Wordt het beter?

22-08-2016 23:38 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 maanden geleden ben ik verkracht, door een bekende. In eerste instantie deed ik als of er niks gebeurd was, gewoon door gaan met alles. Dit lukte in het begin aardig, maar al snel lukte het niet meer, en ik kreeg ik er last van. Ik heb toen een paar vrienden in vertrouwen genomen. Daarna ging het wel aardig, tot een past wkn geleden, ik heb toen hulp bij de huisarts gezocht. De afgelopen wkn ging het wel okay, tot gisteren. Ik kreeg een appje van een kennis, ik vondt hem vroeger altijd wel leuk om te zien, en nu wil hij wat mij drinken en mij beter leren kennen. Ik raakte daar door totaal in paniek, ik heb weer last van chronische hyperventilatie, en heb amper geslapen. De gedachte dat een "vreemde man" weer dicht bij mij komt, vindt ik verschrikkelijk. Terwijl ik "vroeger" meteen ja had gezegd. En dit maakt mij ook zo ontzettend boos, boos omdat ik mij zo laat beïnvloeden door die ene gebeurtenis, ik wil mij normaal voelen, en overal van kunnen genieten, ipv contant gespannen zijn. Praten er over vindt ik ontzettend moeilijk als mijn beste vriend er over begint, doe ik een beetje lacherig, dat alles wel goed komt, en dat het wel okay gaat. Maar van binnen kan ik het wel uitschreeuwen, en wil ik er wel over praten, vertellen hoe ik mij echt voel. Maar dan voel ik mij meteen ook zo'n aansteller, en schaam mij zo ontzettend, dat praten niet echt lukt. Ik heb geen idee wat ik met dit topic wil, gewoon even van mij afschrijven..,
och meisje!

heb je wel aangifte gedaan?

hebben ze je slachtofferhulp oid aangeboden?

zoek anders echt nog een keer je huisarts op voor hulp bij verwerking!!
Heftig! Een aansteller ben je echt niet als je over je gevoelens praat! Misschien helpt het om een brief te schrijven, die je bijvoorbeeld aan je beste vriend kan geven, of voor jezelf, of je verband hem later? Sterkte X
Misschien zou je een afspraak met een psycholoog kunnen maken? En als je het niks vindt, of je niet op je gemak voelt, hoef je er natuurlijk niet mee door te gaan.. Ik wens je heel veel sterkte! X
Heeft je huisarts je doorgestuurd naar een psycholoog? EMDR heeft mij heel erg geholpen.
Prive
1. je stelt je niet aan!

2. je mag je nergens voor schamen!

3. praat, uit je, schreeuwen mag!

Dat is wat ik zo frustrerend vindt, die 15 minuten voor hem, en weken later heeft het nog steeds zo'n invloed op mij, en het lijkt alleen maar erger te worden. De huisarts heeft mij doorgestuurd naar een psycholoog, daar ben ik nu 2 x geweest, nu zit er wat langer tussen de volgende afspraak vanwege de vakantie. Aangifte heb ik niet gedaan, omdat ik alles wou vergeten, ik een paar uur later moest werken (geen idee meer hoe ik dat toen heb gedaan) , en omdat hij tegen mij een enorm schuldgevoel aangepraat heeft, dat ik hem uitgedaagd had, het vast ook wilde, en wij zou mij nu geloven? En die woorden zijn blijven hangen... Cookie84, een dikke knuffel terug voor jou.
Ik zou alsnog aangifte doen, zodat degene die jou dit heeft aangedaan er niet mee wegkomt!

Knuffel voor jou; wat heftig dat je dit mee hebt gemaakt.
EMDR heeft me geweldig geholpen. Dat is echt trauma therapie. Had het veel eerder moeten doen en kan het je echt aanraden.

Wat vreselijk voor je! Sterkte!

EMDR therapie misschien een optie
Ja het wordt beter. Indien nodig mag je pm'en.
Prive
ik wil ook mijn verhaal zonder herkenning vertellen

een neef , loop nu los en doet het vast eens
de angst,.
het heeft totaal niets
Je weet dat je ook jaren later nog aangifte kan doen he orlandia.. Mocht je dat willen.
quote:cookie84 schreef op 23 augustus 2016 @ 05:34:

Je weet dat je ook jaren later nog aangifte kan doen he orlandia.. Mocht je dat willen.Nee hoor ik laat het zo, alhoewel ik weet dat hij het doet weer en dat is geen on geronde reden, deze neef heeft bewust een kdv
niets is bewezen en hij gaat zijn gang
-
te veel pv info..
en daar worden maandag kinderen aan zijn zorg toegelaten.
TO wat vreselijk dat je dit overkomen is! Ik zou echter wel aangifte doen tegen hem niet bang zijn het is niet jouw schuld hij is hier de boosdoener laat.hem hier niet.mee wegkomen... Ik wens heel veel sterkte knuffel voor jou
Zoek hulp bijv via slachtofferhulp (je hoeft er geen aangifte voor te doen) of psychologische hulp via de huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven