Lamlendig

25-08-2016 22:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve vivamensen,

De laatste tijd merk ik dat ik me vaak lamlendig voel. Ik zit nu een tijdje thuis en merk dat ik dat wel prima vind en niet de behoefte voel om echt te gaan solliciteren. Hebben jullie tips om op de een of andere manier weer leuk en goed betaald werk te vinden en vooruit ook wat energie?

Groetjes!
Pluk de dag, voor je het weet ben je dood
Hoe lang ben je al bezig met solliciteren? Wordt je vaak afgewezen?
Wat is een tijdje thuis? Maanden, weken, een jaar?
Only dead fish go with the flow
Koop een grote spiegel, kijk er eens een keer goed in en kom van je luie reet af zodat je een keer het volledige bedrag dat je hebt gegeten kunt betalen.
Vroeg opstaan!! De dag actief beginnen en de lamlendigheid wordt minder. Wel dingen blijven doen anders kom je in een neerwaardse spuraal.
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 22:45:

Koop een grote spiegel, kijk er eens een keer goed in en kom van je luie reet af zodat je een keer het volledige bedrag dat je hebt gegeten kunt betalen.
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 22:45:

Koop een grote spiegel, kijk er eens een keer goed in en kom van je luie reet af zodat je een keer het volledige bedrag dat je hebt gegeten kunt betalen.Ga je lekker?
Ik ben 11 maanden thuis. Ik solliciteer wel wat maar zie niet echt veel voorbij komen wat ik leuk vind.
quote:Dreamglasses schreef op 25 augustus 2016 @ 22:51:

[...]

Ga je lekker?Zeker.
15 augustus gaf je iemand net een soortgelijk topic dit advies:

quote:Ik kan ook geen werk vinden maar heb daar niet zoveel last van verder. Gewoon van elke dag een feestje maken, lekkere lunch voor jezelf kopen en er gewoon op uit gaan. Er komt vanzelf wel een keer iets op je pad. Net als met de liefde als ke stopt zoeken dan komt t vanzelf. Ik wacht nu 10 maanden op een baan, moet wel beetje zuinig doen met me geld maar dat moeten vriendinnen die wel werken ook dus dat is niet zo'n probleem

Maarre je bent 33 en hebt al 10 maanden geen baan, je hebt een vriend waarmee je wil samenwonen en je wilt afvallen want je wil een baby met je vriend omdat hij er ook een heeft met zijn ex..

Ik denk dat er meer mis is dan het niet kunnen vinden van een baan. Stel je leven op orde, kweek wat disicpline. Je wilde toch afvallen, zorg dat je weer fit wordt. Ga een baan zoeken die je leuk vindt, waar je interesse in hebt of heel gek waar je voor geleerd hebt.

Check google hoe je interessante out of de box sollicitatiebrieven kan maken etc.
quote:Selfie_Princess schreef op 25 augustus 2016 @ 22:51:

Ik ben 11 maanden thuis. Ik solliciteer wel wat maar zie niet echt veel voorbij komen wat ik leuk vind.

Je hoeft je baan niet per se leuk te vinden .

Je zorgt dat je een baan hebt en vanuit daar ga je kijken naar iets wat je wél aanspreekt.

Je bent jong zat, zit al 11 maanden op je krent, toont weinig discipline en nog minder zelfinzicht. Lees jij je eigen topics wel eens terug?
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 22:53:

[...]

Je hoeft je baan niet per se leuk te vinden .

Je zorgt dat je een baan hebt en vanuit daar ga je kijken naar iets wat je wél aanspreekt.

Je bent jong zat, zit al 11 maanden op je krent, toont weinig discipline en nog minder zelfinzicht. Lees jij je eigen topics wel eens terug?+1
Wachten op een baan... Alsof'ie uit de lucht komt vallen .
Soort van Gaston van de postcode loterij. Gefeliciteeeeeerd u mag komen solliciteren.

*surprise * surprise*
quote:Selfie_Princess schreef op 25 augustus 2016 @ 22:51:

Weet je wat je wel leuk vindt en heb je al ervaring met bepaald werk?

Kijk ook naar parttime banen. Ook als je fulltime werk zoekt: je kunt 2 parttimebanrn combineren.

Probeer te achterhalen waar je goed in bent en schrijf dan een leuke brief of ga langs bij de bedrijven die dat werk doen.

Als je bijvoorbeeld niet de hele dag wil omgaan met mensen, solliciteer dan niet naar banen in de horeca of verkoop. Klantenservice via de telefoon zou misschien dan wel kunnen.

Ga naar uitzendbureaus en vraag welke banen er zijn. Geef aan dat je van aanpakken houdt en heel graag wil werken. Je wil een kans.
quote:Dreamglasses schreef op 25 augustus 2016 @ 22:57:

[...]

Geef aan dat je van aanpakken houdt en heel graag wil werken. Je wil een kans.Daar zit het probleem hem nou juist in Dreamglasses. Vandaar ook mijn pinnige reactie op TO. Ze wil namelijk helemaal niet. Wat ze voornamelijk doet is externaliseren en een ieder die haar daar op wijst heeft het fout of wordt genegeerd.
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 22:52:

[...]

Zeker.Leuk voor je
quote:beelicious schreef op 25 augustus 2016 @ 22:56:

Soort van Gaston van de postcode loterij. Gefeliciteeeeeerd u mag komen solliciteren.

*surprise * surprise*

Doe mij dat ook. Per 1 november a.u.b.. Ik ga niet eeuwig zitten wachten. Wel iets leuks hoor, anders hoef ik het niet .
quote:Dreamglasses schreef op 25 augustus 2016 @ 23:02:

[...]

Leuk voor je
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 23:01:

[...]

Daar zit het probleem hem nou juist in Dreamglasses. Vandaar ook mijn pinnige reactie op TO. Ze wil namelijk helemaal niet. Wat ze voornamelijk doet is externaliseren en een ieder die haar daar op wijst heeft het fout of wordt genegeerd.Dat zou best kunnen maar ze stelt nu een normale vraag in dit topic. Als je dat koppelt aan jouw eerste post in dit topic, slaat het nergens op.
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 23:03:

[...]

Doe mij dat ook. Per 1 november a.u.b.. Ik ga niet eeuwig zitten wachten. Wel iets leuks hoor, anders hoef ik het niet .Ik heb vanaf 1 nov verlof, kom je lekker taarten bij me bakken?
quote:Dreamglasses schreef op 25 augustus 2016 @ 23:05:

[...]

Dat zou best kunnen maar ze stelt nu een normale vraag in dit topic. Als je dat koppelt aan jouw eerste post in dit topic, slaat het nergens op.Ze stelt nu een normale vraag en dan mag ik ineens de achtergrond info van haar andere topics niet meenemen? Nieuwe forum regels ofzo?
quote:GateKeeper schreef op 25 augustus 2016 @ 23:06:

[...]

Ik heb vanaf 1 nov verlof, kom je lekker taarten bij me bakken? Jaaa leuk ! Kan ik die kleine meid van je ook eens ontmoeten . Man, wat gaat tijd snel he.
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 23:07:

[...]

Ze stelt nu een normale vraag en dan mag ik ineens de achtergrond info van haar andere topics niet meenemen? Nieuwe forum regels ofzo?

Yep die bepaal ik namelijk

Natuurlijk mag dat, maar ik heb juist nu het idee dat TO wél bezig is om iets te veranderen bij zichzelf. Iets met stimuleren ofzo...
Ik doe echt wel hard me best maar ze willen me gewoon niet denk ik. Andere mensen hebben steeds werk dus ik snap het ook echt niet. Ik wil inderdaad wel iets waar ik in gestudeerd heb; anders kom je in zon lager baantje en ik wil liefst wel een beetje leuk verdienen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven