Lamlendig

25-08-2016 22:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve vivamensen,

De laatste tijd merk ik dat ik me vaak lamlendig voel. Ik zit nu een tijdje thuis en merk dat ik dat wel prima vind en niet de behoefte voel om echt te gaan solliciteren. Hebben jullie tips om op de een of andere manier weer leuk en goed betaald werk te vinden en vooruit ook wat energie?

Groetjes!
Pluk de dag, voor je het weet ben je dood
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 23:09:

[...]

Jaaa leuk ! Kan ik die kleine meid van je ook eens ontmoeten . Man, wat gaat tijd snel he.Leuk doen we!! Nou he. Volgende week alweer 1 jaar.
quote:Selfie_Princess schreef op 25 augustus 2016 @ 23:12:

Ik doe echt wel hard me best maar ze willen me gewoon niet denk ik. Andere mensen hebben steeds werk dus ik snap het ook echt niet. Ik wil inderdaad wel iets waar ik in gestudeerd heb; anders kom je in zon lager baantje en ik wil liefst wel een beetje leuk verdienenIk lees alleen maar ik wil ik wil ik wil en daarom denk ik dat er nog niks veranderd is. Neem eens je verantwoordelijkheid. Ik wil ook wel dik verdienen en een baan waarvoor ik heb gestudeerd. Dikke kans dat ik straks eerst een maand terug de thuiszorg in ga alvorens ik een baan in't ziekenhuis te pakken heb. Het gaat niet om willen, het gaat om je eigen broek ophouden!
quote:GateKeeper schreef op 25 augustus 2016 @ 23:12:

[...]

Leuk doen we!! Nou he. Volgende week alweer 1 jaar.

Top ^^ , ik houd het in gedachten. App me ander binnenkort ff. Ik wilde je laatst appen hoe het met je gaat en toen kwam ik er achter dat je nr niet in mn nieuwe telefoon is overgekomen.

Een jaar, wat een mijlpaal! Heb je al een meptaartje besteld ?
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 23:14:

[...]

Top ^^ , ik houd het in gedachten. App me ander binnenkort ff. Ik wilde je laatst appen hoe het met je gaat en toen kwam ik er achter dat je nr niet in mn nieuwe telefoon is overgekomen.

Een jaar, wat een mijlpaal! Heb je al een meptaartje besteld ?

Morgen ga ik de smashcake bestellen

App je zo ff

Ik doe echt wel hard me best maar ze willen me gewoon niet denk ik. Andere mensen hebben steeds werk dus ik snap het ook echt niet. Ik wil inderdaad wel iets waar ik in gestudeerd heb; anders kom je in zon lager baantje en ik wil liefst wel een beetje leuk verdienen

Je kunt ook gewoon wat lager beginnen met iets wat je gewoon leuk lijkt of waar je op sociaal vlak iets van opsteekt op een andere manier. Zo heb ik een half jaar op straat mensen aangesproken op straat om iets te verkopen. Dat vond ik altijd afschuwelijk om te doen. Totdat ik steeds meer trucjes etc ontdekte hoe ik met mensen om kon gaan in heel korte tijd. Die korte periode heeft me echt geholpen bij het solliciteren. Ik maakte veel gemakkelijker contact met vreemde mensen bijvoorbeeld.

Een lager baantje is nog altijd beter dan een uitkering. En het staat beter cv dat je iets aangepakt hebt ipv op de bank hangen. Het wordt gewaardeerd door toekomstige werkgevers.
Only dead fish go with the flow
Verantwoordelijk zijn voor je eigen onderhoud, de hand in eigen boezem steken, je realiseren dat je soms dingen moet doen die minder leuk zijn om uiteindelijk te kunnen doen waar je hart ligt, je krachtig opstellen ook wanneer je je niet zo voelt. Dóórzetten en dan achteraf trots kunnen zijn op jezelf. Dát zijn dingen die je moet doen om je uiteindelijk minder lamlendig te voelen.
quote:Dreamglasses schreef op 25 augustus 2016 @ 23:17:

[...]

Je kunt ook gewoon wat lager beginnen met iets wat je gewoon leuk lijkt of waar je op sociaal vlak iets van opsteekt op een andere manier. Zo heb ik een half jaar op straat mensen aangesproken op straat om iets te verkopen. Dat vond ik altijd afschuwelijk om te doen. Totdat ik steeds meer trucjes etc ontdekte hoe ik met mensen om kon gaan in heel korte tijd. Die korte periode heeft me echt geholpen bij het solliciteren. Ik maakte veel gemakkelijker contact met vreemde mensen bijvoorbeeld.

Mooi voorbeeld van hoe je kunt leren van iets wat je eerst vreselijk vond.

Een lager baantje is nog altijd beter dan een uitkering. En het staat beter cv dat je iets aangepakt hebt ipv op de bank hangen. Het wordt gewaardeerd door toekomstige werkgevers.

+999
Wat heb je gestudeerd?
quote:Kokoro schreef op 25 augustus 2016 @ 23:18:

Verantwoordelijk zijn voor je eigen onderhoud, de hand in eigen boezem steken, je realiseren dat je soms dingen moet doen die minder leuk zijn om uiteindelijk te kunnen doen waar je hart ligt, je krachtig opstellen ook wanneer je je niet zo voelt. Dóórzetten en dan achteraf trots kunnen zijn op jezelf. Dát zijn dingen die je moet doen om je uiteindelijk minder lamlendig te voelen.Absoluut waar. Klopt als een bus
Wat heb je gestudeerd?

En is er iemand die je brieven nakijkt? Serieuze vraag. Ik doe dat ook vaak voor vriendinnen, en ik haal er meestal niet alleen taalfouten uit, maar ook de nodige 'net niet handig'-zinnetjes. Komt niet goed over, is niet duidelijk, dat soort dingen.

O, enne... In deze tijd is 'een beetje leuk verdienen' en 'ik wil niet zo'n laag baantje' een luxe-positie. Wees blij dat je niet verplicht gratis aan de slag hoeft!
Waar heb je voor geleerd?
Begin morgen. Soms is het moeilijk om weer te beginnen. Maar banen komen niet aanwaaien. Vooral in deze tijd niet.

Ik ben (paar jaar terug, dat wel) een keer mijn baan verloren. Wat ik merkte is dat als je wilt werken, dan is er ook werk. Soms niet werk wat je jarenlang wilt doen, en nee soms verdient het ook niet geweldig. Maar wat wel geweldig is, is dat je weer in een ritme komt, en vanuit daar kun je gaan werken naar een eventuele baan die wel voor 99% bij je past.
Ik heb geleerd voor bejaardenverpleging. En ben daarin ook doorgegroeid op mn andere werk. Het liefst zou ik wel weer wat gaan doen, want aan iets als schoonmaken heb ik echt een hekel. Maar het maakt voor je CV toch niet zoveel uit als je wel of niet zo'n tussenbaantje hebt? En ik wil eigenlijk richting Groningen solliciteren, alleen daar is niet zoveel
Ik ken genoeg mensen die in een 'lager' baantje zitten die goede opleidingen hebben. Maar jij voelt je blijkbaar daar te goed voor. Dus doe eerst maar eens iets aan deze houding. Want dat verdient geen schoonheidsprijs.

Ik heb niets met mensen die zich ergens te goed voor voelen, en blijven teren op hun (verouderde) opleiding. Ik heb meer respect voor mensen die aanpakken wat ze kunnen aanpakken dan iemand met jouw houding.
Ach onzin. Als je wil werken kan je dezelfde week nog aan de slag. Gewoon een uitzendbureau binnenlopen.

Het is zeker geen droom baan,(huisjes poetsen en magazijnwerk) maar ik ben van mijn reet af en vanuit dit kan ik altijd door solliciteren.
[quote]PoasAaier schreef op 26 augustus 2016 @ 08:28:

Ach onzin. Als je wil werken kan je dezelfde week nog aan de slag. Gewoon een uitzendbureau binnenlopen.

Het is zeker geen droom baan,(huisjes poetsen en magazijnwerk) maar ik ben van mijn reet af en vanuit dit kan ik altijd door solliciteren.[/quote]

Inderdaad, ben je meteen van je lamlendige gevoel af.
Tip; je echt inschrijven bij de randstad. Genoeg vacatures, en ze bellen altijd heel snel terug. Goede ervaringen mee!

Ook kun je kijken op sites als oppassen.nl of care.com. Komt misschien in de richting van je opleiding!

(Geen idee of ik deze sites hier mag benoemen, maar anders haal ik het zo weer weg)

Ik doe echt wel hard me best maar ze willen me gewoon niet denk ik. Andere mensen hebben steeds werk dus ik snap het ook echt niet. Ik wil inderdaad wel iets waar ik in gestudeerd heb; anders kom je in zon lager baantje en ik wil liefst wel een beetje leuk verdienenNu verdien je niks en kost je de samenleving geld
quote:Selfie_Princess schreef op 26 augustus 2016 @ 08:23:

Ik heb geleerd voor bejaardenverpleging. En ben daarin ook doorgegroeid op mn andere werk. Het liefst zou ik wel weer wat gaan doen, want aan iets als schoonmaken heb ik echt een hekel. Maar het maakt voor je CV toch niet zoveel uit als je wel of niet zo'n tussenbaantje hebt? En ik wil eigenlijk richting Groningen solliciteren, alleen daar is niet zoveel

Ja dan zit er verder weinig anders op dan thuis lamlendig zijn....

Doe dan vrijwilligerswerk in een verzorgingstehuis. Blijf je in het vakgebied en dichtbij de vacatures daar.
quote:Selfie_Princess schreef op 26 augustus 2016 @ 08:23:

Wat is voor jou 'richting Groningen'? Als je nu in Utrecht woont, zijn er best veel plaatsen 'richting Groningen'. Als je nu in Assen of Leeuwarden woont, zijn dat al een stuk minder opties.

Nog iets: er zit best veel tussen 'schoonmaakwerk' en 'bejaardenverzorger' (je hel-baan en je droombaan dus). Achter de kassa is ook een optie, net als bijvoorbeeld de thuiszorg, de gehandicaptenzorg en horeca. Solliciteer je daar ook op?

En ja, voor je cv maakt dat wel uit. Het laat zien dat jij bereid bent om te werken.
Ik ga niet oppassen hoor voor een paar euro per uur. Vriendin van mij doet dat okk, en die verdient dan weinig en weet ook niet vaak hoelaat mensen terug komen enzo. Zij vind het wel prima naast haar werk, maar zij doet ook werk onder niveau en moet dit ernaast doen om rond te komen. Lijkt me vreselijk,

Ik solliciteer wel alleen wat me leuk lijkt, je moet het ook vet vaak naar jr werk natuurlijk dus als je geen leuk werk hebt zit je daar, dan ben ik liever vrij en ga ik in de zon zitten. Maar ik solliciteer wel hoor, alleen ik word niet uitgenodigt of ik hoor niets meer ofzo.
Heb je ww of bijstand?

En heb je al werkervaring?

Wat een mentaliteit heb jij zeg!

En heb je je cv al eens laten nakijken? Wie weet is daar iets aan te verbeteren.
Ik ben nu wel benieuwd naar je sollicitatiebrief...
Ik heb wel vriendinnen die hadden gezegt dat ze konden helpen. Ma dan mest ik ze dus de brieven en m'n cv doorsturen op dagen dat zij tijd hadden. Alleen toen was het vaak lekker weer of ik ging wat leuks met me vriend doen en dan kwam het er niet van. En dan zeggen ze kans gemist, want zij moeten dan andere dagen werken en hebben dan geen tijd. Dus dan stuur ik gewoon zelf maar en soms wordt ik uitgenodigt en soms niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven