Lamlendig

25-08-2016 22:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve vivamensen,

De laatste tijd merk ik dat ik me vaak lamlendig voel. Ik zit nu een tijdje thuis en merk dat ik dat wel prima vind en niet de behoefte voel om echt te gaan solliciteren. Hebben jullie tips om op de een of andere manier weer leuk en goed betaald werk te vinden en vooruit ook wat energie?

Groetjes!
Pluk de dag, voor je het weet ben je dood
quote:Selfie_Princess schreef op 26 augustus 2016 @ 18:01:

Ik heb wel vriendinnen die hadden gezegt dat ze konden helpen. Ma dan mest ik ze dus de brieven en m'n cv doorsturen op dagen dat zij tijd hadden. Alleen toen was het vaak lekker weer of ik ging wat leuks met me vriend doen en dan kwam het er niet van. En dan zeggen ze kans gemist, want zij moeten dan andere dagen werken en hebben dan geen tijd. Dus dan stuur ik gewoon zelf maar en soms wordt ik uitgenodigt en soms niet.Als je nou zelf zou moeten zeggen waar het mis gaat in bovenstaand stukje, wat zou je dan aanstippen?
quote:Selfie_Princess schreef op 26 augustus 2016 @ 17:43:

Ik ga niet oppassen hoor voor een paar euro per uur. Vriendin van mij doet dat okk, en die verdient dan weinig en weet ook niet vaak hoelaat mensen terug komen enzo. Zij vind het wel prima naast haar werk, maar zij doet ook werk onder niveau en moet dit ernaast doen om rond te komen. Lijkt me vreselijk,

Ik solliciteer wel alleen wat me leuk lijkt, je moet het ook vet vaak naar jr werk natuurlijk dus als je geen leuk werk hebt zit je daar, dan ben ik liever vrij en ga ik in de zon zitten. Maar ik solliciteer wel hoor, alleen ik word niet uitgenodigt of ik hoor niets meer ofzo.Nu zit je op je krent voor een paar euro per uur. Ik zou zo niet met mezelf kunnen leven zeg. Heb je wel iets om trots op te zijn?
quote:HarleyQ schreef op 26 augustus 2016 @ 17:54:

Ik ben nu wel benieuwd naar je sollicitatiebrief...Dat zou enkel leedvermaak zijn, ben ik bang. Maar goed; lets take a shot SelfiePrincess; post hem hier en wellicht kunnen we er (op z'n minst taaltechnisch) iets mee.
quote:Selfie_Princess schreef op 25 augustus 2016 @ 22:51:

Ik ben 11 maanden thuis. Ik solliciteer wel wat maar zie niet echt veel voorbij komen wat ik leuk vind.Stop met solliciteren
quote:Bugs_Bunny schreef op 26 augustus 2016 @ 18:25:

[...]

Stop met solliciteren En dan?
quote:Kokoro schreef op 26 augustus 2016 @ 18:27:

[...]

En dan?

Hoeft to zich daar niet meer lamlendig over te voelen!

Ik hou wel van pragmatische oplossingen

Ik heb wel vriendinnen die hadden gezegt dat ze konden helpen. Ma dan mest ik ze dus de brieven en m'n cv doorsturen op dagen dat zij tijd hadden. Alleen toen was het vaak lekker weer of ik ging wat leuks met me vriend doen en dan kwam het er niet van. En dan zeggen ze kans gemist, want zij moeten dan andere dagen werken en hebben dan geen tijd. Dus dan stuur ik gewoon zelf maar en soms wordt ik uitgenodigt en soms niet.Dus je wordt wel uitgenodigd? En waarom kom je dan niet door de selectie?
Only dead fish go with the flow
quote:Bugs_Bunny schreef op 26 augustus 2016 @ 18:30:

[...]

Hoeft to zich daar niet meer lamlendig over te voelen!

Ik hou wel van pragmatische oplossingen
quote:Kokoro schreef op 26 augustus 2016 @ 18:20:

[...]

Als je nou zelf zou moeten zeggen waar het mis gaat in bovenstaand stukje, wat zou je dan aanstippen?Ja nou ik snap wel dat ze misschien niet altijd tijd hebben maar kreeg echt een beetje jaloerse reactie. Ja ik ga wel lekker in de zon liggen met dit weer, kan het ook niet helpen dat zij dan veel moeten werken. Maar nu willen ze niet meer helpen, of zeggen ze ja volgende week een keer, niet nu, en dan wil ik het nu versturen dus dat heeft dan geen zin.
quote:Selfie_Princess schreef op 26 augustus 2016 @ 17:43:

Ik ga niet oppassen hoor voor een paar euro per uur. Vriendin van mij doet dat okk, en die verdient dan weinig en weet ook niet vaak hoelaat mensen terug komen enzo. Zij vind het wel prima naast haar werk, maar zij doet ook werk onder niveau en moet dit ernaast doen om rond te komen. Lijkt me vreselijk,

Ik solliciteer wel alleen wat me leuk lijkt, je moet het ook vet vaak naar jr werk natuurlijk dus als je geen leuk werk hebt zit je daar, dan ben ik liever vrij en ga ik in de zon zitten. Maar ik solliciteer wel hoor, alleen ik word niet uitgenodigt of ik hoor niets meer ofzo.Ja vreselijk man, het echte leven!
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 26 augustus 2016 @ 18:34:

[...]

Ja vreselijk man, het echte leven!
Je zal toch de hand in eigen boezem moeten steken. En heel eerlijk: ik zou ook niet iemand aannemen met zo'n mentaliteit als jij hebt. .

Je hebt nog niet antwoord gegeven op mijn vragen: heb je werkervaring? En hoe kom jij nu rond? Bijstand?

Ik zou een goede coach zoeken als ik je was, daar kan je veel aan hebben. Mits je daarvoor openstaat.
Oh sorry daar heb ik dan over heen gelezen. Ik heb wel werkervaring maar ben ontslagen en heb nu ww
quote:Selfie_Princess schreef op 26 augustus 2016 @ 18:34:

[...]

Ja nou ik snap wel dat ze misschien niet altijd tijd hebben maar kreeg echt een beetje jaloerse reactie. Ja ik ga wel lekker in de zon liggen met dit weer, kan het ook niet helpen dat zij dan veel moeten werken. Maar nu willen ze niet meer helpen, of zeggen ze ja volgende week een keer, niet nu, en dan wil ik het nu versturen dus dat heeft dan geen zin.Snap jij dat werkende mensen zuinig zijn op hun vrije tijd? En dat ze jou een gunst verlenen door in hun tijd naar jouw brief te willen kijken?

Ik heb wel vriendinnen die hadden gezegt dat ze konden helpen. Ma dan mest ik ze dus de brieven en m'n cv doorsturen op dagen dat zij tijd hadden. Alleen toen was het vaak lekker weer of ik ging wat leuks met me vriend doen en dan kwam het er niet van. En dan zeggen ze kans gemist, want zij moeten dan andere dagen werken en hebben dan geen tijd. Dus dan stuur ik gewoon zelf maar en soms wordt ik uitgenodigt en soms niet.

Hier ging het fout. Het boeit je geen fuck.

Ik geef het op. Ik ben nog nooit op viva iemand tegen gekomen met zo'n slechte instelling. Ik vraag me echt af waar jij trots op bent in't leven. En ja; ik kan me voorstellen dat je geen energie hebt. Ik krijg juist energie van mijn werk, bákken. En dat terwijl ik er niks voor betaald krijg. Sterker nog; ik moet ervoor lenen.
quote:Selfie_Princess schreef op 26 augustus 2016 @ 18:43:

Oh sorry daar heb ik dan over heen gelezen. Ik heb wel werkervaring maar ben ontslagen en heb nu wwGewoon van genieten meid. Laat je niet gek maken hoor
quote:Kokoro schreef op 26 augustus 2016 @ 18:23:

[...]

Dat zou enkel leedvermaak zijn, ben ik bang. Maar goed; lets take a shot SelfiePrincess; post hem hier en wellicht kunnen we er (op z'n minst taaltechnisch) iets mee.Ik ben er ook bang voor. Of niet eigenlijk.
Maar je ww zal ook eindig zijn, dat weet je vast zelf ook. En dan kom je, als je nog geen werk hebt in de bijstand. Denk niet dat je daar vrolijker van wordt. En zij zullen je nog veel meer achter de broek aan zitten dan het uwv. En ja, de kans is groot dat je dan werk moet doen wat je liever niet wilt.
quote:Bugs_Bunny schreef op 26 augustus 2016 @ 18:50:

[...]

Gewoon van genieten meid. Laat je niet gek maken hoorHaha, konijn, moet altijd zo om je lekker droge humor lachen.
quote:Hoezitdit schreef op 26 augustus 2016 @ 18:56:

Maar je ww zal ook eindig zijn, dat weet je vast zelf ook. En dan kom je, als je nog geen werk hebt in de bijstand. Denk niet dat je daar vrolijker van wordt. En zij zullen je nog veel meer achter de broek aan zitten dan het uwv. En ja, de kans is groot dat je dan werk moet doen wat je liever niet wilt.Dat hangt erg van de gemeente af. En ik denk dat TO vrij overtuigend zichzelf onderaan de prioriteitenlijst kan krijgen
Meid, grow up.

Jij wil leuk werk, je wil dat vriennen je brief en cv nakijken als jij dat stuurt, en bent niet bereid je aan te passen. Laatste keer dat ik dat deed ben ik twee avonden zoet geweest, en die persoon maakt minder taalfouten dan jij hier. Maar tuurlijk kun jij die brief niet sturen als de zon schijnt of als je iets leuks gast doen met je vriend. Want weet je wel hoe lang dat duurt: computer opstarten, bestand zoeken, bestand mailen en computer weer afsluiten? Straks moet je een kwartier uit de zon!!

Ja, je vriendinnen zijn jaloers. Jij krijgt gratis geld en mag lekker naar buiten en leuke dingen doen, terwijl zij zitten te werken. En dan zijn die lieve schatten ook nog bereid om je brief en cv na te kijken, ben jij niet eens bereid om het even op te sturen als het hen uitkomt??

Meid, ga je schamen. Wat ben jij een verwend kind zeg!
To: je doet jouw Nick alle eer aan. Princess.... je gedraagt je ook nog zo!

Neem nou de eerste de beste baan aan die je kunt krijgen, maakt niet uit wat. Al is het dan een minder betaalde baan: je maakt je intussen nuttig. Nadien kan je altijd nog uitkijken naar een beter betaalde he.

Zelf heb ik gedurende 4,5 jaar werk gedaan dat ik echt haatte, maar ik heb volgehouden en ik ben blijven zoeken naar een betere baan. (ipv op mijn luie krent te zitten) En guess what?

Het is mij gelukt!

Ik was toen 48 , net geen 49 jaar trouwens.

Ik ben intussen 52 jaar en ik ben supergelukkig dat ik toen doorgezet heb en nu een leuk werk heb.
Hoezo zijn zij jaloers op jou? Zij verdienen hun geld, jij houdt je hand op...

Ze zullen er ongetwijfeld warmpjes bij zitten, gezien hun salaris, wat een afgunst hè?

Straks ga je van ww naar bijstand, en dan? Dan heb je geen geld en zeeen van tijd.

Maar als je dan gaat afspreken met je vriendinnen kan je niks betalen. Kijken of ze dan nog zo jaloers op je zijn..

Meid, je bent 33. Get your shit together!
quote:beelicious schreef op 26 augustus 2016 @ 21:00:

Maar als je dan gaat afspreken met je vriendinnen kan je niks betalen. Nee joh, dan eet je voor 3, maar split je de rekening netjes door het aantal personen. Logisch toch? Anders zou het zo duur worden dat ze het niet meer kon betalen hoor . Loeperdepoep.

Ik heb wel vriendinnen die hadden gezegt dat ze konden helpen. Ma dan mest ik ze dus de brieven en m'n cv doorsturen op dagen dat zij tijd hadden. Alleen toen was het vaak lekker weer of ik ging wat leuks met me vriend doen en dan kwam het er niet van. En dan zeggen ze kans gemist, want zij moeten dan andere dagen werken en hebben dan geen tijd. Dus dan stuur ik gewoon zelf maar en soms wordt ik uitgenodigt en soms niet.Ik hoop zo erg dat je gewoon wat aan het trollen bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven