KUTANGST

27-08-2016 23:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ineens heel erg misselijk. Hart gaat tekeer.

Bang om over te geven. Bang voor alles.

Voor het eerst in mijn nieuwe huis dat dit gebeurt. ik ken niemand hier, woon helemaal op mezelf in een vreemde stad (geen huisgenoten/relatie)

Door het verhuizen ongezond gegeten, laat geslapen etc. Weer begonnen met roken. Misschien dat het meespeelt. Lijkt alsof een ongezonde leefstijl mijn kans op een paniekaanval vergroot. Lijkt altijd wel een moment te komen dat mijn lichaam na zo'n ongezonde periode op een hele vervelende manier stop zegt.

Herkenbaar?
Stress vergroot de kans.
Nee, niet herkenbaar, niemand die je even kunt bellen om het van je af te praten. Eventueel Sensoor, soort volwassen kindertelefoon
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ongezond eten en roken is voor niets bevorderlijk. Lichamelijk niet en geestelijk niet.

Dan daarbij de stress van het verhuizen en een nieuwe omgeving.. 1+1=2

Wat rot dat het je zo overvalt. Wat doe je normaal gesproken als dit gevoel op komt?
ja herkenbaar. daarom ben ik gezond gaan leven. met liefde voor mezelf zorgen, maakt mijn algehele gemoedstoestand 100 keer beter.
very metal
discipline en structuur geeft houvast.
very metal
zelfbeheersing geeft mij zelfrespect, en dat is een belangrijk onderdeel voor mijn mentale gezondheid.
very metal
if you stand for nothing, you'll fall for anything is op mij van toepassing, misschien voor jou ook?
very metal
Een ongezonde leefstijl verhoogd niet de kans op een paniekaanval, je ongezonde leefstijl hoort bij een stressvolle periode waardoor ook paniekaanvallen weer beginnen.

Nu is een gezonde leefstijl natuurlijk altijd beter, dus probeer jezelf doelen te stellen op dat gebied zodat je gedachten ook wat afgeleid zijn van je stressvolle periode.
Ben je tussen de aanvallen van laatst door verhuisd ?
Bang om over te geven heb ik ook. Voornamelijk bij anderen.

Emetofobie heet dat.
Wat King zegt!
Helpt het om te bedenken dat je deze gevoelens al eerder hebt gehad en dat ze toen ook over gingen? Neem een wat onverschillige houding aan tegenover je gevoelens, alsof je ze niet helemaal serieus neemt. En onthoud: dit gaat over!

Heel herkenbaar .

Zorg dat je weer tot rust komt . Drink geen alcohol momenteel .kun je heel nerveus van worden ,

Gewoon even pas op de plaats . Succes met alles .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:-KING- schreef op 28 augustus 2016 @ 01:07:

zelfbeheersing geeft mij zelfrespect, en dat is een belangrijk onderdeel voor mijn mentale gezondheid.

In wat zoal dan bijvoorbeeld zelfbeheersing ?

TO voeding ervaar ik wel dat t invloed heeft op angs of stemming. Bijv alcohol of cafeïne of vet.
quote:Doppinda schreef op 28 augustus 2016 @ 08:14:

[...]

In wat zoal dan bijvoorbeeld zelfbeheersing ?

TO voeding ervaar ik wel dat t invloed heeft op angs of stemming. Bijv alcohol of cafeïne of vet.Ik gok in wat hij daarboven schrijft. Zelfbeheersing in gezond en gedisciplineerd leven.
Ja herkenbaar, jaren lang emetofobie gehad! Wat ik geleerd heb in de angst situatie is: je concentreren op 3 dingen om je heen en dan uitgebreid daar op focussen, dat kan zijn: een plant en dan kijken naar de bladeren dan bijv: een gordijn etc... Verder op je ademhaling letten. Angst is idd Kut! En idd roken, alcohol en slechte voeding heeft invloed op angst. Ga aan de slag en roep hulp in om aan je angst te werken.
Herkenbaar....vannacht ook meerdere paniekaanvallen gehad. Ik weet dat ik het zelf veroorzaak maar het is zo lastig om te stoppen . Sterkte to.
Van sigaretten krijg je hartkloppingen en een benauwd gevoel, dus stop daarmee. En ga bewegen. Ren de dichtstbijzijnde trap dertig keer op, gebruik de zuurstof die je nu te veel inademt. Zet je lievelingsmuziek op en zing zo hard mogelijk mee. De longen uit je lijf, zeg maar.

Uit eerdere posts begrijp ik dat je therapie bijna gaat beginnen. Dat zal je echt helpen. Zorg in de tussentijd zo goed mogelijk voor jezelf. Sterkte, het is slopend (maar eindig).
Wat mij helpt bij misselijkheid is rustig inademen door je mond, uitademen door je neus.

Heb je al ontbeten?

O, stomme vraag, de post is van gisteravond. Nou dan hoop ik dat je goed hebt geslapen.
quote:Corona67 schreef op 28 augustus 2016 @ 08:22:

[...]

Ik gok in wat hij daarboven schrijft. Zelfbeheersing in gezond en gedisciplineerd leven.ja klopt. ik ben enorm verslavingsgevoelig. als het lekker voelt, ga ik overstag als ik geen regels voor mezelf heb. dan is mijn leven een rommeltje en dan heb ik mijn stoornis niet onder controle.
very metal
Dankje voor alle reacties, echt heel fijn!

Ben gelukkig vrij snel in slaap gevallen en nu pas wakker. Een paar weken geleden durfde ik het huis haast niet uit, dus ik mag best trots zijn dat ik toch heb weten te verhuizen en alles wat daarbij hoort. Dat van gisternacht maakt me dan wel weer bang, dat ik denk "nee he, gaan we weer". Ik wil te snel. Ga weer van alles doen wat juist niet goed voor me is en denk dan ook ineens "oh therapie is vast ook niet nodig meer".

Sinds ik begrijp dat mijn angst zich op allerlei manieren uit (angst overgeven, dood neervallen, flauwvallen.. nou noem maar op) kan ik er iets beter mee omgaan. Dat ik denk "hey wat leuk". Maar tijdens zo'n aanval is het gewoon KUT. En gisteren was het even heel erg kut, maar nu gaat het gelukkig wel weer.
quote:Lisbeth_Salander schreef op 28 augustus 2016 @ 07:16:

Ben je tussen de aanvallen van laatst door verhuisd ?Ja. Verhuizen was even belangrijker (lees noodzakelijk) dan die rotangst. Dus dan heb ik echt letterlijk schijt aan de paniek/lichamelijke klachten en heb ik er veel minder last van.
quote:notalwaysdark schreef op 28 augustus 2016 @ 11:11:

[...]

Ja. Verhuizen was even belangrijker (lees noodzakelijk) dan die rotangst. Dus dan heb ik echt letterlijk schijt aan de paniek/lichamelijke klachten en heb ik er veel minder last van.Afleiding werkt dus. Doe daar iets mee.
Dat roken zal het hem zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven