Europapark tips

28-08-2016 10:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik samen met een vriendin naar europapark. Ben er nog nooit geweest dus alle tips zijn welkom. Wat is de leukste en een beetje voordelige plek om te overnachten?
Ja en?
Lees mee. Wij willen ook gaan, zie alleen een beetje op tegen de afstand.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wij vertrekken op dinsdag en komen eind van de middag aan, dan even hapje eten en op tijd naar bed om de 2 dagen daarop flink te gaan achtbanen

Vrijdag in de ochtend rijden we weer terug.

De afstand is goed te doen want we rijden beiden de helft, even stoppen beentjes strekken en wat eten enzo dus dat valt wel mee.
Ja en?
We wonen op ca 260 km rijden, en gaan dus af en toe een dag.... Maar er zijn in Rust heel veel Hotels en Pensions....
Vacansoleil heeft er een park in buurt. En je lan ook op de camping slapen van Europa park 25€ per nacht. Is heel netjes. Wij hebben van die quecha tentjes. Easy en goedkoop
Toen wij er waren hebben wij een van de vele pensions in de buurt gepakt. Wij hebben geslapen in 'Haus Silbermond'. Betaalbaar, lekker ontbijt, gastvrije eigenaar. Ongeveer 10 minuten lopen naar het park. De eigenaar heeft ons in de ochtend zelfs bij het park afgezet met de auto. Top service.

Tevens enkele eetgelegenheden in de buurt / op de terugweg vanuit het park.

Veel plezier, ik hoop ook snel nog eens te gaan. Geweldig park!
Don't let your dreams be dreams
Oh wij willen in een blokhut op het park gaan zitten maar het kan dus veel goedkoper. Het nadeel is dan wel dat je op de dag niet even terug kan.
Ja en?
ohhh heel leuk! Wij zoeken idd altijd een pensioen of B&B in de buurt. Scheelt enorm in de kosten en hartstikke gezellig. Op een dag niet even terug kunnen, nou het is een heel groot park dus is sowieso niet handig en zonde van je tijd om dan weer 'terug' dan gaan, ook bij een blokhut op het park. En ook niet echt nodig toch? Vind ik dan.
Ik ben anderhalve week geleden geweest! Het was superleuk. Maar wij sliepen niet in de buurt, we waren op vakantie in het Zwarte Woud dus ik heb geen tips voor slaapgelegenheden.

Wij zijn maar 1 dag geweest en hebben alleen de achtbanen gehad (meerdere keren). Ik wil zeker nog eens terug (voor 2 dagen dan denk ik!) om de achtbanen weer allemaal te doen en dan ook de rest van de attracties:)

Op de dag zelf teruggaan naar je blokhut vind ik ook een beetje vreemd, waarom zou je dat doen? Je kunt in het park zelf ook even uitrusten als je even geen zin meer hebt en als er lange wachtrijen staan kun je in de rij uitrusten haha. Of in een rustige attractie gaan...
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
ja jullie hebben gelijk, ik ga morgen een kijken voor een BB ofzo want wat ik nu op het oog heb is 300 euro p.p voor 3 nachten met ontbijt en 2 dagen entree park. Ik vond dit eigenlijk al een redelijke prijs.
Ja en?
Cleopatra, wat is de leukste achtbaan? en ben je ook in dat minimoys gebeuren geweest?
Ja en?
@Snoopylynn : Silver Star & BlueFire
Don't let your dreams be dreams
quote:Cenar schreef op 28 augustus 2016 @ 15:47:

@Snoopylynn : Silver Star & BlueFire

Deze plus de houten achtbaan (naast de Bluefire)!

Silver star is de snelste maar de houten voelt veel sneller aan... Haha. En Bluefire gaat over de kop, ook superleuk. Deze 3 zijn we meerdere keren in geweest.

Minimoys heb ik nog nooit van gehoord haha. Zoals ik al eerder zei hebben we alleen de achtbanen gehad (en de bobsleebaan, was ook leuk, en een saaie attractie aan het begin in Italie, met gondels. Daar hoef je sowieso niet in).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven