Vlooien kitten

29-08-2016 11:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kittens van nu 12 weken oud. Ze hebben bij hun 9 weken hun inentingen gehad + vlooienmiddel + ontwormingsmiddel, dit krijgen ze deze week ook voor 12 weken. Ze hadden bij 9 weken al vlooien, dit is toen weggegaan. Huis flink gestofzuigd (ik ben een echte schoonmaakfreak dus ik had gedacht dat de vlooienlarven wel kapot zouden gaan). Behandeld met speciale spray..

Helaas sinds 3 dagen heb ik bij de kat weer vlooien ontdekt, de poes heeft nergens last van. Het begon eigenlijk dat ik ontzettend veel jeuk had en bultjes, toen zag ik nog niets, dag later zat de kat vol met vlooien. Hij heeft het voordeel, nergens last van, krabt niet meer dan anders, zie hem niet raar doen door de vlooien. Helaas vinden de vlooien het leuker op mij te zitten denk ik. Zit vol met bultjes en krab mezelf de hele dag... Het jeukt vreselijk en niets helpt om de jeuk te stillen... talkpoeder, vette creme's niets...

Hoe pak je nu zo iets goed aan??? Ik ga dadelijk nogmaals spray en pipetjes halen een vlooienborstel en shampoo zodat het hopelijk dit keer goed gedood zal worden.. Maar ik heb zo een vermoeden dat de larven sterker zijn dan mij . Ik heb een stoffe bank, een tapijt, waar ze graag op zitten denk ik zo, maar op mij nog meer.

Hoe behandel ik mijzelf hier mee? Een vriendin van mij zei vrolijk "Doe een vlooienband om " Hahaha...

Wat hielp bij jullie het beste, of is het heel erg lastig te bestrijden en zullen ze helaas vaak terug komen??
Hallo,

Bij onze katten helpt het beste Stronghold(pipetten).Dit kun je bij de dierenarts kopen.Het fijne van Stronghold is,dat de omgeving van de kat(ten)ook behandeld word.Dus je hoeft dan geen spray's of zo te kopen.

Tevens helpt het voor het ontwormen van de kat.Let wel op dat het om bepaalde soorten wormen gaat en niet iedere.Ook helpt het een paar weken tegen teken.

Ik gebruik het altijd voor mijn honden en katten.

Zelf heb ik dan ook nog wel een flesje (spray) Frontline om de manden in te spuiten.Maar op zich is dit niet noodzakelijk.Het is meer voor mijn geruststelling.
Wij werden allergisch voor de dieren.Onze ouders hebben ons de deur uitgezet.
quote:ABVE schreef op 29 augustus 2016 @ 11:22:

Hallo,

Bij onze katten helpt het beste Stronghold(pipetten).Dit kun je bij de dierenarts kopen.Het fijne van Stronghold is,dat de omgeving van de kat(ten)ook behandeld word.Dus je hoeft dan geen spray's of zo te kopen.

Tevens helpt het voor het ontwormen van de kat.Let wel op dat het om bepaalde soorten wormen gaat en niet iedere.Ook helpt het een paar weken tegen teken.

Ik gebruik het altijd voor mijn honden en katten.

Zelf heb ik dan ook nog wel een flesje (spray) Frontline om de manden in te spuiten.Maar op zich is dit niet noodzakelijk.Het is meer voor mijn geruststelling.Maar helpt dat ook als er al vlooien larven zitten, gaat dan ook de rest dood? Klinkt heel mooi om waar te zijn dat het dan gelijk voor alles geholpen heeft.. Ontwormen laat ik bij de dierenarts doen dus dat zal wel de goede zijn lijkt me.
Helpt het ook voor jezelf? Want ik ben dus een grote vlooienbal nu mijn gezicht zit vol bultjes en krab mezelf de hele dag door voel me echt vies...
Ik zie nu bij de dierenarts dat de kittens met Stronghold zijn behandeld.. Dus dat helpt dus helemaal niet voor hier
Je mag niet teveel tegelijk ontvlooien anders gaan ze dood! Bel da voor advies en welk middel veilig is!
quote:Louise70 schreef op 29 augustus 2016 @ 11:51:

Je mag niet teveel tegelijk ontvlooien anders gaan ze dood! Bel da voor advies en welk middel veilig is!

En bij mezelf een pipet aanbrengen, echt mensen denken dat ik een of andere rare ziekte heb ofzo... Zo erg ziet het er uit...

Maar gelukkig heeft mijn kat nergens last van, mazzelpik ..

oké bel ik hun wel op , maar ja hun hebben mij ook een middel gegeven 3 weken geleden wat niet hielp.. dus vandaar mijn vraag hier ook
quote:Louise70 schreef op 29 augustus 2016 @ 11:51:

Je mag niet teveel tegelijk ontvlooien anders gaan ze dood! Bel da voor advies en welk middel veilig is!deze snap ik eigenlijk niet? Bedoel als ik het zelf al heb gedaan laat ik het daar niet nogmaals doen. En aangezien het middel van de dierenarts niet heeft geholpen
Bed uitzuigen, matras ook mee doen, bedden verschonen, bank uitzuigen met de stofzuiger, alle kleding blijven wassen.
O, en vooral stofzuigerzakken blijven vernieuwen.
quote:1234512345 schreef op 29 augustus 2016 @ 12:38:

O, en vooral stofzuigerzakken blijven vernieuwen.Of een vlooienband(of een stuk van) in je stofzuigerzak stoppen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dankjewel voor het advies ga ik dat eens proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven