Werk & Studie alle pijlers

School verpest?

31-08-2016 12:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn school verpest en leven. Ik had zoveel in mijn mars en heb mijn toekomst verpest. Ik doe nu een mbo4 opleiding laatste halfjaar op mijn 24ste. Het voelt alsof ik gefaald heb in mijn leven. Ik was op mijn 18e gestopt door slechte invloed van mijn zus en door niet weten wat ik wil....voel mij echt een loser op 24ste. Woon nog thuis nauwelijks vrienden en ik denk bij mijzelf .... Wtf nu? Wat zou jij doen?
Zoek een leuke werken leren opleiding! Heb ik ook gedaan toen ik 29 was ofzo. Had wel een opleiding gedaan dat dan wel.

Schrijf je in voor een woning als je dan kan betalen ( heb je een baan?)

Als je stil blijft zitten zal er niks veranderen.

Succes
School afmaken...uitvogelen wat je wilt. Verder studeren of baan zoeken.

Aansluiten bij leuke vereniging of club.

Op jezelf gaan wonen en dat wat in verleden mis is gegaan loslaten.

Je bent jong genoeg. Nog heeel veel kansen.
Wat voor opleiding? En er is toch geen man overboord, je papiertje heb je straks toch ?
Wat ik zou doen? Trots zijn op mezelf dat ik ondanks alles toch bijna mijn mbo 4 heb afgerond, waardoor ik straks een leuke baan kan vinden en op mezelf kan gaan wonen.

Er is niks mis met niet weten wat je wilt op je 18e, dat weten de meeste niet hoor. En dat je nog thuis woont omdat je met je studie bezig bent, ook niks raars aan. En liever 1 goede vriend dan 100 vage kennissen die waarschijnlijk over een jaar toch niet meer in je leven zijn.

Misschien eens kijken naar wat je wel hebt, in plaats van stilstaan bij wat had kunnen zijn? Keuzes in het verleden kan je niet meer ongedaan maken, maar je hebt wel je eigen toekomst in hand
Je bent geen loser omdat je nog thuis woont, niet superveel vrienden hebt, en op je 24e nog bezig bent met een mbo-4 opleiding.

Je zou een loser zijn als je nu zou stoppen en eeuwig in een negatieve spiraal zou zitten.

Maak je studie af en ga je richten op de toekomst.

Wil je hierna nog doorstuderen of zie je een leuke baan in het verschiet liggen? Laat je niet kut voelen door je leeftijd en woonsituatie.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik ben 24 en begin nu opnieuw aan een nieuwe opleiding ;) Heb al 1 diploma en 1 Propedeuse. Maar na derde jaar HBO (niet gehaald trouwens) wankel ik en heb ik besloten te stoppen met HBO en begin straks met een leuke MBO-opleiding (althans, lijkt superleuk haha).
Tijd genoeg om iets te gaan doen met wat je wil en kan. Je kan na je MBO nog steeds op kamers gaan en HBO doen. Ik begon op mijn 23e aan een nieuwe HBO-opleiding en ik was echt niet de jongste. Hartstikke leuke studententijd gehad. Op je 18e wist je het allemaal even niet meer, maar je bent nu ook nog hartstikke jong. Je kan er nog makkelijk iets van maken. Het is toch al heel goed dat je die MBO-opleiding doet?
Wat jij moet doen, is nou eens ophouden met je in die slachtofferrol te wentelen, ophouden met zeuren en de rest van de wereld de schuld te geven van jouw ellende, ophouden met alleen maar na te denken over het verleden.

Wat je wel moet doen, is actie ondernemen, jezelf een schop onder je hol geven, je eigen verantwoordelijkheid nemen en iets van je leven gaan maken.
Ik zie het probleem niet. Door omstandigheden had ik op mijn 27e niets meer dan een havo-diploma, dus een stuk minder dan jij nu al hebt. Inmiddels ben ik tweedejaars aan het hbo, woon ik samen met mijn vriend en openen zich een hoop mogelijkheden opeens. Als ik niet te oud ben om een leven op te bouwen, waarom jij dan wel?

Ga op een sportclub of hobbyclub om mensen te ontmoeten, schrijf je eventueel in op een datingsite als je meer in de liefde wilt, ga door naar het hbo hierna (voltijd, deeltijd of duaal) en zie dat je in je klas niet de jongste zult zijn, doe desnoods een 21+toets aan de uni als je het gevoel hebt dat je ver onder je niveau zit, ga reizen om jezelf te ontdekken, of vrijwilligerswerk doen in Afrika...... Schrijf jezelf niet zo af en doemdenk niet zo. Dit probleem zit in je hoofd, niets aan je leven is verpest als je pas 24 bent.
ach ik ben ook 24, ben 5 jaar geleden afgestudeerd als pedagogisch medewerker mbo 3 , nou woehoe nooit meer iets mee gedaan want kon geen contract krijgen waarmee ik kon rondkomen, kwam toen in de detailhandel terecht en daar kom ik nu niet meer aan de bak.

Ik heb nu suffe uitzendbureau baantjes, een eigen huis (ben dakloos geweest door een ex), dus veel kosten die ik heb en ben nog op zoek naar de bbl opleiding waarbij ik het ook red rond te komen.

Ik heb geen interesses zou begod niet weten wat ik wil qua werk, heb al zoveel tests gehad maar kom er niet aan uit... Dus tja je bent niet de enige
En, als het je niet lukt om uit deze spiraal van negativiteit en neerslachtigheid te komen: zoek hulp.
Eens met nummerzoveel en koffiehagedis.

Ik heb met veel gedoe en tussenstappen op mijn 33e mijn master gehaald en nu een leuke baan. En weet je wat? Ik was niet eens de oudste in mijn klas.

Maar je moet het wel zelf willen. En doen.
je moet gewoon je diploma halen en dan verder leren of aan het werk. Je bent pas 24 op een heel mensenleven stellen die verloren jaren niks voor. O en stop met het wijzen naar anderen. jij hebt zelf die keuzes gemaakt, niet je zus
Poeh, je school en je leven verpest. En je bent 24?

Wat fijn voor je! Als je eenmaal ontdekt dat al je toekomstdromen, -wensen, en -ambities mislukt zijn, is de druk er af. Vanaf nu gewoon vooruit kijken, doen wat je leuk vindt, kansen pakken die zich aandienen, en genieten van je leven. Als alles verpest is, doe je het nooit meer fout. Geniet er van!
Wat ik zou doen? Neem de verantwoordelijkheid over je eigen leven, het waren uiteindelijk jouw keuzes. Ook om te stoppen met school. Zolang jij naar een ander wijst meet je jezelf een slachtofferrol aan (het is tenslotte allemaal de schuld van een ander).

En met 24 jaar kun je echt niet spreken dat je je leven hebt verpest. Misschien als je 80 bent.

Maak een stappenplan, wat wil je gaan doen, hoe ga je het doen en wanneer ga je het doen. Kom op.
Ik denk dat hulp zoeken sowieso geen slecht idee is, gezien het aantal topics dat je hier hebt geopend over negatieve zaken in je leven. Dit is niet zomaar een vraag, maar een van de tientallen die je hier hebt gesteld. Ga eens naar de huisarts, hij kan je doorverwijzen naar de juiste hulpverlener.
24 is nog hartstikke jong, een paar jaar verslonzen doen wel meer mensen. Ik ook, ahum. Komt allemaal goed, trek jezelf uit het slijk, kijk om je heen wat je wil en begin met werken en studeren. Het is nog láng niet te laat !
Wat vind je van de reacties, Nicole?
Studie is ook niet alles. Ik ben al heel jong voor mezelf begonnen. Heb later nog wel wat diplomas gehaald, maar had ook helemaal zonder gekund. Als je iets van je leven wil maken heb je daar echt geen school voor nodig (al is het voor de meesten wel veel makkelijker op die manier).
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 31 augustus 2016 @ 13:22:

Studie is ook niet alles. Ik ben al heel jong voor mezelf begonnen. Heb later nog wel wat diplomas gehaald, maar had ook helemaal zonder gekund. Als je iets van je leven wil maken heb je daar echt geen school voor nodig (al is het voor de meesten wel veel makkelijker op die manier).Ja je moet het wel in je hebben om voor jezelf te beginnen
Voor de zoveelste keer hetzelfde advies:

Maak je school af.

Blijf naar je therapeut gaan.
Ben je inmiddels aan de ad begonnen die je huisarts voorschreef, ondanks je bezwaar daartegen?

Sterkte.
Zou me ook een loser voelen met zo'n instelling
l'état c'est moi
Oh, blijkbaar heb je al therapie en is er AD voorgeschreven. Doe daar echt wat mee, want dat zou wel eens heel goed kunnen helpen om het tij te keren. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven