Ideetjes voor klein knutselproject.

31-08-2016 13:31 17 berichten
Hallo

Voor onze vereniging mogen we kleine dingen laten maken door kinderen (basisschool) en die verkopen. De opbrengst is voor ons, daar zijn we erg blij mee.

Heeft iemand een ideetje wat makkelijk te maken is en wat ouders eventueel willen kopen?

Tot nu toe:

Placemat

Erg hè? Ik krijg het niet verzonnen. Ik hoop op jullie creatieve ingevingen.

Alvast dank.
Alle reacties Link kopieren
Kaarten.

Kaarsen.

Gehaakte sleutelhanger

Sleutelhangers algemeen

Haarspelden

Muffins

Cake/koek/broodjes
Armbandjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De docenten moeten het doen met de kinderen. Ik ben daar niet bij. Bakken is daarom niet handig. Het moet echt een makkelijk projectje zijn.
*3-D kaarten (vooral de meiden uit de hogere groepen zijn vaak verrassend handig).

*Dromenvangers

*Vriendschapsarmbandjes

*Vogelhuisje/insectenhotel

*Windlichtjes (jampot beschilderen met speciale verf/stiften, afbakken in oven)

*Wit servies beschilderen
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Boekenlegger

Bloempot versieren

Onderzetter

Waxinelichtjeshouder
Ooh, dromenvanger. Dat is niet eens zo'n gek ideetje.
quote:Yakatani schreef op 31 augustus 2016 @ 13:39:

Ooh, dromenvanger. Dat is niet eens zo'n gek ideetje.

Houd wel rekening met de kleuren, als je het aan ouders wilt verkopen, want veel moeders willen het toch wel graag een klein beetje laten matchen met de (kinder)kamer. Dus knaloranje combineren met paars zul je minder makkelijk verkopen dan wit met roze of blauw met groen.

En je kunt met servetten ook hele leuke dingen doen. Mooi motief uitknippen, op een wit kastje/dienblad (action), aflakken, bij voorkeur met een lak die waterafstotend is. Met één blik kun je heel veel lakken, dus misschien de investering wel waard. Ook hier weer; houd het enigzins volwassen, dan verkoopt het beter. Beertjes/hondjes, teksten, allemaal prima, maar kinderen hebben snel de neiging om beertjes én hondjes én bloemetjes én slingers én tekst te doen. Less is more is een les die de meesten nog niet beheersen .

Ook bij action of xenos; kleine vierkante schilderij-doeken. Mijn dochter maakte op de basisschool ooit een schilderijtje met als opdracht ´Holland´. Een molen en twee klompjes en in de hoeken bloemetjes. Het hangt nog steeds.

Een simpel hart uit een stuk (dun) hout zagen, lakken en voorzien van tekst is ook goed verkoopbaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Sleutelhangers of tashanger

Speldjes

windlicht (ik zag op pinterest: glazen pot, touwtjes/stiekjes er om heen wikkelen en dan in kleur verf spuiten. Als je dan het touw/elastiek verwijderd krijf je een leuk effect)

Wij maakten vroeger broches van vlinderpasta. Die schilderde we dan en mijn moeder plakte er een speldje achter. We verkochten ze voor 10 guldencent ofzo, kan me niet voorstellen dat iemand ze ooit gedragen heeft.
Wat een geweldige ideeën! Heel erg bedankt!
Je kunt ook nog vragen wie er schelpjes heeft. De meeste moeders zijn allang blij als de rommel weer de tent uit is en kleine schelpjes zijn heel geschikt voor het versieren van een deksel of fotolijstje.
Doosjes maken van plastic deksels. Heeft mijn zoon gedaan in groep acht. Twee deksels van bijvoorbeeld een pindakaas pot, dan een inzetrandje van karton. Hele doosjes beplakken volgens papiermaché methode maar dan met foto's uit tijdschriften. Laagje vernis erover en klaar. Kosten: wat behangplaksel en wat vernis, de rest is gratis. Grote opbrengst dus.

Als je mij een pb stuurt met je email adres dan stuur ik je een paar fotootjes toe en ook een foto met het halffabrikaat. Dan snap je hoe het zit.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het kan/mag dat leerlingen iets mogen maken voor een externe vereniging die het dan voor zichzelf mag verkopen en hoopt dat ouders er geld voor over hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er niet op tegen, gewoon nieuwsgierig
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Qua opbrengst kun je het best uit gaan van kosteloos materiaal. Elk ding dat je koopt, al is het maar voor een euro, levert die euro niet nog extra op. Versierde fotolijstjes die qua inkoop van het lijstje en de versiering een euro hebben gekost, leveren hooguit twee euro op. Dan heb je een euro verdiend. Elk lijstje dat je niet verkoopt is een euro verlies op je winst.

Mijn voorbeeld, kost nog geen vijf euro voor 30 doosjes. Elk doosje verkoop je voor 1,50. Zodra je het vierde doosje hebt verkocht maak je al winst.
Zet anders ook eens in op dingen voor kinderen die ouders dan voor hen kopen:

- haarband of -elastiekje beplakken met stoffen/vilten figuren, onderdelen in het groot kopen en wat sturen qua kleurkeuze (evt setjes maken)

- knikkerpotjes en -zakjes

- de eerder genoemde sleutelhangers

- pennenbakjes
Nogmaals dank voor de ideetjes. Ik heb al een idee hoe het werkt ssssst, op de een of andere manier kan ik je geen bericht sturen? Ik denk dat ik wel snap hoe het werkt met de dekseltjes, wel een grandioos en vooral voordelig idee.

@Subon

Het is een beetje: de ene hand wast de andere in dit geval.
Ik heb de functie voor persoonlijke berichten aangezet, nu moet het lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven