uitgerekend eind april 2017

21-08-2016 20:10 361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden

sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben. Het lijkt me leuk om met wat meiden een eigen groepje te starten.

Wie is er nog meer eind april uitgerekend? Wees welkom.........

Forumnaamleeftijd1-2? kindjeUDAfspraakbijzonderhedensaxofoon 198828-292de 26-4 18-10 puckie8930/27 1ste kindje 28-4 26-9 -horsey34-37 2de kindje25-4 5-10 Waus24730 1ste 20-413-9 - chicky32/32 1ste 30-415-9 vriend heeft al een kindje Kamma8828/28 1ste 26-42-11 dancing queen31/33 1ste kind27-425-10 hum123429/32 1ste kind 2-5 27-9 - brocoliesoep30/31 1ste kind 18-4 26-9 Inexplicable 26/29 1ste kind 28-4 30-9 sexyladygirl88 28/31 2de kindje 22-4 13-10eerste kindje vroeg geboorte
ach Joostelientje, wat naar... Gecondoleerd, snap dat je hoofd dan niet naar forummen staat, maar fijn dat je het hier wilt delen. Ik kan me je gevoelens dat hij nu nooit zijn kleinkind zal kennen heel goed voorstellen hoor. Ik vind het heel bijzonder om te zien hoe goed de band tussen grootouders en kleinkind kan zijn. Echt jammer dat je schoonvader en kindje dat moeten missen.

Inexplicable, ik ben ook uitgerekend op 28 april. Tenminste, voorlopig. Ben benieuwd of dat nog veranderd door de echo.

Wij vertellen ook nog niemand iets. Vind dat in het begin heel moeilijk, maar toch went het snel en achteraf vond ik het bij onze eerste heel leuk dat het 12 weken lang ons geheimpje was. Dat gaan we nu dus weer proberen, al versprak ik me gister ook al bijna. Oh, en die apps op de telefoon zijn idd gevaarlijk! Ik had ook een foto van de Clear Blue 'zwanger' uitslag gemaakt, heb ik ook al van telefoon gewist, stel je voor dat iemand daar per ongeluk voorbij bladert!

Tweety, wat leuk dat je ouders en schoonouders zo enthousiast reageerden! Bijzonder om ze zoiets te vertellen, nietwaar? Is het hun eerste kleinkind?

Andrea, lastig met die medicatie. Snap dat je het beste wilt doen voor de kleine, maar het is natuurlijk ook geen doen als je hartstikke benauwd ben. Overleggen met arts klinkt verstandig. Verder heb ik geen ervaring met medicatie. Ik voelde me al schuldig als ik neusspray gebruikte tijdens het zwanger zijn, maar was op een gegeven moment zo verkouden, dat ik er bijna van ging hyperventileren. dus toch maar heel sporadisch gebruikt.

Kamm, wat fijn dat je geen bloed meer hebt gezien!

Waus, nog steeds zo misselijk? Sterkte meid! Helpt het om kleine beetjes te eten over de dag heen? Vanillevla schijnt ook te helpen. Moet je ook maar zin in hebben natuurlijk.

Hier gaat alles goed, ik lag alleen vannacht weer een tijd wakker. Had ik in de vorige zwangerschap ook vaak, echt heel irritant.
Andrea, misschien heb ik er overheen gelezen, maar wordt jij direct vanaf het begin door het ziekenhuis begeleid, of eerste tijd wel door verloskundige? Ik moet vanaf 36 weken naar de gyn, begreep ik toen ik afspraak met vk maakte.
Ach Joostelientje wat een naar bericht heel veel sterkte gewenst! Wat liggen blijheid en verdriet dicht naast elkaar zo he....

Horsey: ik wordt vanaf het eerste moment begeleidt door het ziekenhuis. Ben er vorige week al geweest met de eerste echo en nu regelmatig contact om de bloedverdunners in te stellen. Daarna zal ik wel 2wekelijks daarheen moeten denk ik, maar beter een goede controle dan dat het mis gaat.

Zojuist een gesprek gehad met een internist uit AMC, er zitten nogal wat haken en ogen aan het gebruik van de bloedverdunners... een ruggenprik is vrijwel uitgesloten bijvoorbeeld. Nu mag ik die sowieso niet als pijnbestrijding omdat het daarmee de vorige keer helemaal mis ging (bloeddruk viel weg, levensgevaar) Maar voor een snelle operatie kan het wel ingezet worden... maar met bloedverdunners kan het ook een narcose worden ivm de risico's. Bloeding in ruggenmerg is gevaarlijk dus dat willen ze voorkomen. Wordt een beetje naar van alle risico's die ze vertellen... dus hoop dat het allemaal gaat meevallen tegen die tijd.

Het voelt in elk geval wel allemaal anders nu.... vorige bevalling (5 jaar geleden) wilde niet op gang komen. Kindje is toen via de medische molen verwekt dus voor mijn gevoel ging het tegen de natuur van het lichaam in. Nu is er een natuurlijke zwangerschap en dat voelt toch anders. Wil eigenlijk niet terugdenken aan de bevalling van toen... is echt traumatisch verlopen en die angst zit er best nog een beetje in. Voorlopig maar even voor me uitstellen dus
Joostelientje, gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader. Wat een vervelend bericht. Begrijpelijk dat je hier even minder aanwezig bent. Heel veel sterkte de komende tijd!

Inexplicable, de kwaaltjes zijn wat wisselend, ik merk dat ik later op de dag wel meer zit te gapen en mn borsten worden wat gevoelig.

Verder heel af en toe misselijk. Maar ik klaag verder niet!

Horsey, bij mijn ouders wordt het de eerste kleindkind en van mijn schoonouders de 2e. Dus reuze spannend naturlijk vanuit mn eigen familie!!

Andrea, wat een controles voor jou, maar ja inderdaad alles voor de baby natuurlijk.

Het lijkt me wel lastig, dat je nu al weet dat je geen pijnbestrijding mag.

Ik hoop voor jou dat deze bevalling rustiger is dan de vorige, al duurt dat natuurlijk nog eventjes ;)
Joostelientje gecondoleerd ik snap dat je je tijd en energie ergens anders voor nodig hebt dan met ons te kletsen.

Horsy dat wakker liggen herken ik ook. Erg vervelend vind ik dat want overdag mis ik dan ook echt energie.

Andrea wat naar dat je zo'n traumatische bevalling hebt gehad. Ik snap dat jr daar nu al de kriebels van krijgt en als je dan ook nog boord wat er allemaal niet mag bah.

We duimen dat het nu allemaal goed en soepel gaat.
Joostelientje, wat verschrikkelijk. Gecondoleerd en veel sterkte...

Andrea82, ik ben vandaag precies 5 weken!????????. Ik snap heel goed dat de angst er nog bij je in zit. Het is ook niet niks..

Inexplicable, vervelend he al die kwaaltjes, allemaal heel herkenbaar hoor! Werd vannacht wakker vd pijn in mn borsten. ( had een poosje op mn buik gelegen.. )

Hoe oud zijn jullie trouwens allemaal? Samenwonend? Getrouwd? Verliefd? Verloofd? Haha????
hi dames! ik zou ook graag mee willen schrijven.

24 jaar vriend 27 tweede zwangerschap in februari helaas een miskraam gehad.

ben 19 april uitgerekend en heb aanstaande maandag eerste echo!
Welkom pembe gefeliciteerd met de zwangerschap.

Spannend als je maandag naar de echo moet.

Ik woon samen met mijn vriend.
Ooh dat liegen ik ben er zo slecht in. Ik ben assistent bij de weight watchers afval club. Daar weten ze natuurlijk nog niet dat ik zwanger ben maar nu ben ik deze week 1,7 kilo gegroeid en dan willen ze daar een verklaring voor. En dan is het best moeilijk om niks te zeggen.
ohh Saxofoon, dat is wel een dingetje natuurlijk haha, hoe kom je aan die extra kilo's! Kun je niet een keertje overslaan met wegen? Wel lullig anders die feedback

Welkom Pembe en gefeliciteerd! Hier ook maandag de eerste officiele echo! Vorige week al een extra vroege gehad ivm medicatie die ik moest hebben, maar maandag hopelijk een kloppend hartje.
Welkom Pembe! Je bent maar liefst 10 jaar jonger dan ik . Ik ben bijna 11 jaar samen en 4 jaar getrouwd met manlief. Dit wordt ons tweede kindje, hebben al een zoontje van 15 maanden.

Oei Saxofoon, dat is wel lastig ja. Ik zou gewoon niet meer gaan. Je kunt toch niet lijnen nu. Liegen is wel lastig ja!

Spannend! Al die echo's die eraan komen. Ik moet nog ff wachten, maar wij gaan een lang weekend naar Italië dus dat is ook een fijn vooruitzicht!
Als ik geen assistent was zou ik vanavond ook niet gegaan zijn maar ik kan moeilijk de coach alleen laten staan. En wij wegen iedere week met zijn alle dus als ik nu niet op de weegschaal zou gaan moet ik ook een goede rede hebben.

Ik ga wel met mijn vriend overleggen of hij het goed vind dat als we volgende week een kloppend hartje zien het mijn coach te vertellen zodat ik niet meer hoef te liegen.

Ik ben 13 jaar samen met mijn vriend en heb een zoon van bijna 2.

Mijn ouders hebben vanavond op mijn zoon gepast. Hebben ze koffie gedronken hun goed recht natuurlijk maar ik vind die mokken nu zo stinken bah.
Oeh dan wordt het idd wat lastig bij de Weight Watchers Saxofoon. Maar toch, jij zou je niet rot hoeven voelen omdat je bent aangekomen terwijl daar zo'n prachtige reden voor is. Hopelijk vind je een goede oplossing. Koffiegeur heb ik dan weer geen last van, mag nog graag een kopje drinken hoor!

Andrea, snap dat je tegen de bevalling opziet met al die risico's. Dat is allemaal niet niks zeg. Hopelijk valt het allemaal reuze mee en in elk geval een fijn gevoel dat het nu allemaal natuurlijk is gegaan. Dat is vast een goed teken!
Welkom Pembe!

Ik ben 24 en mn man 27. Wij zijn in april dit jaar getrouwd en nu dus zwanger van de eerste.

Saxofoon dat wegen lijkt me inderdaad wel lastig in jouw geval. Hopelijk kun je het snel vertellen aan de club.
Hoe is het met wegen gegaan Saxofoon, moest je je verantwoorden?

Mijn bevalling wordt hoogstwaarschijnlijk een geplande keizersnede. Dat staat al wel vast. Tenzij er een onverwachte natuurlijke bevalling in sneltreinvaart komt natuurlijk... maar dat is niet waarschijnlijk. Artsen willen alles zo veilig mogelijk laten verlopen. Dus we gaan het zien. Eerst maar eens een kloppend hartje maandag :D

Voor de nieuwkomers: mijn man en ik zijn beiden 34 en nu 5 jaar getrouwd, 12 jaar samen. Een zoontje van 5.
Wat erg joostelientje, gecondoleerd en heel erg veel sterkte!

Andrea wat een hoop controles en naar dat je met zoveel risico's te maken krijgt. Het is natuurlijk het beste voor jou en je kindje. Hoop wel dat je ondanks al die dingen lekker kan genieten van je zwangerschap! En spannend maandag weer een echo!

Welkom pembe en gefeliciteerd! Spannend dat je aankomende maandag je eerste echo hebt! Hoop dat het deze keer allemaal goed gaat.

Saxofoon wat lastig met dat wegen, zou inderdaad fijn zijn als je het ze kan vertellen. Ik heb het mijn baas al wel verteld, ook voor het geval dat het misgaat, dat gebeurde namelijk de vorige keer op m'n werk. En ook omdat ik nog wel eens zwaar moet tillen, dus het is nu wat makkelijker om te vragen of iemand anders het kan doen.

Ik ben 27 en mijn vriend ook, dit is ons eerste kindje. We zijn nu 9 jaar samen en wonen al zo'n 5 jaar samen.
Ik had gezegd dat ik veel trek had en de hele week verkeerde dingen heb gegeten. Ze accepteerde het antwoord. Maar kan dat niet iedere week zeggen.
@joostelientje Gecondoleerd met het verlies!

@Hum1234 wij zijn 26 en 29 en heel verliefd, haha

Hebben jullie ook nog steeds buikpijn? Rondom je baarmoeder, niet continu maar soms wel vervelend. Ik maak me er soms een beetje zorgen over. Heb ook wel is ineens een erg felle steek. Momenteel voel ik me vooral heel snel geirriteerd en verdrietig, totaal niet leuk.
Tjah, tjah, tjah...
Dat herken ik wel hoor Inexplicable, die buikpijn. Ook van de vorige keer. Je baarmoeder is aan het groeien, je buik is zich aan het klaarmaken voor de groei van een kindje. Felle scheuten in de onderbuik, ongesteldheidskrampjes, het komt op en af. Dus maak je maar niet ongerust
Die buikpijn herken ik ook, heb soms een zeurende pijn links of rechts in mijn buik. Ben nu sinds maandag ook misselijk, vooral in de ochtend en het hangt overdag een beetje op de achtergrond en soms speelt het op.

Gisteren is MvM langs geweest, fijn om weer een positieve test te zien! Alleen deed die fles vanochtend open en die lucht kwam me tegemoet zetten, niet lekker haha.
Die buikpijn herken ik ook. Ik heb ook een opgezette buik. Kijk wel20 kilo zwaarder.

Ik ben vandaag ook echt een emotioneel wrak. Ik heb de hele dag het gevoel dat ik moet huilen. Fijn die emotisch not
Hoi Dames! Genieten jullie ondanks de klachten wel een beetje van het weer?

Ik zelf ben 29 en mijn vriend is 32.

Hier ook af en toe buikpijn. Lijkt idd op menstruatie pijn. Misselijk ook smorgens maar dan probeer ik rustig wat te eten en daarna even rustig te zitten dan trekt het wel weg. Hopen dat het zo blijft....

Ook mn darmen zijn opgezet lijk wel alsof ik al 3 maanden zwanger ben haha!
Hoi meiden! Ik moet alles nog lezen maar vraag me af of ik mee mag schrijven? Ik ben er anderhalve week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben! Volgens mijn eigen berekening ben ik 25 april uitgerekend, ben benieuwd waar de verloskundige mee komt. Dit is mijn eerste zwangerschap en vind het erg spannend! Zit nu in mijn zevende week en heb op 14 september de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik ben trouwens 31, mijn vriend 33. Hoop dat er nog een plekje hier is, want de andere groep leek me aardig vol!
anoniem_109702 wijzigde dit bericht op 31-08-2016 17:27
Reden: Typfoutjes :)
% gewijzigd
Hallo dames!

Tweety01 wij hebben precies dezelfde leeftijd ook van de partner. Grappig ongeveer de zelfde tijd uitgerekend.

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 6 jaar samen. Maar wonen nu een dikke 2 jaar samen.

Hier last van veel vermoeidheid dit is inderdaad ook lastig op het werk, en verder eigenlijk kleine dingetjes.

Ik vind de echo maandag ontzettend spannend. mijn eerste zwangerschap is mis gelopen en ik probeer hier zo nuchter mogelijk in te staan maar eigenlijk ben ik van binnen wel wat aan het vechten met mijn gevoelens.

Maar we blijven positief en gaan uit van een mooie maar vooral goede echo!

@Humel1234 ik herken de lichte menstruatie pijn maar dat is nu in week 7 zeg maar veel minder geworden hier.

@inexplicable het verhaal van jou en de snelle irritatie herken ik wel.. soms baal ik er zelf ook enorm van! gelukkig kan mijn vriend er om lachen. Het is vandaag juist een emo dagje hahah
Dancing_Queen tuurlijk mag je mee schrijven!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven