Naam 'spookdorp' Frankrijk

12-12-2008 19:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al enige tijd is een vriend op zoek naar de naam van een spookdorp in Frankrijk. Het is een dorpje dat ten tijde van de 2e wereldoorlog geheel verlaten is. Het dorp is nog intact zoals het destijds was en er zouden zelfs nog uitgebrande tanks en zo staan. Weet iemand toevallig hoe dat dorp heet?
Gegoogled op 'spookdorp frankrijk' en zie:

Zaterdag 1 juli gaan we na een lekker ontbijtje weer verder. Het is vandaag nog maar zo’n 300 km, dus rijden we eerst naar Oradour-sur-Glane. Op 10 juni 1944 vermoordde hier de SS-divisie ‘Das Reich’ de plaatselijke bevolking van 642 mensen. Waarna ze het dorp in brand staken. Het afgebrande dorp heeft men na de oorlog ongemoeid gelaten als getuige van de verschrikking die hier heeft plaats gevonden. Het Village Martyr ligt er nog net zo bij als na die fatale dag. “Souviens-toi” [=herinner je] meldt het opschrift van de toegangspoort naar dit martelaarsdorp. Het is indrukwekkend om te zien hoe het ‘spookdorp’ eruit ziet. Het dorp is wel weer opgebouwd maar naast deze bijzondere plek.
Peas on earth!
Ik schaam me dood! Ben er vanuit gegaan dat ie dat gedaan had..
haha..dat is wel het eerste wat ik doe als ik iets zoek. ALs je zoekt op spookstad frankrijk krijg je echt tal van hit met Oradour-sur Glane.
Ik normaal ook, alleen nu even vergeten haha.
erg indrukwekkend.. ben er jaren geleden oooit geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven