start clomid 2016

05-06-2016 12:54 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi girls,

Ik ben opzoek naar een forum om gezellig met andere meiden te kletsen over hun ervaringen met clomid en de zwangerschap. Ik weet dat er al genoeg groepen zijn, maar allemaal met zoveel schrijvers dat ik het allemaal niet kan bij houden. Dus we benieuwd of hier animo voor is.

Heb zelf net de tweede kuur clomid 50 mg achter de rug.. en nu op het wachtbankje...
@susieflower welkom bij de groep. Een inwendige echo is nooit prettig maar ik vond het prima te doen. Hoe kan het dat je er tegen op ziet? Spanning? Pijn? Geen goede gynaecoloog? Misschien kan je het daar aangeven.. heb wel eens gehoord dat je het ook zelf mag inbrengen.. Misschien een idee.. Sterkte en succes!
Welkom Susieflower. De eerste inwendige echo vond ik spannend, daarbij is toen ook meteen een uitstrijkje gemaakt. Dat vond ik vervelender dan de echo. Nu regelmatig echo's gehad, maar heb er niet zo'n last van.

In tegenstelling van mijn vorige bericht ben ik nu helemaal happy: gisterenavond had ik eindelijk een positieve ovulatietest , en daar hebben we gelukkig meteen gebruik van gemaakt. Vanmorgen was de test nog steeds positief, hopelijk vanavond nog een keer sex hebben. Dus gelukkig kan ik mijn ei wel benutten . Ik heb ergens gelezen dat een ei 2 mm per dag groeit, maandag was het volgens de gyn. 17, dus ik zou nu een mooi groot ei hebben van 25mm....

Ik test al vanaf maart, de eerste periode elke dag, na de bezoeken aan de huisarts en ziekenhuis niet meer. Wel toen ik de clomid 50 gebruikte, maar daar was ook geen sprong te vinden. Ik ben zoooooo blij eindelijk een positieve test te hebben, niet alleen mijn ei staat op springen, ik sprong zelf ook
Ik heb al heel wat jaren bekkenbodemklachten , daarvoor ben ik ook onder behandeling geweest en gaat over het algemeen vrij goed. Maar die onderzoeken leveren erg veel spanning en daardoor pijnklachten op vandaar, nou ja misschien wordt het vanzelf minder. Heb het zeker aangegeven bij de gynaecoloog.

Even een vraagje; weten jullie of zaadonderzoek van de man onder jouw polis valt of onder die van de man? Zou fijn zijn als het onder de mijne zou vallen, mijn eigen risico is namelijk al op :P
C'est la vie
@streepje: succes en veel plezier!

@susieflower: hoop dat de echo's beetje bij beetje prettiger voor je worden dan. En het zaadonderzoek gaat van de man zijn polis.. maar dat was maar €10,- geloof ik...
Hoi, ik kom er ook bij als dat mag. Ik heb de 1e keer clomid 50 mg gehad, toen gebeurde er niks. Vandaag mag ik met de 2e clomid kuur beginnen, nu 100 mg, nu hopen dat dit aanslaat. Bij mijn man is alles getest en goed gelukkig. Wel kregen we hier een rekening van tegen de 200 euro van op zijn polis. Ik hoopte ook dat hij onder die van mij zou vallen haha. Nu zag ik dat jij ook in het onderwijs werkt Aggie, hoe doe jij het dan met de afspraken in het zh? Ik belde vanmorgen om een afspraak te maken voor dag 10, maar ze doen dat alleen tussen 8.00 en 11.00, onmogelijke tijden (als je in het onderwijs werkt) toch? Ook voor anderen is dit misschien een probleem en hoe doen jullie dit?
Oh ja dat is zo onhandig.. Ze hebben echt een tropen rooster in het ziekenhuis. Ik heb alles op vrije dagen gepland en moest daarom soms alleen naar het ziekenhuis. Maar wij hebben nu weer een echo op 8 september om 15.00 uur. Mijn vriend moet dan ereder van school weg en ik heb continu rooster dus ik ga ook gewoon weg en zeg dat ik een afspraak heb. Niet teveel vertellen heb ik geleerd. Of een afspraak zeggen.. of gewoon een afspraak in het ziekenhuis of dokter. Succes!!!
Zo, ik heb even wat terug gelezen en ik zie dat er meer ziekenhuizen van die fijne tijden hanteren

Aggie gefeliciteerd!! Spannend zeg en nu wachten op de echo, lijkt me best een opgave om dan nog tot 8 september te moeten wachten.

Streepje ook een spannende tijd van wachten nu, maar fijn dat jullie op het juiste moment aan de slag konden!
Ja ik vind het nu wel lang duren idd.. je wilt graag weten of het allemaal goed is en of het ook echt waar is. Zo ongeloofwaardig. Nog een kleine 2 weken te gaan.. begin vanaf maandag weer met werken dus dan zal het wel weer wat sneller gaan.
@Luna, ik werk ook in het onderwijs. Gelukkig heeft mijn ziekenhuis een spreekuur voor dit soort onderzoeken en beginnen zij al om half 8.

Aggie: wat spannend. Werken geeft denk ik wel wat afleiding, dat is wel fijn.

Hoe gaat het met jullie heartsxdraggers en susieflower??

Ik mag eind van de week gaan testen. Hoop dat ik zo lang kan wachten...Voor mijn gevoel ben ik zwanger, maar ben bang dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Heb al een week pijnlijke tepels en de laatste dagen heb ik het idee dat mijn borsten veranderen en meer pijn doen. Voel ook krampjes en gerommel in bij onderbuik...Hoop zo dat ik niet voor de gek gehouden wordt...
Hoi hoi,

Hier gaat het goed, ik zit op dag 4 van mijn cyclus. Heb dus vandaag de tweede clomid pil ingenomen, 50mg. Op dag 9 heb ik een echo (moest eigenlijk dag 10 zijn, maar we gaan zaterdag op vakantie). Die echo op dag 9 lijkt me vrij zinloos, maar goed, het is helaas niet anders. Heb zo'n kneiterdure digitale clearblue test gekocht (met 50% korting weliswaar, haha) en dan kan ik eens kijken of ik m'n ei kan vinden hoop dat 50mg gelijk aanslaat.

Mijn borsten zijn trouwens echt zo groot geworden van de duphaston. Vind het zelf maar niks, maar we doen het er maar mee.

Streepje, spannend zeg!!! Ik duim heel hard voor je. Wanneer ga je testen? Vrijdag?
Ha meiden!

Ik lees al een poosje mee, maar meeschrijven lijkt me nog fijner!

Ik zit nu in ronde 1 van Clomid 50. Heel spannend allemaal! Vandaag mijn laatste pil ingenomen en morgen naar de gyn.

Ik heb alleen erg last van buikpijn in de linkerkant, herkent iemand dit? Wat zou het kunnen zijn?
@heartsxxdraggers: ik heb besloten donderdag te testen, dan ben ik nog vrij. Vindt het zo spannend. Ben ook bang dat ik mezelf gek maak met alles wat ik voel of dat het van de medicijnen komt wat jij ook verteld. Ben bang dat het dadelijk zooooo tegen gaat vallen....

Welkom OnsMonsterje. Moet je morgen al naar de gyn. voor een inwendige echo? Dat is al wel snel, lijkt mij. De buikpijn die je beschrijft herken ik niet, daar kan ik je dus ook niet echt bij helpen...Succes
Hoi onsmonstertje, ik had dat ook en het bleek dat dat het groeien van de eiblaas was. Maarja weet niet of dat voor iesereen hetzelfde is. Hoop het voor je. Succes!

Spannend allemaal!

Streepje succes donderdag.. ben benieuwd..
Spannend streepje, ik hoop voor je.

Welkom OnsMonstertje, is inderdaad al snel dat ze bij jou gaan kijken. Bij mij was het vandaag de 10e dag en ik had vandaag de eerste echo. Het ziet er beter uit dan de vorige keer bij clomid 50, nu had ik 100. Ik had nu een eiblaasje van 13.5 en een van 11, nu kijken of er 1 gaat doorgroeien. Op de tiende dag is dit wel redelijk normaal toch? Donderdag moet ik weer.
Streepje, ik heb geen idee of het vroeg is. Mijn gevoel zei van wel, maar ik snap de dagen enzo niet zo goed :\ Want wanneer begin je met tellen enz? Ja, het gaat om een inwendige echo!

Aggie, ik hoop maar dat het dat is zeg! Zou top zijn natuurlijk!

Luna, spannend!! Hopelijk groeit het door en heb je een echte kans! Spannend, ik duim met je mee!

Gek genoeg ben k best wel zenuwachtig voor morgen haha. Straks ik er niks gegroeid enz. en lukt het niet. Hadden jullie dat ook in het begin? Maar even loslaten denk haha. Zal wel loslopen
Ohja, vergeten haha! Op welke dag ongeveer is je eitje groot genoeg?
Je begint met tellen op de eerste dag van je menstruatie. Ik moet dan de 11 de dag een inwendige echo laten maken. Heb, volgens mij hier, wel gelezen dat dit per gyn. verschillend is..

Je eiblaasje is rond de 20mm groot genoeg om te springen. Met clomid kunnen ze groter worden en dus later springen, de van mij was waarschijnlijk rond de 25mm..

Succes morgen, ben benieuwd of ze al iets zien..
Hoe is het gegaan? Ik was ook best zenuwachtig hoor, zeker omdat het met 50 dus niet lukte.
OnsMonster: hoe is het gegaan?

Hier een flinke tegenvaller. Helaas heeft mijn lichaam me voor de gek gehouden en klopte mijn gevoel niet. Ik heb vanmorgen een test gedaan en deze was negatief. Ik baal zo verschrikkelijk
Vervelend om te horen streepje.. misschien vrijdag nog eens testen? Je was wat vroeg toch?
Ja ik ben denk ik nu 2 dagen te vroeg, misschien dat ik inderdaad vrijdag nog een keer probeer. Heb er weinig vertrouwen in, er was nu ook geen licht streepje te zien....
Hmm rot is dat. Ik heb ook vaker gehad dat ik echt van alles dacht te voelen, maar dat het niks bleek te zijn..
Wat jammer streepje :( maar zoals Luna al zegt: vrijdag nog een keer testen!

Hier is de zoektocht naar het ei begonnen. Vandaag cd 7 en laatste pil clomid vanmiddag gehad. Tot nu toe vooral last van opvliegers s nachts gehad, humeur is prima. Had vanochtend voor het eerst een heel licht streepje op ovulatietest. Wil dat de komende dagen weer doen, dat testen
Spannend heartsxdaggers, ik hoop voor je dat er een mooi ei gaat groeien ;)

Ik had vandaag weer een echo en die van 13 is doorgegroeid naar 16. Is dus niet heel snel, maar hij groeit wel ik hoooop echt dat hij nog verder doorgroeit. Die van 11 zag ze niet meer.
Hee dames, nou het bezoekje was 'vruchtbaar' want er waren twee follikels te zien: 13mm en 10mm, dus op dag 9. Gynaecoloog leek daar tevreden mee te zijn, want hij verwacht dat die van 13 wel gaat doorgroeien.

Hij zei zelfs: ik wil maandag nog even kijken. Maar ja, dan zijn we er dus niet.

Ik las later op internet dat er natuurlijk geen garantie is dat ze doorgroeien, maar op de 1 of andere manier heb ik wel vertrouwen in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven