Werk & Studie alle pijlers

Werk en studie

01-09-2016 08:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey! Ik ben een meisje van 19 en ik heb een dochter. Ik werd zwanger op mijn 17( nee, ik ben geen hoer,geen lowlife en ik kom niet uit een losergezin). Ik ben gelukkig getrouwd met de vader van mijn dochter en mijn probleem is dat ik nog zeker 3 jaar naar school moet. Mijn man werkt, maar ik zou ook graag wat centjes verdienen voor de extra's die ik soms wil doen voor mijn kindje. Maar ik weet totaal niet hoe ik het moet combineren. Studeren voor school, voor mijn dochter zorgen,het huis onderhouden en daarbovenop nog gaan werken. Deel aub jullie ervaringen.
In een winkel werken op koopavonden en in t weekend.
In de horeca in de avonden/weekenden
Ik snap dat je voor je kindje wat extra's wilt. Maar dan zie je je kind toch niet als je studeert de gehele week en dan de avonden zou werken, wanneer zie je je kind dan nog?
Ze hoeft toch niet elke avond te werken en elke dag in het weekend?

Maar als zij bijvoorbeeld 4 dagen studie heeft, dan kan zij 2 avonden werken (bijvoorbeeld) en 1 dag in het weekend.
Neem een bijbaantje of accepteer dat zo lang jij nog studeert jullie het met minder geld moeten doen, maar dat wanneer je klaar bent met werken jouw inkomen erbij zal komen en jullie het veel ruimer zullen hebben. Het is een tijdelijke situatie en je kan niet áltijd álles tegelijk hebben.

Als je voor de bijbaan kiest zorg dat de taken op het thuisfront eerlijk verdeeld zijn. Dus huishouden en zorg voor kind 50/50 met je man. Hij werkt, zorgt voor kind, zorgt voor huishouden. Jij studeert en werkt, zorgt voor kind, zorgt voor huishouden. En zorg ook voor wat tijd voor elkaar.
Ten eerste: waarom zou jij je moeten verantwoorden voor het feit dat je op 17e moeder bent geworden?

Ten tweede: investeer nu in jullie toekomst door je studie goed af te maken, lijkt mij belangrijker dan allerlei extraatjes nu.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
l'état c'est moi
Wat goed dat je een oplossing zoekt! Werk je nu? Of zou je dan dus tegelijk naar school gaan en werken terwijl je nu thuisblijfmoeder bent? Want dan is het een extra grote verandering. Als je nu al een baan hebt zou je om urenvermindering kunnen vragen maar het is wel handig om dan eerst te weten hoeveel uur je opleiding ongeveer in beslag neemt. Als je rooster wekelijks veranderd is dat erg lastig plannen. Heb je kinderopvang in gedachten? Want als je dochter naar kinderdagverblijf of gastouder gaat krijg je wel wat terug van de belastingdienst, maar het kost nog steeds een hoop geld.
je gaat de hele week naar school?

Ik begrijp dat je graag extra centjes wil ( wie niet ), echter denk eraan, de hele week naar school en dan in de avond en het weekend gaan werken? Natuurlijk, alles kan, maar áls je hoe minimaal ook, nu rond kan komen, is het veel idealer even in die drie jaar je te richten op school, dan ben je daarmee klaar en is je kindje de leeftijd dat het zelf naar school gaat, en heb jij alle tijd om te gaan werken.
Of ga kijken of jouw opleiding ook in de bbl variant is. Dan ga je 1 dag in de week naar school en 3 of 4 dagen werken.

Ik doe dit nu al voor mijn derde opleiding en het bevalt mij prima zo.
If you can dream it, you can do it.
zie voor jezelf nu je school áls je werk.

Want dat is het in feite.
Retail op koopavonden en in het weekend.

Of een callservice/webcare baantje voor de avonduren en/of in het weekend?

Schoonmaakadresjes vinden?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ga je volledige dagen naar school of deeltijd?

Je zou bij post.nl kunnen kijken: daar zoeken ze vaak medewerkers voor enkele uren in de week of op zaterdag. Of in de supermarkt?
Google eens op Steunpunt studerende moeders, daar vind je veel tips en kun je ook ondersteuning krijgen.

Succes!
Studeer je voltijd of deeltijd?

Als je voltijd studeert zou je op school eens kunnen vragen of deeltijd eventueel een optie voor jou is. Dan hoef je niet zoveel dagen naar school, maar moet je thuis veel studeren. Dit kun je evt combineren met je kindje. Ik denk dat het dan ook makkelijker wordt om een dagje erbij te gaan werken voor jou.
Ik zou altijd alles op alles zetten om een diploma te behalen. Is altijd goed!

Ik zou werken-leren gaan doen.

In de ouderenzorg, verpleegkunde en in de gehandicaptenzorg zijn hier veel mogelijkheden in.

Ik ken iemand die voor 28 uur gaat werken. Zij gaat 8 uur naar school en werkt 20 uur op een woning.

Je verdiend dan gelijk wat.

Is er mogelijkheid dat je moeder oppast?

Je vriend minder gaat werken?

Een gastouder in de buurt?

KDV?

Huishouden dan ook meer door je man laten doen. En het wat minder nauw nemen daarin.
Hey! Bedankt voor al jullie reacties! Op een ander site reageerden mensen van:"Ja, je had aan anticonceptie moeten denken" of "Waarschijnlijk heb je een slecht gezin" en zulke dingen. Daarom wou ik direkt bijzeggen dat het niet zo was Ik ga voltijds naar school gaan, waar ik woon heb ik geen andere optie. Mijn man werkt ook voltijds. Ik denk dat ik gewoon opzoek ga voor een baantje tijdens schoolvakanties.
Schrijf je is in bij studentenuitzendbureau's
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven