Cadeau schoonouders

02-09-2016 18:09 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_306841 wijzigde dit bericht op 08-09-2016 16:43
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Als er al zulke grote problemen waren onder andere m geld, snap ik eigenlijk niet goed waarom jullie deze keer wel verwachtten dat het goed zou lopen.

Beschouw het geld als verloren. Mocht het dan ooit nog op tafel komen dan is het mooi meegenomen. Maar ik zou er niet op rekenen.
Neem het verlies, het geld ben je kwijt
Wat hierboven gezegd wordt, viel het kado wel in de smaak?
die ik wilde bestaat al...
Waarom vraag je man via via om zijn zus mee wil doen?

Dat vind ik schijnheilig, normaliter wil hij geen contact maar als de tafel te duur is, wil hij dat zijn zus mee betaald.

Ik zou er als aanhang niet mee bemoeien.
quote:Nu heeft de schoonzus waar wij geen contact meer mee hebben (contact is verbroken ook voor een groot deel wegens geld lenen en het niet terug betalen) nog geen geld over gemaakt naar de andere schoonzus en wil ook haar deel niet betalen zolang ze het volledige bedrag nog niet heeft.

Wat bedoel je hiermee? Wil de schoonzus waar jullie wél contact mee hebben ook haar deel nog niet betalen? Dus jullie moeten van twéé schoonzussen nog hun deel krijgen?! Wat een zotterij zeg.

Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind dat jullie de kosten voorgeschoten hebben terwijl er met minimaal één schoonzus geldproblemen waren. Had ik niet gedaan geloof ik: ik had ze mooi vantevoren laten betalen.
Begrijp ik nou goed dat jouw andere schoonzus haar/hun deel ook niet wil betalen voor ze het bedrag van beide heeft?
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ja, ze zijn ontzettend blij met het cadeau! Dat is natuurlijk ook al heel wat waard!
@vivavis, dat klopt inderdaad. Het deel van de schoonzus waar we geen contact meer mee hebben hadden we eigenlijk al niet meer op gerekend.
Die zus-met-contact kan toch alvast haar eigen deel betalen? Ik kan me echt geen zinnig argument bedenken waarom ze dat niet zou doen.

Wat een gedoe zeg, gaat het over veel geld?
Wat raar dat zus 2 ook niet wil betalen zolang ze het geld van zus 1 niet heeft. Wat voor reden geeft ze daar voor? Ze kan toch gewoon haar deel betalen?

Of denkt ze: als zus niet hoeft te betalen dan betaal ik ook niet?
Mijn man heeft die schoonzus niet gevraagd, dat heeft de andere schoonzus gedaan en hoorden wij pas nadat wij het cadeau al hadden gekocht.
quote:Vlinder5778 schreef op 02 september 2016 @ 18:23:

Mijn man heeft die schoonzus niet gevraagd, dat heeft de andere schoonzus gedaan en hoorden wij pas nadat wij het cadeau al hadden gekocht.Jullie hadden dus oorspronkelijk het bedrag door drie gedeeld en zij heeft haar deel nogmaals gedeeld met haar zus? Zoiets? Of hebben jullie achteraf ieder een vierde deel gerekend?
@vlinder5778

Dat is echt te zot voor woorden zeg. Haar deel staat er toch los van? Wat is daarvoor dan de reden? Hopen dat ze er ook voordelig mee wegkomen?

Wel fijn dat je schoonouders het een mooi cadeau vonden! Beetje een schrale troost, maar goed.
Iedereen bedankt voor de reacties.

Echt een reden geeft schoonzus niet, als er contact wordt opgenomen zegt ze dat ze het zometeen overmaakt of ze laat de telefoon rinkelen. Wij hadden het bedrag oorspronkelijk door 3 gedeeld inderdaad. Het gaat niet om een enorm bedrag, desalniettemin balen we enorm van de situatie die is ontstaan.
Oh wat versxhrikkelijk,

Ben je 40 jr getrouwd en krijg je een leuke keukentafel dan hoor je dat de pleuris uitbreekt bij de kinderen om het geld voor je kado

Je zou het toch spontaan zelf gaan betalen
Dus jullie hebben nu 66-75% betaald, en 1 broer/zus de andere 25-33%

Misschien met hem/haar overleggen om het te splitten zodat het voor jullie een minder grote strop is.

Wel echt super jammer, dat dit zo moet gebeuren.
Wat een leuk idee To.

Je moet uitkijken met voorschieten en als je al weet hoe personen zijn, helemaal niet voorschieten. Gewoon geld eisen je bent pipo de clown niet.
Volgende keer zelf een cadeau geven.
Kan het verlies voor jullie veel kwaad, als dat je er een onherstelbare aanslag op de reserves is gedaan?

Zo nee, neem je verlies en leer ervan. Ik ken het gezeik uit eigen ervaring en wij doen nooit meer iets samen. Het laatste gezeik ging over 2 gulden. We zouden 20 gulden per stel doen met iets en het kwam uit op 66 totaal. Toen ik aan beide schoonzussen 22 gulden vroeg weigerde er een te betalen omdat ik altijd enorm over de afgesproken budgetten zou gaan. Heel veel ban geleerd!
Het gaat gelukkig niet om een enorm bedrag. We laten het nu maar voor wat het is en het is een les voor de volgende keer.
quote:sssssst schreef op 02 september 2016 @ 18:52:

Kan het verlies voor jullie veel kwaad, als dat je er een onherstelbare aanslag op de reserves is gedaan?

Zo nee, neem je verlies en leer ervan. Ik ken het gezeik uit eigen ervaring en wij doen nooit meer iets samen. Het laatste gezeik ging over 2 gulden. We zouden 20 gulden per stel doen met iets en het kwam uit op 66 totaal. Toen ik aan beide schoonzussen 22 gulden vroeg weigerde er een te betalen omdat ik altijd enorm over de afgesproken budgetten zou gaan. Heel veel ban geleerd!Dat was vast niet 'laatst'
quote:lilalinda schreef op 02 september 2016 @ 19:50:

[...]

Dat was vast niet 'laatst' Nee klopt, maar zodra we er maar een beetje aan denken om iets samen te doen, borrelt dit weer boven.
Ja herkenbaar echt verschrikkelijk zulke mensen. Ik doe daarom ook nooit meer aan gezamenlijke cadeaus met bepaalde mensen. Kansloos zeg! Naar dat geld kun je waarschijnlijk fluiten.
anoniem_304161 wijzigde dit bericht op 03-09-2016 20:41
Reden: Typefout
% gewijzigd
Wacht even. Dus stel de tafel was 90 euro. Jullie betaalden 90, daarna kreeg je 30 terug van de ene broer/zus over wie het nu niet gaat en 30 was van jezelf. Van de andere verwacht je nog 30, maar zij heeft gesplit met zus 3 dus vindt zij dat zij 15 mag betalen en zus 3 ook 15? Dat is toch op zich al heel raar?

Heb je ze echt al meerdere keren herinnerd? En is het al een tijd geleden? Ik zou ze een korte, heldere mail sturen waarin je ze vraagt te betalen voor een bepaalde datum, dat je geen zin hebt om om geld te leuren en dat je er een vervelende bijsmaak aan overhoudt. En daarna zou ik het omwille van je schoonouders erbij laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven