Excuses weigeren
zondag 4 september 2016 om 21:20
Als je iemand je excuses aanbied en diegene accepteerd je excuses niet terwijl je de hele dag bijvoorbeeld al vrij lullig heb gedaan tegen die persoon is het dan normaal dat die persoon je excuses weigert en op dat moment dat jij je excuses aanbied ineens een drama gaat maken waardoor je excuses een ruzie is geworden hoe ken ik hier dan het beste op reageren ?
zondag 4 september 2016 om 21:34
Als iemand begint te schreeuwen zodra je sorry zegt dan zit het heel erg hoog.
Deze persoon heeft het zo gehad dat hij misschien helemaal geen moeite meer in het contact wilde steken, maar op het moment dat je sorry zegt geef je die persoon wat ruimte voor zijn gevoel.
Het positieve er aan is, dat het ondanks dat het een ruzie is er is dan in elk geval wel weer contact en misschien een mogelijkheid om er samen uit te komen.
Dus je kunt boosheid ook zien als een vorm van investeren in de relatie en als een teken dat niet alles verloren is.
Wel is het belangrijk om op dat moment goed te luisteren naar die persoon.
Om heel erg rustig te blijven, die persoon de ruimte te geven om zich te uiten en om dan te slikken.
Die persoon heeft namelijk ook al de hele dag moeten slikken.
Dat zou de balans kunnen herstellen en daarna rustig aan de relatie weer opbouwen en niet meer zo lullig doen.
Waarom deed je eigenlijk zo lullig?
Dat zou ik ook wel willen weten als ik diegene was.
Deze persoon heeft het zo gehad dat hij misschien helemaal geen moeite meer in het contact wilde steken, maar op het moment dat je sorry zegt geef je die persoon wat ruimte voor zijn gevoel.
Het positieve er aan is, dat het ondanks dat het een ruzie is er is dan in elk geval wel weer contact en misschien een mogelijkheid om er samen uit te komen.
Dus je kunt boosheid ook zien als een vorm van investeren in de relatie en als een teken dat niet alles verloren is.
Wel is het belangrijk om op dat moment goed te luisteren naar die persoon.
Om heel erg rustig te blijven, die persoon de ruimte te geven om zich te uiten en om dan te slikken.
Die persoon heeft namelijk ook al de hele dag moeten slikken.
Dat zou de balans kunnen herstellen en daarna rustig aan de relatie weer opbouwen en niet meer zo lullig doen.
Waarom deed je eigenlijk zo lullig?
Dat zou ik ook wel willen weten als ik diegene was.
zondag 4 september 2016 om 21:39
zondag 4 september 2016 om 23:20
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 september 2016 @ 21:30:
Er worden zelden goede excuses aangeboden. Het is meestal zichzelf vrijpleiten ( ik was een beetje moe, stress, niet lekker, mijn cavia heeft ingegroeide nagels ) en een mompelend " sollie " .
Zeg dan " joh, ik heb mezelf als een bitch gedragen, dat verdien je helrmaal niet, want je bent een topvent en ik zal mijn stinkende best doen je niet meer zo lullig te behandelen " DAT is een excuus aanbieden.
Die cavia, die ga ik onthouden!
Er worden zelden goede excuses aangeboden. Het is meestal zichzelf vrijpleiten ( ik was een beetje moe, stress, niet lekker, mijn cavia heeft ingegroeide nagels ) en een mompelend " sollie " .
Zeg dan " joh, ik heb mezelf als een bitch gedragen, dat verdien je helrmaal niet, want je bent een topvent en ik zal mijn stinkende best doen je niet meer zo lullig te behandelen " DAT is een excuus aanbieden.
Die cavia, die ga ik onthouden!
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 5 september 2016 om 09:41