Milaan!

10-12-2008 21:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

In februari vlieg ik voor vijf daagjes naar Milaan! Heb er heeel veel zin in, maar ben benieuwd of jullie nog leuke tips/must do's/must see's etc. hebben.. Ben nl. zelfs nog nooit in Italie geweest..!

Dus wat is leuk om te bezoeken naast de Duomo en Het laatste avondmaal van Da Vinci..? En zo'n metrokaart is zeker wel handig..? Googlen is heel handig en ook heel nuttig, maar vind het vaak ook wel fijn om ''persoonlijke'' ervaringen te horen :-)

Alvast bedankt!
Ik ben gek op Italie, maar vind Milaan minder, het is echt een werk stad, ik vind dat je de Italiaanse sfeer er niet echt terugvind, sorry.... Winkelen in Milaan? Geen zak aan, want die dure merken zijn niet te betalen. Ik ben er eens met een groepje vriendinnen geweest en nadat we zo'n beetje alle belangrijke bezienswaardigheden hadden bezocht, en lekker uit waren geweest met een groep Italianen, hebben we de trein naar Venetie gepakt, 3 uurtjes rijden...
Ben vorig jaar tussen kerst en oud en nieuw in Milaan geweest en ik vond het uiteindelijk wel een beetje tegenvallen. Je moet inderdaad een goedgevulde portemonnee meenemen want alles is duur. Leuk voor twee a drie dagen,maar dan heb je het wel gezien naar mijn mening.
10 Corso Como: lekker shoppen en er zit een heerlijk plekje waar je fijn kunt lunchen

http://www.milanostyle.com/07/corsocomo10.htm
Computer says nooooo
Hmm, jammer dat er (nog) niet veel positieve reacties zijn..! En toch heb ik er zin in haha.

Verder nog iemand die Milaan wél leuk vond? :-)
ik ben zelf 2 jaar geleden naar milaan geweest, vond het minder leuk dan rome maar evengoed heb ik genoten

Je moet zeker de grote duomo beklimmen, dan heb je een mooi uitzicht over de stad

ook schijnt het avondmaal goed te zijn, maar dit kon ik niet doen omdat je dit ver van te voren moet boeken

ook ben ik naar een begraafplaats geweest met hele mooie graven was best wel indrukwekkend! Ook heb ik het stadion van AC milan gezien, was wel leuk maar zou het niet aanraden

Verder kun je rondon de dom leuk shoppen ze hebben er ook de zara en h&m dus je hoeft echt niet voor de dure winkels te gaan, wel leuk om even te kijken natuurlijk!

Zelf had ik toen 2 dagen een metro dagkaart gekocht, ik denk dat het wel slim is om een weekkaart te kopen.

veel plezier!
Ben in januari een weekend naar Milaan gegaan en vond het super leuk. We hadden een boekje van de bieb meegenomen met daarin allerlei wandelroutes langs bezienswaardigheden. In dat boekje stonden allerlei plattegronden, echt handig.

Shoppen was idd in veel winkels erg duur (heeeeeeel veel merkwinkels) maar er zijn ook "gewone" winkels hoor! Een paar prachtige laarzen gekocht voor ¤ 50,- en ook de H&M vond ik daar helemaal geweldig. Ze hadden er hele andere dingen dan wij hier.

Naar het laatste avondmaal zijn wij niet gegaan omdat je dat schijnbaar moest reserveren. Daar was iets mee en wij waren in elk geval te laat. Hebben daar verder alles met de metro gedaan en dat is ideaal. En het toppunt van de weekendje was de wedstrijd van Inter-Milaan. Mijn vriend is voetbal-gek, dus ik had kaartjes gekocht voor die wedstrijd en dat was helemaal top tussen al die Italianen, in zo'n mega stadion. Dus als je een beetje van voetbal houdt???

Wij waren er geloof ik van vrijdagavond t/m maandagochtend (2 volle dagen dus) en die dagen hebben we de hele dag door de stad gewandeld langs allerlei bezienswaardigheden uit dat boekje en tussen de middag en 's avonds natuurlijk lekker eten!

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven