Ideen wellness weekend

06-09-2016 05:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnekort wil ik er eens een paar dagen tussenuit met vriendlief. Nu zit ik te denken aan een paar dagen wellness (lees sauna,badderen,masages). Of een combi wellness en citytrip. Zonder badkleding en wel lekker een beetje luxe. In ieder geval zo relaxt mogelijk. Alle ideen zijn welkom binnen of buitenland..
Thermen Bussloo kun je mooi overnachten!

Erg mooie sauna! Vind het alleen in de weekenden veelste druk.
Fort resort De Beemster, overnachtennin een oud fort en een mooie sauna.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Fort Beemster is erg mooi. Je kunt er logeren maar ook bij B&B's in de buurt. Evt combineren met Alkmaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De eikensingel in Uddel. Klein park met prive jacuzzi in je tuin.
De combi welness en citytrip: wat een goed idee! Ik lees even mee.
't Is al met al een heel gedoe
De welnessboot in Mill, logeren bij het hotel ernaast. Alleen is dat wel een landelijke omgeving, geen citytrip. Maar we hebben er een heerlijk welnessweekend gehad!
Spa Zuiver, in het Amsterdamse Bos.
Fitland Mill (Welnessboot).....prachtig en ontspannend.
Leuk idee. Ik lees ook even mee!
aan het typen......
Klinkt als een goeie combi, ik lees ook mee...

Devarana in De Bosch is een mooie uitgebreide sauna maar niet speciaal met een hotel er aan vast.

Ik geloof dat er in Noordwijk aan Zee wel een hotel met sauna zat.
You can never have too many hats, gloves and shoes
En jij hebt dus een vriend die van sauna / wellness houdt? Die zijn zeldzaam
You can never have too many hats, gloves and shoes
Wu Wei in Kortrijk (België), klein stadje maar wel gezellig om wat rond te wandelen of van de omgeving te genieten met de fiets. En mooie moderne wellness.

Mmm, ik zie net dat het publieke gedeelte niet naakt is, enkel de privé sauna. Spijtig.
quote:aikidoka schreef op 06 september 2016 @ 07:39:

De welnessboot in Mill, logeren bij het hotel ernaast. Alleen is dat wel een landelijke omgeving, geen citytrip. Maar we hebben er een heerlijk welnessweekend gehad!Inderdaad een hele fijne sauna! En met de auto ben je in 'n half uurtje in Nijmegen; leuke stad voor een citytrip.
Tvp!
In Duitsland (Sauerland, de Harz) heb je ook veel mooie saunas. Geen citytrip maar wel even 'echt eruit' en niet ver weg.
.
Dagje Saré, dagje Enschede en overnachten bij de Wilmersberg (mooiste terras van Nederland)?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:patsy--stone schreef op 06 september 2016 @ 09:18:

Klinkt als een goeie combi, ik lees ook mee...

Devarana in De Bosch is een mooie uitgebreide sauna maar niet speciaal met een hotel er aan vast.

Op loopafstand is er wel een airb&b te vinden, daar ben ik vorig jaar met een vriedin geweest. Dagje sauna en een dagje shoppen in de stad. Heerlijk!
Hof van Saksen misschien?
Iemand noemde hier Bussloo. Is inderdaad heel mooie sauna, mooi gelegen in de natuur ook. Ik vond het hotel ook heel goed. Maar wat voor mij een domper op alles zette: het eten is vreselijk slecht (vooral het buffet is erg, maar ook à la carte is het erg fantasie- en kruidenloos, rare combi's ook vaak...) Ik was er op een doodgewone dinsdag en vond het druk, maar nog niet té, maar kan me voorstellen dat dat in het weekend wel anders is.

Zéker te mijden is Elysium, in Bleiswijk. Ergste sauna waar ik ooit geweest ben. Meer een pretpark, zo groot, inclusief aanschuiven omdat het ontieglijk druk is. Ontzettend plat en luid volk. En het eten is om te janken, nog erger dan in Bussloo. Het is ook zo'n sfeer waar allemaal mensen met veel overgewicht, tattoos en piercings gehaktballen en bitterballen zitten te vreten. Nooit meer voor mij.

Wél heel leuk vond ik Spa Sense, bij Eindhoven. Een stuk kleinschaliger, gezelliger, rustiger, vriendelijker, heel net én met lekker eten. Gewone mensen ook, niet dat platte. Kan ik absoluut aanraden. Ook goeie massage gehad, wat niet vanzelfsprekend is in sauna-oorden, vind ik.

Is geen hotel bij, maar wij hadden een heel aangenaam hotel in de omgeving geboekt.

Zou ik zeker naar teruggaan.

Ook ooit de Zwaluwhoeve gedaan, wel 8-tal jaar geleden, ongeveer zelfde ervaring als Elysium. Maar kan veranderd zijn, geen idee. Wel leuk daar was de omgeving: Veluwe en Kröller Müller museum.
quote:patsy--stone schreef op 06 september 2016 @ 09:19:

En jij hebt dus een vriend die van sauna / wellness houdt? Die zijn zeldzaam

Valt wel mee hoor met die zeldzaamheid.

Ik heb er ook een die van de sauna houdt en we komen nog meer stellen tegen in de sauna.

Wij gaan in elk geval komend weekend weer eens naar de sauna.Vorige maand in een mooie sauna in Zuid-Duitsland geweest, maar dat is voor een weekend weg toch te ver rijden.Daarom maar naar Gelderland.
Dank voor alle leuke tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven