bestemmingen september ?

06-09-2016 15:39 43 berichten
Hey iedereen,

Ik ga voor de eerste keer samen met mijn vriend op reis (23jaar ) en we zoeken een leuke bestemming voor jonge koppels waar genoeg te doen is gedurende een hele week.

We zoeken een strandvakantie maar ook een plek waar je veel kunt doen en zien. ( liever cultuur dan natuur )

Hij houdt niet zo van hele week op het strand te liggen dus we willen genoeg uitstapjes kunnen maken.

Frankrijk, Turkije, Kroatie, Egypte, ... zijn we al vaak geweest dus we zoeken iets " specialers en zeker geen all-invakantie

We dachten eventueel aan Marrakech , Rhodos of Cyprus? Iemand hier ervaringen mee ? Maar alle leuke bestemmingen zijn welkom!

Mag ook buiten Europa.

Dankje alvast!
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje en dan met name Andalusie.
Lissabon, Split, Cuba?
Sardinie
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:nephthys schreef op 06 september 2016 @ 15:44:

Lissabon, Split, Cuba?

Lissabon en Split al geweest, zeer mooi inderdaad!

En cuba was onze topfavoriet samen met Sri lanka maar het is regenseizoen momenteel :(
quote:Lisa94_ schreef op 06 september 2016 @ 15:47:

[...]

Lissabon en Split al geweest, zeer mooi inderdaad!

En cuba was onze topfavoriet samen met Sri lanka maar het is regenseizoen momenteel :(Ik ben in Cuba geweest in het regenseizoen en eigenlijk helemaal geen probleem mee gehad. En regende elke dag eens een uurtje vollen bak, maar dat was het dan ook wel.
Madeira
Ik snap alleen dit stukje in je OP niet: "waar genoeg te doen is gedurende een week , dus geen citytrips"

Ik ben op genoeg citytrips geweest, waar je zonder problemen een week kon vullen, eventueel met wat uitstapjes in de buurt. In New York alleen al ben je een week zoet, en je kan er zelfs een paar dagen strand aanplakken als je wil.
Kaapverdische eilanden?
quote:nephthys schreef op 06 september 2016 @ 15:53:

Ik snap alleen dit stukje in je OP niet: "waar genoeg te doen is gedurende een week , dus geen citytrips"

Ik ben op genoeg citytrips geweest, waar je zonder problemen een week kon vullen, eventueel met wat uitstapjes in de buurt. In New York alleen al ben je een week zoet, en je kan er zelfs een paar dagen strand aanplakken als je wil.Oh ik snap TO wel. Ik vind een week citytrip ook niet leuk, 4 dagen vind ik meer dan zat (ja ook in steden als rome en istanbul. NY nooit geweest). Maargoed, ik ben ook geen stadsmens meer
quote:nephthys schreef op 06 september 2016 @ 15:53:

Ik ben op genoeg citytrips geweest, waar je zonder problemen een week kon vullen, eventueel met wat uitstapjes in de buurt. In New York alleen al ben je een week zoet, en je kan er zelfs een paar dagen strand aanplakken als je wil.Dit heb ik er eventjes bij geschreven omdat ik zelf al veel citytrips heb gedaan zoals bv. New York het mag wel een citytrip zijn waar je een week kunt verblijven maar ik heb er al veel gedaan. Zal dit stukje misschien best even veranderen
quote:wilma36 schreef op 06 september 2016 @ 15:51:

MadeiraHier hebben we ook een goedkope lastminute van gezien! Wat is er zoal te doen in Madeira?
Bilbao en San Sebastian lijkt mij ook heel gaaf om te bezoeken.
Rhodos! Eerste vakantie van inmiddels man-lief en mij. Goede combinatie van aan het strand kunnen liggen en auto huren om wat te gaan zien.
Ergens een appartementje in de buurt van Motril, en dan met de huurauto naar Granada (voor het Alhambra), Malaga en Almeria.
Wij gaan naar mexico oktober
Ik ervaring met alle 3 bestemmingen die je noemt, alleen vind ik voor jong stel die dus niet hele tijd op strand wil liggen marrakech het leukst. Er is veel te zien, ook in nabije omgeving en je kan heerlijk bij zwembad liggen indien hotel/riad dat heeft. Of uitwaaien op de stranden van essaouira.
Zowat elk Grieks eiland is een optie.

Het is nog prachtig weer in Griekenland.

Vlucht boeken, vertrekken en ter plekke een hotel zoeken. En een auto huren.
quote:meestmistig schreef op 06 september 2016 @ 16:13:

Ik ervaring met alle 3 bestemmingen die je noemt, alleen vind ik voor jong stel die dus niet hele tijd op strand wil liggen marrakech het leukst. Er is veel te zien, ook in nabije omgeving en je kan heerlijk bij zwembad liggen indien hotel/riad dat heeft. Of uitwaaien op de stranden van essaouira.Zeg maar wegwaaien in Essaouira
Wij gaan naar Cyprus, lijkt me een erg leuk eiland. Alleen gaan wij echt puur om te relaxen en niet echt voor de uitstapjes, dus denk dat ik je niet kan helpen.
Wij gaan naar Corfu binnenkort. Maar wij gaan meer voor natuur dan cultuur.
quote:Mietrot schreef op 06 september 2016 @ 16:13:

Zowat elk Grieks eiland is een optie.

Het is nog prachtig weer in Griekenland.

Vlucht boeken, vertrekken en ter plekke een hotel zoeken. En een auto huren.

En welke eilanden zijn het meeste te doen of heb je het meeste variatie?

Corfu is heel erg goedkoop nu maar daar is precies niet zoveel te doen (behalve de mooie natuur )

Rhodos sprak me aan omdat we dachten dat hier het meeste te doen was en Zakynthos vanwege de schildpadden haha!
Tenerife is ook leuk. Zijn ook een paar steden.
quote:Lisa94_ schreef op 06 september 2016 @ 16:19:

[...]

En welke eilanden zijn het meeste te doen of heb je het meeste variatie?

Corfu is heel erg goedkoop nu maar daar is precies niet zoveel te doen (behalve de mooie natuur )

Rhodos sprak me aan omdat we dachten dat hier het meeste te doen was en Zakynthos vanwege de schildpadden haha!In mijn ervaring is er qua cultuur meer te doen op Kreta dan op Rhodos.
En moest je nu op zoek zijn naar voornamelijk natuur ipv cultuur, dan zou ik de Azoren zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven