Wilderniskamp

08-09-2016 17:20 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal,

Ik heb een angststoornis en heb er al van alles aan proberen te doen, met verschillende soorten therapieën en behandelingen. Nou weet ik dat er in Amerika wilderniskampen zijn speciaal voor mensen met psychiatrische problemen en dat schijnt heel goed aan te slaan! Helaas zijn de wilderniskampen die ik heb gevonden heel erg duur en kan ik er verder niks over vinden terwijl het steeds populairder schijnt te worden. Weet iemand van jullie misschien een wildernis voor jong volwassenen die niet zo duur is (die ik vond was 50.000 dollar :O)

Het voelt voor mij heel erg zo alsof dit m'n laatste optie om een leven te krijgen zonder die angsten, zodat ik weer naar buiten durf, contacten te leggen en misschien zelfs werken.
Misschien zou je contact op kunnen nemen met stichting Mee. Dat is een stichting (naar mijn weten) die heel goed op de hoogte is van de mogelijke behandelingen bij handicaps, en daar ook heel veel informatie over bezit om je door te sturen via de juiste kanalen.

Sterkte
Heel erg bedankt! Ik ga ze morgen meteen bellen
Kijk eens in de Ardennen! Misschien worden daar ook dat soort kampen gegeven?
Ik zou stichting MEE bellen en is er geen overkoepelende organisatie voor mensen psychiatrische problemen? Dan zou je misschien ook kunnen contacteren of zij weten of een soortgelijk initiatief bestaat in NL of omstreken met een lager prijskaartje.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ben je specifiek op zoek naar een wilderniskamp voor mensen met psychische problemen. Als dat niet zo is dan zou je op http://www.extremesurvival.nl/survival-vakanties kunnen kijken of je iets ziet wat je leuk lijkt. Zelf heb ik een aantal jaren geleden via hun een bushcraft/kano weekend gedaan. Dit beviel mij goed.
Kans is groot dat MEE je doorverwijst naar je huisarts.
Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik heb stichting mee gebeld en ik moet maandag terugbellen. Ik heb veel gelezen over de wilderniskampen in Amerika over hoe de behandeling daar zeg maar werkt en ook dat het heel erg aanslaat daar en mensen er ook daadwerkelijk mee worden geholpen. Aangezien ik de nodige dingen heb doorlopen in de reguliere ggz en ik geen verandering merk en eigenlijk heel erg bang ben dat het altijd zo zal blijven omdat ik echt heel erg m'n best heb gedaan altijd in alle behandelingen en therapieën die ik geprobeerd heb. Ik heb heel sterk het gevoel dat alleen als ik naar een soort gelijk kamp zou gaan ik misschien minder angsten kan gaan hebben. Ik heb er ook vrijwel niks op internet over teruggevonden vanuit nederland dus ik denk idd dat ik me nu beter kan gaan richten op iets hier in nederland alleen ben ik heel erg bang dat het nooit meer goed gaat komen.
quote:Suikerspin11 schreef op 09 september 2016 @ 17:50:

Heel erg bedankt voor het meedenken! Ik heb stichting mee gebeld en ik moet maandag terugbellen. Ik heb veel gelezen over de wilderniskampen in Amerika over hoe de behandeling daar zeg maar werkt en ook dat het heel erg aanslaat daar en mensen er ook daadwerkelijk mee worden geholpen. Aangezien ik de nodige dingen heb doorlopen in de reguliere ggz en ik geen verandering merk en eigenlijk heel erg bang ben dat het altijd zo zal blijven omdat ik echt heel erg m'n best heb gedaan altijd in alle behandelingen en therapieën die ik geprobeerd heb. Ik heb heel sterk het gevoel dat alleen als ik naar een soort gelijk kamp zou gaan ik misschien minder angsten kan gaan hebben. Ik heb er ook vrijwel niks op internet over teruggevonden vanuit nederland dus ik denk idd dat ik me nu beter kan gaan richten op iets hier in nederland alleen ben ik heel erg bang dat het nooit meer goed gaat komen.

Lieverd,

Als jij in je hoofd zit het gaat niet meer goedkomen, dan gaat het ook niet. Je moet ervoor gaan en er van overtuigd zijn dat er een moment komt dat je makkelijker kunt leren leven met de problemen. Als je nu al denkt het gaat nooit meer goed met me komen, dan gaat je hoofd er al zo negatief in, dat je er niet open in gaat en de slagingskans veel lager is.

Hopelijk hebben ze maandag gericht advies vanuit Mee.

Sterkte meis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven