Verkeerd gewassen?

10-09-2016 18:12 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Kan iemand mij helpen? Ik hoop dat ik bij het goede onderwerp zit hier.... Zie bijgevoegde foto. Deze broek is zo uit de was gekomen, helemaal gerimpeld! Heb hem geprobeerd te strijken en heb heb nog een keer opnieuw in de was gedaan zonder centrifugeren, helaas heeft het geen nut. Weet iemand hoe dit is gekomen en wat ik hier nog aan zou kunnen doen??

[IMG]http://i68.tinypic.com/zl3mef.jpg[/IMG]
quote:ZombieQueen schreef op 10 september 2016 @ 18:53:

[...]

Misschien is het wel de broek van haar partner? Kan. Maar had even niet die indruk, dus vandaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Elke broek behalve een legging (zo'n dun ding) of een joggingbroek heeft toch een gulp?

Al dan niet een echte of een neppe.
quote:Mepi schreef op 10 september 2016 @ 18:25:

[...]

Ik ben een vrouw, en al mijn broeken hebben een gulp. Lijkt me niks te maken hebben met geslacht. Eerder met makkelijk aantrekken.

Ja maar........ vroegah......in het Pejeka-tijdperk......was er ongetwijfeld een verschil tussen een gulp en een rits ofzo. En zal een gulp echt voor mannenkleding geweest zijn en dat moeten we nu vooral niet vergeten.Maar dat zal ze vast nog wel komen uitleggen.

Al dat unisex gedoe
Ik ben its en ik ben van beneden naar het schijnt een man.

On topic zit er elastaan (zodat hij wat elastischer is) in die broek. Ik heb een broek waar op een bepaalde plek (juist bij de gulp) de rek eruit lijkt. En dat heeft hier wel wat van weg. Maar dan op een plek
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik heb er niet bij nagedacht om erbij te zeggen dat het de broek van mijn partner is...... Broek is al een keer gewassen.. Is trouwens niet van Jack & Jones maar van een duurder merk. Denk dat we terug gaan ermee!
Maar hoort dat wel glad dan? Is het niet crinkle cotton?

Ja het hoort sowieso glad te zijn!
quote:spiegeltjeaandewand schreef op 10 september 2016 @ 18:44:

[...]

Hoe ziet een vrouwenbroek er dan uit als daar geen gulp ik mag zitten? Ik kan me er geen voorstelling bij maken....Vrouwen dragen natuurlijk geen broeken, enkel rokken! Al die nieuwerwetsigheid...
quote:nephthys schreef op 10 september 2016 @ 19:28:

[...]

Vrouwen dragen natuurlijk geen broeken, enkel rokken! Al die nieuwerwetsigheid...Sorry stomme vraag natuurlijk ???? ????
Zou het dan aan die gulp liggen dat de stof zo gek rimpelt?
Precies hetzelfde gehad met Jack en Jones broek van m'n man! Ik koop ze niet meer. Kreeg wel netjes nieuwe mee, maar zelfde probleem herhaalde zich.
Ik Google op 'gulp of rits' en de eerste hit begint met het woord: "Vroeger..."

quote:spiegeltjeaandewand schreef op 10 september 2016 @ 18:44:

[...]

Hoe ziet een vrouwenbroek er dan uit als daar geen gulp ik mag zitten? Ik kan me er geen voorstelling bij maken....Pejeka draagt alleen leggings...
https://vintagepatronen.f ... retro-broek-rok-jasje.jpg

Volgens mij zaten er in klassieke damesbroeken echt geen gulpen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 10 september 2016 @ 21:33:

Daar zitten blinde ritsen in aan de zijkant. Machtig onhandig als je het mij vraagt.

Oh en als ik broeken koop zonder stretch is het altijd een herenbroek, regular fit. Die zitten mij perfect. Vrouwenbroeken zijn altijd zo smal op de bovenbenen.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik weet in ieder geval dat het dan niks te maken heeft met de manier van wassen, aangezien ik me aan de wasvoorschriften had gehouden.. We gaan ermee terug!
quote:pejeka schreef op 10 september 2016 @ 21:33:

Ach, er worden tegenwoordig waarschijnlijk niet meer zo veel klassieke damesbroeken gedragen.....

Maar ik ben blij voor je dat je je kennis hebt kunnen delen.

Die hier overigens volstrekt niet ter zake doet. De vraag ging namelijk over de stof na het wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven