Burnout

12-09-2016 09:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds begin april zit ik thuis met een burnout. Ik had angst- en paniekaanvallen maar slik daar sinds half juni medicatie voor. Ben onder behandeling van een psycholoog.

Door vreselijke omstandigheden in de thuissituatie heb ik de 1e paar maanden helaas geen rust kunnen pakken

Nu is het hier thuis in rustiger vaarwater en kom ik wat aan mezelf toe. Alleen ben ik moe en blijf ik moe. Lichamelijk dan want door de medicatie ben ik rustiger in mn hoofd.

Wie herkent die lichamelijke moeheid want ik vind het eng en maak me zorgen, al zegt de dokter dat het erbij hoort.
Op zich is de lichamelijke vermoeidheid niet raar.

Maar ik zou voor de zekerheid even vragen of ze bloedprikken en nakijken of je niet ergens iets van een tekort hebt. Tekorten van o.a. B12, D en ijzer geven vermoeidheidsklachten. Van sommige tekorten kun je ook depressieve klachten krijgen en dat

schiet niet op.

Sterkte.
Er zijn hier meerdere topics over burn-out, TO, misschien helpt om daar (ook) eens te lezen? Heb het zelf ook net 'achter de rug'. Je lichaam heeft heel lang doorgewerkt, terwijl je geest al overvol was. Op een gegeven moment is de pap gewoon op, en dan begeeft ook je lichaam het. En dat herstelt niet 1,2,3. Dus je zult je voorlopig nog wel zo moe voelen. Je lichaam heeft ook echt tijd en rust nodig om te kunnen herstellen. Hoe eerder je dat accepteert, hoe beter (duurde bij mij ook wel even, hoor). Sterkte!
En ga niet zomaar extra vitaminen slikken!
Dank je wel.

Ik denk dat ik ook te snel weer terug wil naar de tijd dat alles nog normaal was maar vergeet tegelijkertijd dat ik door de omstandigheden hier thuis niet eens aan mezelf toe ben gekomen.

Die acceptatie is nog wel een dingetje dus...

Fijn dat jij kunt zeggen dat het achter de rug is !
quote:suzyq10 schreef op 12 september 2016 @ 09:54:

Dank je wel.

Ik denk dat ik ook te snel weer terug wil naar de tijd dat alles nog normaal was maar vergeet tegelijkertijd dat ik door de omstandigheden hier thuis niet eens aan mezelf toe ben gekomen.

Die acceptatie is nog wel een dingetje dus...

Fijn dat jij kunt zeggen dat het achter de rug is !Nou, dat stond niet voor niets tussen aanhalingstekens....
Oeps...sorry. Verkeerd begrepen...
Praat mee op het : "jong en burnout" forum!!die vermoeidheid duurt nog een flinke tijd. Accepteer het. Lekeker veel slapen en rusten.
dont be afraid to build youre own path
Nee hoor, het gaat echt wel beter. Ik ken mijn valkuilen nu beter, zie het nu eerder aankomen. Dus er zijn nog steeds dagen waarop ik in de stress dreig te springen, dat ik het even niet zie zitten. Maar dan kan ik mezelf wel sneller herpakken. Dus wel degelijk vooruitgang hoor. Maar 'af' ben ik nog niet en dat zal ook wel zo blijven voorlopig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven