Gemeen
maandag 12 september 2016 om 17:43
Hoi!
Situatie: iemand reageert gemeen op facebook berichten (die dus zichtbaar is voor iedereen) en barst in tranen uit wanneer er face 2 face een grapje wordt gemaakt van "ja jij bent gemeen he?"
Diegene wilt in samenwerkingsverbanden dingen ook meestal op zijn of haar manier hebben.
Wilt dat zeggen dat diegene gemeen IS of zich alleen maar in-the-moment gemeen gedraagt?
Mijn punt is: "bestaat er zoiets als gemeen gedragen zonder van karakter gemeen te zijn?"
Zien jullie een verschil daarin zeg maar?
Ik probeer hiermee zo iemand een voordeel van de twijfel te geven, ook na meerdere ervaringen met diegene.
Situatie: iemand reageert gemeen op facebook berichten (die dus zichtbaar is voor iedereen) en barst in tranen uit wanneer er face 2 face een grapje wordt gemaakt van "ja jij bent gemeen he?"
Diegene wilt in samenwerkingsverbanden dingen ook meestal op zijn of haar manier hebben.
Wilt dat zeggen dat diegene gemeen IS of zich alleen maar in-the-moment gemeen gedraagt?
Mijn punt is: "bestaat er zoiets als gemeen gedragen zonder van karakter gemeen te zijn?"
Zien jullie een verschil daarin zeg maar?
Ik probeer hiermee zo iemand een voordeel van de twijfel te geven, ook na meerdere ervaringen met diegene.
maandag 12 september 2016 om 18:16
Het gaat over een collega?
Tja wat is gemeen? En die collega die eerst een "gemene" opmerking maakte begon te huilen toen ze daar een opmerking over kreeg?
Wat een bijzondere situatie.
Ik kom soms ook wat rot uit de hoek. Zeker op papier (tekst, internet) kunnen dingen anders over komen dan bedoeld.
Tja wat is gemeen? En die collega die eerst een "gemene" opmerking maakte begon te huilen toen ze daar een opmerking over kreeg?
Wat een bijzondere situatie.
Ik kom soms ook wat rot uit de hoek. Zeker op papier (tekst, internet) kunnen dingen anders over komen dan bedoeld.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 12 september 2016 om 18:21
quote:Doreia schreef op 12 september 2016 @ 18:18:
Gemeen is vaak een vorm van onzekerheid. Aanval is de beste verdediging en dat soort dingen.
Tja, dat komt wel eens als een boomerang in je gezicht terug.
Ik heb zomaar het idee dat jullie nog jong zijn?
Het gaat om mensen van tussen de 27 en 30.
Ik ben zelf 26
Gemeen is vaak een vorm van onzekerheid. Aanval is de beste verdediging en dat soort dingen.
Tja, dat komt wel eens als een boomerang in je gezicht terug.
Ik heb zomaar het idee dat jullie nog jong zijn?
Het gaat om mensen van tussen de 27 en 30.
Ik ben zelf 26
maandag 12 september 2016 om 19:02
Het klinkt als kinderachtig gezeur. Als iemand op facebook irritant is, dan gooi je die persoon gewoon uit je lijst. Als je met iemand moet samenwerken die irritant is, dan houd je het zakelijk. Gezien jullie leeftijden zijn jullie al een tijdje van de middelbareschool af, gedraag je daar dan ook naar..
maandag 12 september 2016 om 19:03
Tja, wat gemeen is, is subjectief. Wat voor de een sarcastisch is, kan voor een ander aanvoelen als heel gemeen. Soms komen mensen heel hard uit de hoek omdat ze het beste met een ander voor hebben terwijl de ander maar niet lijkt in te zien dat het helemaal fout gaat. Is dat dan gemeen omdat je zo hard bent of juist aardig omdat je die ander ten koste van je eigen populariteit probeert iets duidelijk te maken.
Er zijn onzettend aardige mensen die gemeen lijken en vermeden worden en er zijn hele nare, geniepige secreten waar iedereen mee weg loopt omdat ze sociaal zo handig zijn dat niemand merkt hoe verrot ze eigenlijk zijn.
Punt is, je weet het niet. Als jij het verveled vindt om met iemand om te gaan vanwege zijn of haar gedrag, dan zou ik gewoon afstand nemen en er geen energie aan verspillen.
Er zijn onzettend aardige mensen die gemeen lijken en vermeden worden en er zijn hele nare, geniepige secreten waar iedereen mee weg loopt omdat ze sociaal zo handig zijn dat niemand merkt hoe verrot ze eigenlijk zijn.
Punt is, je weet het niet. Als jij het verveled vindt om met iemand om te gaan vanwege zijn of haar gedrag, dan zou ik gewoon afstand nemen en er geen energie aan verspillen.
maandag 12 september 2016 om 19:17
Wat roeiboot zegt. Iemand heeft ooit zijn excuses aangeboden omdat hij nogal onbehoorlijk boos was geworden. Ik had niet eens door dat hij überhaupt boos was
Jij vindt haar gemeen, dat kan. Beetje uit de buurt blijven en niet teveel energie in steken dan maar.
Jij vindt haar gemeen, dat kan. Beetje uit de buurt blijven en niet teveel energie in steken dan maar.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
maandag 12 september 2016 om 19:59
maandag 12 september 2016 om 20:09
quote:keukenstoel schreef op 12 september 2016 @ 19:59:
Als iemand echt een gemeen karakter heeft voel je dat gewoon.
Mensen die bewust iets naars zeggen zijn dus echt gemeen.
Want ze kunnen ook niets zeggen ipv iets rots zeggen.
Mensen die niet gemeen zijn zullen vervelende dingen verzachtend brengen.
Harde boodschap in een zachte benadering.
dit vind ik dus een kwestie van smaak. Ik kijk juist naar de intentie...ik wil weten wat iemand wil en waarom en daaruit maak ik op of iemand aardig is. Of iemand dan 'hard' doet of niet, is voor mij niet zo belangrijk.
bijv.
situatie A: man gaat verbaal tekeer tegen een vrouw
situatie B: man gaat verbaal tekeer tegen een vrouw
Nu kan situatie A zijn tegen een vrouw die net een kind heeft mishandeld
en situatie b omdat de vrouw naar een andere man heeft gekeken.
ik zeg maar wat, maar soms kunnen mensen nogal passioneel zijn over iets wat ze aan het hart gaat, dan vind ik ds vorm ervan niet zo super belangrijk.
Als iemand echt een gemeen karakter heeft voel je dat gewoon.
Mensen die bewust iets naars zeggen zijn dus echt gemeen.
Want ze kunnen ook niets zeggen ipv iets rots zeggen.
Mensen die niet gemeen zijn zullen vervelende dingen verzachtend brengen.
Harde boodschap in een zachte benadering.
dit vind ik dus een kwestie van smaak. Ik kijk juist naar de intentie...ik wil weten wat iemand wil en waarom en daaruit maak ik op of iemand aardig is. Of iemand dan 'hard' doet of niet, is voor mij niet zo belangrijk.
bijv.
situatie A: man gaat verbaal tekeer tegen een vrouw
situatie B: man gaat verbaal tekeer tegen een vrouw
Nu kan situatie A zijn tegen een vrouw die net een kind heeft mishandeld
en situatie b omdat de vrouw naar een andere man heeft gekeken.
ik zeg maar wat, maar soms kunnen mensen nogal passioneel zijn over iets wat ze aan het hart gaat, dan vind ik ds vorm ervan niet zo super belangrijk.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."