Mijn kind schreeuwt

13-09-2016 07:28 51 berichten
Ik word er inmiddels helemaal gek van. Het volume staat zo ongeveer non stop op 10 en ok heb geen idee waarom.

Zacht praten lukt ook prima, als we erop wijzen dat ze aan het schreeuwen is, maar zodra ze er niet meer overna denkt schreeuwt ze weer.

Bij de jgz controle laatst was het gehoor prima.

Ik ben op dit moment extreem gevoelig voor geluiden en krijg er gewoon echt hoofdpijn van.

Wie heeft een goede tip om dit af te leren of waar ik aan kan denken?
Alle reacties Link kopieren
Afspreken dat mama niet luistert als ze zo schreeuwt, wel als ze rustig praat?

En dan uiteraard wel consequent zijn.
Hoe oud is je kind?
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 13 september 2016 @ 07:31:

Hoe oud is je kind?Ruim 5...
Zijn de oren van het kind misschien verstopt, zodat het kind een beetje doof is?
quote:jurkmetstipjes schreef op 13 september 2016 @ 07:33:

[...]

Ruim 5...Time outs?
quote:Tulpenbol_boterbloempje schreef op 13 september 2016 @ 07:31:

Afspreken dat mama niet luistert als ze zo schreeuwt, wel als ze rustig praat?

En dan uiteraard wel consequent zijn.En als kind niet tegen mama schreeuwt, maar tegen de pop, de beer, de puzzelstukjes of de lego?
quote:sssssst schreef op 13 september 2016 @ 07:37:

[...]

En als kind niet tegen mama schreeuwt, maar tegen de pop, de beer, de puzzelstukjes of de lego?

Exact. Spelen doet ze vaak in rollenspelletjes met wie of wat dan ook. En dat gaat ook op vol volume.

Ductape, goeie
Wat in de klas altijd helpt is om te zeggen dat alleen de gene tegen wie je het hebt je mag horen.

Dat is een hele duidelijke volume graad voor de kinderen.
Onze jongste had hier ook een handje van. Wij gingen dan fluisteren, dat werkte op de een of andere manier heel aanstekelijk.
quote:sssssst schreef op 13 september 2016 @ 07:37:

[...]

En als kind niet tegen mama schreeuwt, maar tegen de pop, de beer, de puzzelstukjes of de lego?Uhh, ook niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als erop wijzen helpt, dat blijven doen natuurlijk. Dan gaat het wel een keertje over toch?
quote:Nouschi schreef op 13 september 2016 @ 07:48:

[...]

Uhh, ook niet!Nee dat snap ik, maar iemand gaf de tip dat moeder consequent niet moest luisteren als kind schreeuwen en dat kind het zo wel af zou leren. Lego luistert per definitie niet, en kind verwacht ook geen antwoord dus gaat het schreeuwen door.
Op school van de kinderen hadden ze het over je 'schoolpleinstem' je 'kringstem' en je groepjesstem' prima aanduiding om te laten weten wat je bedoelt. Zachter praten is best algemeen namelijk. Hoe zacht is zacht genoeg?
Mijn 9 jarige schreeuwt niet maar heeft een hele harde duidelijke stem en praat ook altijd heel hard. Vooral als ze enthousiast is of boos of schrikt of lacht of of of.

Erg irritant voor de omgeving en haarzelf en ik wijs haar er al jaren op. Ze is niet doof maar het kan wel zijn dat haar eigen volume in haar hoofd gewoon niet zo hard doorkomt. Dat komt door vervorming. Doe je niks aan volgens de arts. Dan word je volume aanpassen ook moeilijk van uit jezelf.

Ik blijf het vriendelijk aangeven en op school doen ze dat ook. Hopelijk komt er een moment dat ze het leert. Maar ik vraag het me af.

Is het echt schreeuwen dan zou je dat wel moeten kunnen afleren lijkt me.
Ze heeft het inderdaad wel áltijd gehad. Vanaf dat ze kon praten ging dat gewoon hard.
Dat kan je toch duidelijk maken dat ze niet hoeft te schreeuwen?
quote:jurkmetstipjes schreef op 13 september 2016 @ 08:08:

Ze heeft het inderdaad wel áltijd gehad. Vanaf dat ze kon praten ging dat gewoon hard.Maar is het schreeuwen of hard praten/harde stem? Vind nogal een verschil.
Och herkenbaar, was hier ook het geval.

Wat ik ook zei, niets hielp.

Oren na laten kijken, waren in orde.

Uiteindelijk zelf een Afspraak gemaakt met logepodie.

Daar werden oefeningen gedaan vd spieren in de keel.

Heeft echt geholpen.

Bleek achteraf dat als ik zei, "niet zo hard praten"

Hetzelfde zou zijn als ik tegen een brildragend persoon zou zeggen, "lees zonder bril!"

Bleek met andere dingen te maken hebben, kind was motorisch echt erg onhandig.

Maar nu weten we de oorzaken daarvan.

Dus kijk even verder of er bij jouw kind ook geen andere oorzaak achter zit.

Suc6
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Auw mijn oren deed het hier prima. Verbaasde blik en dan legde ik uit dat het wel heel hard was en dat dat zeer aan mijn oren deed.

Kind doet het niet expres hé en dat jij er hoofdpijn van krijgt ligt aan jou, niet aan het kind. Straffen of negeren vind ik dan best wel heel cru.
Zelfde met 8-jarige dochter hier. Alles gaat op volume hard en ze heeft van zichzelf ook al een vrij luide stem. We zijn er al jaren mee bezig, logopedie gehad, hoortesten e.d., maar de verbeteringen zijn heel klein. Het lijkt wel te verbeteren de laatste tijd, dus daar houd ik me maar aan vast.
quote:nina1966 schreef op 13 september 2016 @ 08:19:

Auw mijn oren deed het hier prima. Verbaasde blik en dan legde ik uit dat het wel heel hard was en dat dat zeer aan mijn oren deed.

Kind doet het niet expres hé en dat jij er hoofdpijn van krijgt ligt aan jou, niet aan het kind. Straffen of negeren vind ik dan best wel heel cru.

Kind er inderdaad helemaal niets aan doen dat het zo hard binnenkomt. Straffen wil ik dus ook niet aan beginnen. Maar oplossen zou wel heel fijn zijn, haha.

Wat ik soms wel doe is vragen of ze even boven wil gaan spelen.

Ik zal eens navragen hoe het op school is. Een deel komt het denk ik voort uit enthousiasme.

Tja, is het schreeuwen of hard praten? Het voelt als schreeuwen, maar ik ben er waarschijnlijk niet helemaal objectief in. Ze heeft in ieder geval een harde stem en als daar nog een schepje bovenop gaat in haar spel is het behoorlijk hard. Maar misschien is heel hard praten een betere en vriendelijkere aanduiding.
Hoe hard praat jij?
quote:OmeHenk schreef op 13 september 2016 @ 08:51:

Hoe hard praat jij?Geen idee Ik hoor niet dagelijks dat ik te hard praat ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven