Lekker verslapen

14-09-2016 12:57 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bericht slaat waarschijnlijk nergens op hoor maar ik ben vrolijk en moet t ff kwijt.

Mijn dochter bleef gister spontaan bij oma slapen en ik schrik net om half 1 wakker. Ik heb me voor ht eerst in twee jaar kunnen "verslapen". Dus ik zit nu met koffie en spring zo in mijn kleren om naar mijn moeder te gaan met een berg energie die ik als nieuwe mama van toen, allemaal had opgemaakt. Heer-lijk!

Hebben jullie ook van die zen momenten gehad tijdens het moederschap? Ik hoop het!
quote:SuperWijf schreef op 14 september 2016 @ 13:43:

[...]

Dat amputatie gevoel blijft er komt alleen een moment dat je je er niet schuldig over voelt.

Kind vind t leuk bij oppas pa en ma hebben er meer moeite mee.

Hoe vreemd ook want vaak brengen ze kind wel paar keer per week naar kdv om te gaan werken.

Ik zou me niet schuldig voelen ik vind er gewoon geen reet aan zonder m'n kind.

Hij begint het nu na 4 maanden een beetje ok te vinden zonder mij.
Had ik dat maar! Als mijn dochter uit logeren ging werd ik 's nachts wakker uit gewoonte en was ik om zeven uur gewoon weer klaarwakker. Misschien ben ik aankomende vrijdag wel zo aan een nacht doorslapen toe dat het wel lukt om in één ruk tot een uur of half 9 te slapen. Wel gaan man en ik voor de bruiloft waar we naartoe moeten lekker uit eten, daar heb ik wel heel veel zin in!

Maar ik heb zo'n momenten wel gehad hoor, alleen niet in de categorie uitslapen. Onlangs hebben man en ik een dag vrij genomen, kinderen naar de kinderopvang en zijn wij gaan zweten in de sauna. We kwamen weer helemaal opgeladen de kinderen halen, heerlijk!
quote:Frizz schreef op 14 september 2016 @ 17:08:

[...]

Hij begint het nu na 4 maanden een beetje ok te vinden zonder mij.Ik vind het het beste van twee werelden: even tijd voor jezelf, ontspannen, en daarna dat heerlijke snoetje van je baby weer zien en weten dat je die weer helemaal voor jezelf hebt.
quote:Frizz schreef op 14 september 2016 @ 13:36:

Wanneer ga je hiervan genieten? Kind is bijna 8 maanden en het voelt nog steeds als een amputatie als ie niet bij me is.

Hmmm, eigenlijk nooit gehad, dus zal wel per persoon verschillen.

Alleen toen de oudste voor het eerst een week op kamp ging, was ik elke dag aan het aftellen en dolbij dat de week voorbij was, ondanks dat wij ervan genoten om even met z'n drietjes te zijn. En nu de middelbare school verandering was ook even slikken. Doet gewoon echt een beetje pijn aan het hart. Maar verder alleen maar driedubbel genoten van de vrije momentjes als de kinderen ergens mochten logeren.
Maar frizz, je hebt toch gewoon genoeg te doen zonder je kind? Wat vond je leuk voordat je kind geboren werd? Dan pak je dat lekker op. Weet ik veel, eindelijk een beetje lezen, vriendinnen bezoeken en ongestoord kunnen kletsen, winkelen met alle tijd van de wereld, iets maken thuis waar je anders geen seconde ongestoord aan kunt werken, lekker de sportschool in, uitwaaien, you name it, er is zoveel te doen wat makkelijker werkt zonder de aanwezigheid van een klein kind.

Wanneer ga je hiervan genieten? Kind is bijna 8 maanden en het voelt nog steeds als een amputatie als ie niet bij me is.Serieus?
Frankly my dear, I don"t give a damn

Wanneer ga je hiervan genieten? Kind is bijna 8 maanden en het voelt nog steeds als een amputatie als ie niet bij me is.

Hier hetzelfde gevoel hoor Frizz! Ik ben ook liever met kind.

Ik ben op dit moment trouwens heerlijk aan het genieten, zoon ligt nu al bijna 2 uur te slapen en ik lig heerlijk op de bank te luieren
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
quote:aquarium schreef op 14 september 2016 @ 18:19:

Maar frizz, je hebt toch gewoon genoeg te doen zonder je kind? Wat vond je leuk voordat je kind geboren werd? Dan pak je dat lekker op. Weet ik veel, eindelijk een beetje lezen, vriendinnen bezoeken en ongestoord kunnen kletsen, winkelen met alle tijd van de wereld, iets maken thuis waar je anders geen seconde ongestoord aan kunt werken, lekker de sportschool in, uitwaaien, you name it, er is zoveel te doen wat makkelijker werkt zonder de aanwezigheid van een klein kind.

Ik doe al die dingen gewoon mét kind. Enige wat me niet altijd lekker af gaat zijn (grote) klussen in huis. En er is echt geen vezel in mij die zin heeft in bios of een etentje ofzo zonder kind. Binnenkort teamuitje met daarna eten, maar ik eet lekker thuis met kind. 100x liever dat koppie vol etensresten dan kletsen met collega's.

Misschien wordt het anders als kind echt elders plezier heeft en het voor hém dus een meerwaarde heeft ergens zonder mij te zijn?
quote:Frizz schreef op 14 september 2016 @ 17:08:

[...]

Hij begint het nu na 4 maanden een beetje ok te vinden zonder mij.. Jij begint t oke te vinden dat is wat anders
quote:SuperWijf schreef op 15 september 2016 @ 02:31:

[...]

. Jij begint t oke te vinden dat is wat anders

Oh, wat bijzonder dat jij weet hoe het zit.

Maar nee, helaas heb ik een van de weinige kinderen die op de opvang huilt en jengelt (en thuis zelden) en amper slaapt. Gelukkig gaat het nu dus een stuk beter, zoals gezegd.
Oh wat een fijn bericht!

Hier in huis is alles na 6.00 uur (normale tijd dat dochter wakker wordt) uitslapen. Ach.. ook dat went. Als ze af en toe is logeren wordt ik uiterlijk om half 7 wakker om me af te vragen 'leeft ze nog? ik heb nog niks gehoord' oh ja.... ze is logeren... Dan kan ik toch nooit echt lekker verder slapen.

Ben nu in verwachting en ga wel op mijn vrije dagen tegelijk met dochter even liggen. Ben nog erg moe, en vind het best pittig met een dreumes van 1.5 die nog best af en toe even een knuffel wil, opgetild moet worden en heel actief is. Maar dat zeg ik tegen niemand... want krijg van iedereen om me heen alleen maar te horen dat het zo ontzettend zwaar is als baby 2 er is. Thanks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven