Familie probleem....

14-09-2016 07:45 44 berichten
#weg#
Toen waren ze al bozig en hadden zoiets daar betaald de verzekering niet aan en hebben ze het zelf betaald....

Waarom zou een verzekering zoiets niet betalen?

Zoon is ooit met een skelter tegen buurmans auto opgeknotst, gevolg deuk en lakschade. Reparatie is gewoon via onze w.a. verzekering betaald.
Het is spontaan een auto geworden? Hoe dan? ( voorbeeldje) Ik zie hier zoveel kinderen met fietsjes tussen geparkeerde auto's spelen,

daar kunnen best wel wat krasjes van komen.
quote:Witwangdwergooruil schreef op 14 september 2016 @ 09:35:

Ik snap niet dat jullie voor to gaan bepalen of ze wel of niet last mag hebben van haar schade. Tuurlijk heeft nichtje het niet expres gedaan, maar daar zijn verzekeringen toch voor? Ik snap van oom en tante niet dat zij niet gelijk aangeboden hebben de schade te betalen of met een andere oplossing zijn gekomen. En dat zij er misschien mee zitten dat hun dochter gehandicapt is is toch niet to haar probleem?dat hebben ze wel. ze wilde het uit eigen zak betalen. Blijkbaar was het niet zo'n groot bedrag?
Erg dom dat je familie niet weet dat verzekeringen daar juist voor zijn. Volgende keer zou ik wel meteen zonder ruzie aangeven dat ze het best de verzekering kunnen bellen en dus niet veel later er nog op terug komen.

Daar krijg je inderdaad gezeik van.
quote:sleepingbeauty87 schreef op 14 september 2016 @ 09:11:

Volgens ons hebben we het netjes gevraagd, maar zodra het erom ging sloeg de sfeer als een blad aan de boom om.

Excuses op de avond zelf werd het gebagetaliseerd van het is niks... later zeiden ze wel als er wat is mag je altijd komen maar dat klonk niet heel hartelijk...

Als mijn kind iets kapot maakt geef het aan als je schade hebt dan komen en we er wel uit...

Maar goed voor we in een heel andere discussie belanden ik wil best praten als ik wat fout gedaan heb ik hun ogen wil ik het ook weten maar wordt nu gewoon genegeerd en mijn ouders erbij... mijn vraag ligt meer wat zou ik nu kunnen doen ze boden aan om te betalen en in de OP staat dat ze hebben betaald. TO is boos omdat ze niet schuldbewust gedrag vertoonden ofzo
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 09:58:

Erg dom dat je familie niet weet dat verzekeringen daar juist voor zijn. Volgende keer zou ik wel meteen zonder ruzie aangeven dat ze het best de verzekering kunnen bellen en niet veel later en nog op terug komen.

Daar krijg je inderdaad gezeik van.hoe ze betalen doet er toch niet toe? ik claim ook niet voor een paar tientjes
Als mijn kind iets van een ander kapot of vies maakt, dan bied ik aan om het te herstellen, schoon te maken, al dan niet met verzekering. Of kind een handicap heeft doet dan niet ter zake.

Wij zijn thuis redelijke knoeiers, dus er gaat weleens wat over de bank. Daar heb ik ook de bank op uitgekozen, dat vlekken niet zo opvallen. Maar ik kan dat niet voor een ander gaan bepalen. Dus als mijn kind op bezoek een glas limonade over een licht suède bank knoeit, moet dat opgelost worden. Door ons. Als ouder. Gewoon kwestie van verantwoording nemen.

Daarnaast is het ook niet aan ons om voor TO te bepalen of de schade al dan niet meevalt.

Ik zou de kwestie nog wel een keer met de ouders gaan bespreken. Dat jullie het idee hebben genegeerd te worden en of dit te maken heeft met de bank / auto (wat is het nou eigenlijk????) kwestie. Daarnaast, je hoeft niet met iedereen in de familie dik te zijn. Met de een klikt het nou eenmaal beter dan de ander.
quote:yoeljo schreef op 14 september 2016 @ 10:08:

Als mijn kind iets van een ander kapot of vies maakt, dan bied ik aan om het te herstellen, schoon te maken, al dan niet met verzekering. Of kind een handicap heeft doet dan niet ter zake.

Wij zijn thuis redelijke knoeiers, dus er gaat weleens wat over de bank. Daar heb ik ook de bank op uitgekozen, dat vlekken niet zo opvallen. Maar ik kan dat niet voor een ander gaan bepalen. Dus als mijn kind op bezoek een glas limonade over een licht suède bank knoeit, moet dat opgelost worden. Door ons. Als ouder. Gewoon kwestie van verantwoording nemen.

Daarnaast is het ook niet aan ons om voor TO te bepalen of de schade al dan niet meevalt.

Ik zou de kwestie nog wel een keer met de ouders gaan bespreken. Dat jullie het idee hebben genegeerd te worden en of dit te maken heeft met de bank / auto (wat is het nou eigenlijk????) kwestie. Daarnaast, je hoeft niet met iedereen in de familie dik te zijn. Met de een klikt het nou eenmaal beter dan de ander.Precies.
quote:S-Meds schreef op 14 september 2016 @ 10:00:

[...]

hoe ze betalen doet er toch niet toe? ik claim ook niet voor een paar tientjesNou dan moeten ze ook niet zeuren of vervelend gaan doen. Blijkbaar worden ze nu anders behandeld door de familie. Vind ik raar.
quote:Goede-Fee schreef op 14 september 2016 @ 10:11:

[...]

Nou dan moeten ze ook niet zeuren of vervelend gaan doen. Blijkbaar worden ze nu anders behandeld door de familie. Vind ik raar.Is dat zo? TO zegt dat maar een voorbeeld blijft achterwege.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 14 september 2016 @ 09:56:

[...]

dat hebben ze wel. ze wilde het uit eigen zak betalen. Blijkbaar was het niet zo'n groot bedrag?Pas toen zij erom vroegen boden ze dat aan.
Oehoe!
quote:S-Meds schreef op 14 september 2016 @ 10:44:

[...]

Is dat zo? TO zegt dat maar een voorbeeld blijft achterwege.Ze worden genegeerd, dat was het voorbeeld. T jonge, lezen is ook een vak.
Oehoe!
quote:S-Meds schreef op 14 september 2016 @ 10:44:

[...]

Is dat zo? TO zegt dat maar een voorbeeld blijft achterwege.Lees jij wel?
quote:Witwangdwergooruil schreef op 14 september 2016 @ 14:05:

[...]

Ze worden genegeerd, dat was het voorbeeld. T jonge, lezen is ook een vak.Ow ik was al mosterd.
Ik kan hier niets over zeggen zonder de aard van de schade te kennen, en daar ben ik nu wel benieuwd naar!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Dus als ik het goed begrijp is de schade aan de bank/auto opgelost.

Het probleem is dat je het idee hebt dat ze je het kwalijk nemen dat je een schadevergoeding wilde hebben en ze jullie daarom negeren?

Kun je niet, net als de vorige keer (want je schrijft dat er al eerder een keer iets is voorgevallen) weer een gesprek aangaan?
quote:Witwangdwergooruil schreef op 14 september 2016 @ 09:35:

Ik snap niet dat jullie voor to gaan bepalen of ze wel of niet last mag hebben van haar schade. Tuurlijk heeft nichtje het niet expres gedaan, maar daar zijn verzekeringen toch voor? Ik snap van oom en tante niet dat zij niet gelijk aangeboden hebben de schade te betalen of met een andere oplossing zijn gekomen. En dat zij er misschien mee zitten dat hun dochter gehandicapt is is toch niet to haar probleem?

Ik denk dat het wordt gezegd (oa door mij) omdat als je goede relaties wilt met anderen, je soms ook bepaalde dingen los moet laten. In relaties gaat het niet om altijd je gelijk halen. Je hoeft niet over je heen te laten lopen, maar iemand die zich miskent blijft voelen omdat een familielid minder zwaar wegt aan materiele schade, die maakt het zichzelf (in mijn ogen) erg moeilijk.

Uiteindelijk heb je alleen in de hand wat je zelf doet en hoe je jezelf opstelt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
en er speelt kennelijk wel meer. Daardoor is het soms moeilijk objectief te kijken naar wat er nou eigenlijk aan de had is. Ik zou zeggen: bij alles wat je gaat ondernemen hierin gewoon in het achterhoofd houden wat nou je uiteindelijke doel er mee is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Dank voor jullie reacties....

Blijft toch lastig om uit te schrijven, zeker wat er nog meer gebeurd is enzo...

Ik heb zeker wat aan sommige reacties gehad.

Ik ben er achter gekomen dat dit mij energie blijft kosten. Ga er zeker nog eens over praten, maar ik denk dat de band wel wat bekoeld is als het zo moet.

Bedankt!

Verhaaltje verwijder ik bij deze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven