Ruzie

15-09-2016 08:26 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag geen reacties meer, ik weet genoeg
anoniem_297453 wijzigde dit bericht op 15-09-2016 15:04
Reden: Weet genoeg
% gewijzigd
Yolo!
Ik vergeet er trouwens bij te zeggen dat jij haar dierbare die ziek is, ook heel erg goed kent.
Yolo!
Hoezo schijnheilig? Zou je medeleven niet oprecht zijn dan?
Zet je wrok opzij.
Ik zou over mijn trots heenstappen en wel even sterkte wensen, tenzij ze iets heel ergs gedaan heeft waardoor ik haar nooit met zou willen zien, maar als het ooit nog goed komt dan zal ze zich nog wel herinneren dat je er toen alsnog ondanks radiostilte voor haar was
wrok zijn slechte gevoelens.

Hoezo komt het in de toekomst goed? Wat moet er dan gebeuren?

Nu geef je de gevoelens nog heel veel macht. Laat het los en kies er voor om of weer contact te maken met die persoon. Of laat het los en sluit het boek.

Maar nu nog wrok gevoelens hebben met het idee dat het ooit wel goed komt, dat vind ik nu heel raar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wrok? Wat is er allemaal wel niet gebeurd dan?

En hoezo hypocriet? Je kunt toch oprecht met iemand meeleven, iets heel vervelend voor diegene vinden, ook al is de vriendschap over?
Vraag jezelf af welke dingen er echt belangrijk zijn. Als je nu niets laat horen zou de vriendschap voor mij definitief over zijn.
Natuurlijk neem je contact op! Je geeft zelf aan dat de vriendschap niet over is en dat je ervan uit gaat dat het wel weer goedkomt - tijd om de strijdbijl wat eerder te begraven dus. (Sowieso een beetje jammer om na een vriendschap van 15 jaar een dusdanig fikse ruzie te hebben dat je totaal niet meer met elkaar praat, toch? Was het nou allemaal echt zo belangrijk?)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:wolkenwietje schreef op 15 september 2016 @ 08:53:

Vraag jezelf af welke dingen er echt belangrijk zijn. Als je nu niets laat horen zou de vriendschap voor mij definitief over zijn.Voor mij ook. Tenzij ik een liefdesaffaire met je man heb gehad o.i.d. zou ik me niet kunnen voorstellen dat er in die periode nog geen 'sterkte' vanaf kon, terwijl je wel van de situatie wist.
Dankjulliewel voor de reacties.

Ik ben overigens niet in de 'wrok positie' maar dat was mijn vriendin.

Ik heb de vriendschap definitief beëindigd om deze reden en ik twijfel al dagen of ik er wel goed aan heb gedaan.

Zij zit vol met 'wrok' vanwege kleine opeenstapeling van de afgelopen jaren. Niks ernstigs. Ze heeft van kleine muggen hele grote olifanten gemaakt. Daarom liet zij niks meer horen, zelfs toen ze wist dat ik veel verdriet had. Ze zei dat dat op dat moment haar keuze was omdat ze het niet wilde doen uit medelijden, want ze zat vol met wrok.

Ben blij dat ik deze vriendschap heb verbroken.
Yolo!
En nee, ik ben niet met haar vent naar bed geweest en ik ben ook geen relatie begonnen met haar ex. ;)

Op de avond dat zij ten huwelijk werd gevraagd (terwijl zij op vakantie was) heb ik haar gefeliciteerd (via de app, want toen ik haar belde nam ze niet op) en zei ik "per ongeluk" (na alle felicitaties) iets over mijzelf (is al meer dan een jaar geleden, dus weet niet eens meer precies wat) en dat had ik nooit moeten doen. Het draaide die avond alleen om haar. Dat is één ding...

5 jaar geleden heb ik haar een paar uurtjes "alleen" gelaten op een festival (terwijl ze wel met vrienden van ons was) omdat ik een leuke kerel had leren kennen en met hem aan het rond lopen was. Aan het einde was ze boos. Maar dat kwam dus ook weer ter sprake..
Yolo!
Maar is de vriendschap nu verbroken of komt het wel weer goed?

Los daarvan kun je natuurlijk wel een kaartje sturen met 'sterkte' oid.
Ik heb de vriendschap dus definitief gebroken omdat zij niks heeft laten horen (heel bewust dus!) Tijdens één van mijn verdrietigste momenten ooit
Yolo!
Maar in je OP schrijf je dat het wel weer goed komt in de toekomst.
Vanuit haar positie ja, en dat dacht ik zelf ook TOTDAT ze niks liet horen omdat ze vol met wrok zat
Yolo!
quote:Chocoladefan schreef op 15 september 2016 @ 09:26:

Ik heb de vriendschap dus definitief gebroken omdat zij niks heeft laten horen (heel bewust dus!) Tijdens één van mijn verdrietigste momenten ooit

"Je weet dat dat in de toekomst wel weer komt, maar voorlopig even niet."

Ik snap het niet. Je hebt de vriendschap definitief verbroken, maar toch komt het in de toekomst wel weer goed? "Definitief verbroken" is toch niet zo definitief?

Maar als het jouw vriendin was die zo boos is, heeft ze dan wel behoefte aan jouw steunbetuigingen? Als ik jou was zou ik gewoon een berichtje sturen met iets in de trant van 'Hee wat vervelend van X, veel sterkte' en dan kijken wat ze zegt. Als ze niet reageert (of niet positief), dan kan je het gewoon laten gaan. Maar misschien heeft ze je echt gewoon nodig en dan kan je er voor haar zijn. Wel moet je je dan afvragen wat je verder wilt bereiken, wil je terug vriendinnen worden of niet?
Dit zijn de momenten dat je groter moet zijn dan de kleine probleempjes die je vriendschap heeft gehad. Neem contact op is mijn advies.
Uuh dus eigenlijk speelt de situatie in de OP helemaal niet?

Maar in het verleden was jij degene die verdrietig was omdat een dierbare ziek was en toen heeft zij niets laten horen en nu wil je weten wie van jullie twee 'goed' zat of zo?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:wolkenwietje schreef op 15 september 2016 @ 09:30:

Maar in je OP schrijf je dat het wel weer goed komt in de toekomst.

De OP is vanuit de kant van vriendin geschreven. Vriendin had het idee dat het in de toekomst wel weer goed zou komen maar liet in de periode dat TO met groot verdriet zat niks van zich horen omdat ze nog vol wrok zat.

TO, ik kon het me nog voorstellen in situaties van verraad, maar dit? Nee. Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat bepaalde zaken wellicht anders lagen voor je vriendin dan hoe jij ze omschrijft. Maar een vriendin die haar trots nog zo hoog heeft zitten als de ander zo laag zit kan ik niet begrijpen.
Ik snap heel goed dat je gezien de omstandigheden de vriendschap hebt verbroken, ik had wel sterkte gewenst en gezegd dat als ik iets kon doen je me weet te vinden. Juist op dat soort momenten moet je er voor vrienden zijn of je nou even ruzie hebt of niet (al vind ik de dingen waar je ruzie om hebt ook niet echt iets om ruzie over te maken als vriendin zijnde)
To, lastige situatie. Ik zou denk ik een kaartje sturen. Ik herken het een en ander in jouw verhaal.
Nogmaals... MIJN dierbare was ziek, en zij liet niks horen. Ik had op dat moment geen wrok of issues. Sorry als het wat verwarrend overkomt.
Yolo!
quote:Chocoladefan schreef op 15 september 2016 @ 09:09:

Dankjulliewel voor de reacties.

Ik ben overigens niet in de 'wrok positie' maar dat was mijn vriendin.

Ik heb de vriendschap definitief beëindigd om deze reden en ik twijfel al dagen of ik er wel goed aan heb gedaan.

Zij zit vol met 'wrok' vanwege kleine opeenstapeling van de afgelopen jaren. Niks ernstigs. Ze heeft van kleine muggen hele grote olifanten gemaakt. Daarom liet zij niks meer horen, zelfs toen ze wist dat ik veel verdriet had. Ze zei dat dat op dat moment haar keuze was omdat ze het niet wilde doen uit medelijden, want ze zat vol met wrok.

Ben blij dat ik deze vriendschap heb verbroken.In dit geval zou ik niks van me laten horen.
quote:Chocoladefan schreef op 15 september 2016 @ 09:48:

Nogmaals... MIJN dierbare was ziek, en zij liet niks horen. Ik had op dat moment geen wrok of issues. Sorry als het wat verwarrend overkomt.In dat geval zou ik niks meer van me laten horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven