Weeën (?) door abortuspil

15-09-2016 21:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Maandag kwam ik erachter dat ik ongewenst zwanger was. Ik was een paar dagen over tijd en deed gelijk een test dus ik was er vroeg bij. Daarna meteen een kliniek gebeld en gisteren nam ik de eerste pil van de kuur. Ik had nergens last van. Pas toen ik vandaag de andere 4 pillen moest inbrengen begon er een hel voor mij. Nog nooit heb ik zoveel pijn gehad en overgegeven. Ik heb als het ware een bevalling gehad. Nu vroeg ik mij af of iemand ook wel is zo'n abortuskuur heeft gehad en of zij ook last had van een soort naweeën. Ik heb nu om de 20 min een ongelovelijke kramp waarbij ik moet braken en ik begin me zorgen te maken. Verder lijkt het me gewoon prettig om andere ervaringen te horen want ik voel me een beetje alleen :(. Verder raad ik iedereen de abortuspil als overtijdsbehandeling af. Het is echt bijna traumatiserend,
Ik heb geen ervaring, maar volgens mij horen die krampen erbij. Mocht je het toch niet vertrouwen, dan kan je altijd nog even jouw huisartsenpost bellen voor advies.

Sterkte, tis niet niks.
Krampen zijn kut maar hoort erbij volgens mij. Sterkte!
Sterkte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet wel dat dit volkomen normaal is. Heel veel sterkte.
Goed dat je geen echte bevalling door hoeft dan. Neem je de abortus pil als over tijds behandeling namelijk niet wordt t wel een bevalling. Is net waar je voor kiest
Sterkte .

Je kunt de kliniek bellen als je je echt zorgen maakt en anders de hap. Zij kunnen je dan vertellen dat het erbij hoort en indien nodig even zien.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Wat kunt u verwachten

Na het innemen van het tablet mifepriston op dag 1 kunt u al gaan vloeien zoals tijdens de menstruatie. Het is mogelijk dat dit gepaard gaat met pijnlijke krampen. Soms is dit vloeien heel heftig. Het vloeien op zichzelf betekent niet dat de zwangerschap verdwenen is. Indien u binnen 2 uur na inname van het tablet mifepriston gebraakt heeft moet opnieuw een tablet mifepriston worden ingenomen.

Nadat u op dag 3 bent begonnen met de misoprostol-tabletten, moet u er rekening mee houden, dat er pijnlijke tot zeer pijnlijke weeen gaan optreden. De pijn kan eigenlijk alleen bestreden worden met paracetamol of morfine-preparaten: aspirine en andere pijnstillers (NSAID´s) zoals bijvoorbeeld brufen zijn niet toegestaan omdat zij de werking van de misoprostol-tabletten tegen gaan.

In zo´n 60% van de gevallen wordt het zwangerschapsproduct binnen 4 uur na het innemen van de misoprostol-tabletten uitgedreven; in 40% na 24-72 uur. Het bloedverlies houdt meestal nog een tiental dagen aan

Bijwerkingen

De meest voorkomende bijwerkingen zijn: misselijkheid (20-65%), braken (10-44%), rillingen of koorts (7-44%), hoofdpijn (27-32%) en duizeligheid (12-38%).

http://www.emmakliniek.nl/nl/de-abortus ... ng/62.html
Appels kun je eten, peren wel
Overtijdbehandeling gaat gepaard met krampen, je baarmoeder stoot immers het vruchtje af. Ik heb geen ervaring met een kuur van vijf pillen, verdeeld over twee dagen.
quote:Bolletje88 schreef op 15 september 2016 @ 22:11:

Goed dat je geen echte bevalling door hoeft dan. Neem je de abortus pil als over tijds behandeling namelijk niet wordt t wel een bevalling. Is net waar je voor kiestDat is natuurlijk totaal geen vergelijk in mijn ogen. Een bevalling is heel wat anders dan een abortus, qua pijn, gevoel, beleving, voorbereiding.
Sterkte!
Appels kun je eten, peren wel
Krampen zijn logisch en kunnen heel heftig zijn.
Is helemaal normaal TO. Vergelijk het met een flink zware menstruatie. Je kan best nog een tijdje nabloeden en kramp hebben.

Bel morgenochtend voor de zekerheid de kliniek, dan weet je het zeker.
Dat klinkt heftig, sterkte.

Goed dat je geen echte bevalling door hoeft dan. Neem je de abortus pil als over tijds behandeling namelijk niet wordt t wel een bevalling. Is net waar je voor kiestWat wil je bereiken met deze reactie?
Krampen lijken mij normaal, overgeven weet ik niet. Als je je zorgen maakt even bellen hoor.

Geen ervaring met abortuspil maar ik heb wel een miskraam gehad jaren geleden toen verging ik ook van de pijn. Dat begon om 12 uur S nachts tot de volgende ochtend 7 uur totdat ik voelde dat het eruit kwam. Ik weet het nog als de dag van gister. In het begin was het om het half uur wat krampen en op een gegeven moment om de 5 minuten.

Mijn god wat verging ik van de pijn en handdoeken vol met bloed, ik lag echt op de grond omdat ik het niet trok . Soms lees ik hier dan wel eens verhalen over vrouwen die een miskraam hebben gehad en helemaal niet zoveel pijn hadden. Elk lichaam is anders natuurlijk.

Toen alles eruit kwam was de pijn wel meteen weg trouwens.

Een vriendin van mij heeft ook ooit een abortuspil gehad, ik weet wel dat zij ook flink last had van krampen.

Sterkte !
.
quote:isa__88 schreef op 15 september 2016 @ 22:26:

Krampen lijken mij normaal, overgeven weet ik niet. Als je je zorgen maakt even bellen hoor.

Geen ervaring met abortuspil maar ik heb wel een miskraam gehad jaren geleden toen verging ik ook van de pijn. Dat begon om 12 uur S nachts tot de volgende ochtend 7 uur totdat ik voelde dat het eruit kwam. Ik weet het nog als de dag van gister. In het begin was het om het half uur wat krampen en op een gegeven moment om de 5 minuten.

Mijn god wat verging ik van de pijn en handdoeken vol met bloed, ik lag echt op de grond omdat ik het niet trok . Soms lees ik hier dan wel eens verhalen over vrouwen die een miskraam hebben gehad en helemaal niet zoveel pijn hadden. Elk lichaam is anders natuurlijk.

Toen alles eruit kwam was de pijn wel meteen weg trouwens.

Een vriendin van mij heeft ook ooit een abortuspil gehad, ik weet wel dat zij ook flink last had van krampen.

Sterkte !Bij mij was het per mk anders. De ene bijna geen pijn, vooral wat zeurende buik en rugpijn. En bij de andere idd badend in het bloed opgekruld onder de douche.. tot het vruchtje eruit komt en dan word de pijn minder.
Oh en ik wilde je niet bang maken met mijn verhaal hoor.

Ik bedoel te zeggen dat het erbij kan horen en wanneer je lichaam het heeft 'afgestoten' de pijn meestal vrij snel weg is.

Ik hoop het voor je, dit is niet fijn

En je voelt je alleen zeg je, is er niemand die je even kan bellen? Of bij je blijft. Als je je zo beroerd voelt zoals je zegt, ben je misschien liever niet alleen.
.
quote:-Kia-Ora- schreef op 15 september 2016 @ 22:32:

[...]

Bij mij was het per mk anders. De ene bijna geen pijn, vooral wat zeurende buik en rugpijn. En bij de andere idd badend in het bloed opgekruld onder de douche.. tot het vruchtje eruit komt en dan word de pijn minder.

Ja erg he.

Pff vond het echt vreselijk.

Toen ik het vruchtje verloor was de pijn eigenlijk direct weg, dat was een enorme opluchting.

Ik hoop voor TO dat de pijn ook snel wegtrekt.
.

Goed dat je geen echte bevalling door hoeft dan. Neem je de abortus pil als over tijds behandeling namelijk niet wordt t wel een bevalling. Is net waar je voor kiest

wow wat een onzin zeg.

Ik heb een echte bevalling gehad en een abortus pil gehad.

Ik zou niet in de details treden maar ik heb door de abortus pil een hele nacht en dag vol helse weeën gehad met enorm veel bloedverlies , wat uiteindelijk resulteerde in een bloed transfusie waarbij ik in kunstmatige coma werd gehouden op de intensive care en artsen die mij vertelden dat als ik een half uur later was gekomen ik nu niet meer geleefd had omdat bijna al mijn bloed uit mijn lichaam was.

Mensen denken vaak ( zoals ik zelf ook dacht ) dat je dan een pil neemt en dan ben je er vanaf.

Maar onderschatten wat zo'n pil met je doet.
quote:isa__88 schreef op 15 september 2016 @ 22:36:

[...]

Ja erg he.

Pff vond het echt vreselijk.

Toen ik het vruchtje verloor was de pijn eigenlijk direct weg, dat was een enorme opluchting.

Ik hoop voor TO dat de pijn ook snel wegtrekt.Ja toen was het uitpuffen. Ik was blij dat het voorbij was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven