Iets raars meegemaakt?

16-09-2016 08:44 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik iets heel raars meegemaakt wat me ook raakte en wou het hier even van me afschrijven. Ik ben aantal jaar geleden naar een klein dorp in Limburg verhuisd via instanties die me hielpen. Een nieuw begin. Het is en was wennen een klein dorp. Ik woon tegenover een dorpscafe. Vanuit mijn balkon kan ik die zien en elk weekend is het daar ook luidruchtig en hoor ik dat. Gisteren liep ik naar binnen voor het eerst, ik ben er nog nooit geweest, om sigaretten te kopen. Op het terras zat een groep mannen. Toen ik voorbij liep hoorde ik ze terrorist zeggen en bom geluiden maken en heel hard lachen. Ik was erg geschrokken en kon het niet geloven, toen ik de sigaretten gehaald had en weer naar buiten liep hetzelfde, er waren ook wat vrouwen bij die er ook om moesten lachen maar zelf geen bomgeluiden maakte.

Ik ben trouwens gewoon nederlands, mijn vader die ik nooit gekend heb is een marokkaan en ik lijk ook meer op hem dan mijn moeder die gewoon nlse is. Ik heb niks met de marokkaanse cultuur, spreek de taal niet, kent de gewoontes niet en ben al helemaal geen moslim. Ik voel me hier zo rot over opeens en denk ook zou het aan dit dorp liggen? Ik heb dit in de grote stad waar ik eerst woonde echt nooit meegemaakt. En hoe moet ik me dit minder aantrekken ben thuis echt in tranen uitgebarsten omdat het gewoon als pesten aanvoelde. Ik heb een dochter die half surinaams is en ik vraag me af is het wel fijn voor haar om hier op te groeien? Er zijn eigenlijk heel erg weinig mensen van andere afkomst hier.
Tja, dommigheid van die mensen. Trek het he niet aan en laat het langs je heen glijden.

Of ga -mocht het nog eens gebeuren- erbij zitten en vraag waarop ze die opmerkingen baseren.
Wat erg zeg :knuf: laat hem maar lang je heen glijden mensen zijn blijkbaar te kortzichtig. En vreselijk dom.
Ja dat probeer ik ook te denken. Ook zaten ze bier te drinken. Heb nu ook echt spijt dat ik niet iets gezegd heb ben gewoon doorgelopen.
quote:Nadiachal schreef op 16 september 2016 @ 08:50:

Ja dat probeer ik ook te denken. Ook zaten ze bier te drinken. Heb nu ook echt spijt dat ik niet iets gezegd heb ben gewoon doorgelopen.Ik ben daarin anders ik had een stoel bijgepakt wijntje besteld en ze even een lesje geleerd.
Inderdaad, wat een domme gasten. Zelfs al zou je volledig Marokkaans zijn en moslim, dan nog zijn het ontzettende kutopmerkingen.

Mocht je daar weer een keer naar binnen gaan, zou ik het inderdaad zo proberen aan te pakken als Cookielyon, maar ik snap het ook als je daar gewoon niet meer komt. Stelletje zieligerds.
Ik had gezegd dat het niet zo slim is om dat te zeggen. Je had nog geen target maar nu weet je wie als eerste aan de beurt zijn.

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Probeer het toch van je af te laten glijden. Domme mensen heb je helaas overal en dit zegt alles over hen en niks over jou!

En al zou je wel volbloed Marrokaanse zijn, wat dan nog. Het blijft een even domme opmerking.
Ja die mensen zijn er; dom, brutaal en asociaal. Klote, maar probeer het je niet teveel aan te trekken.
Een goede reden om te stoppen met roken..

Maar vervelend is het. Domme mensen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou naar huis gaan, een oude rugzak pakken, weer terug maar die kroeg en dan demonstratief de rugzak op het tafeltje naast die gasten neerleggen en rustig weglopen. Misschien nog even hardop een gebedje prevelen, maar dan het onze vader of zoiets,
domme mensen en waarschijnlijk dronken mensen
Hadden ze het wel over jou?

Misschien hadden zij hun eigen domme, dronken insider-joke en kwam jij toevallig op dat moment voorbij?

Ik heb zelf eens meegemaakt dat wij liepen te grappen dat we heel erg moe waren van een veel te lange bergwandeling en we maakten strompel-bewegingen.

Op dat moment kwam er een vrouwtje om de hoek lopen en die vrouw liep toevallig zoals wij deden.

Zij was een beetje krom gegroeid en dacht dat wij die geintjes maakten over haar.

Maar dat was dus helemaal niet zo, het was stom toeval.

Kan het bij jou niet ook zoiets geweest zijn?

Anders vind ik het niet alleen dom van ze, maar ook gemeen en laf.
Niets van aantrekken (al begrijp ik dat je het niet leuk vond)

Dit zijn een stel domme kortzichtige mensen die denken waarschijnlijk dat ze grappig zijn en popi jopie doen. Kansloos.
.
De volgende keer t refrein van de lambada zingen heul hard. En dan vooral dat LALALALALALA
Ontzettend dom gedrag. Heb je verder wel wat contacten in het dorp? Doe je mee in het dorpsleven? Klinkt misschien heel suf, maar kan ontzettend helpen. Beetje onbekend maakt onbemind gevoel.

Maar wat vervelend voor je dat je dit moest meemaken.
Je moet dit soort dingen niet meteen op jezelf betrekken.

Wie zegt dat ze niet in een gesprek zaten dat al minstens een half uur aan de gang was toen jij (toevallig) voorbij wandelde.
Niet geschoten is altijd mis
quote:monalisalove schreef op 16 september 2016 @ 09:20:

Ik zou naar huis gaan, een oude rugzak pakken, weer terug maar die kroeg en dan demonstratief de rugzak op het tafeltje naast die gasten neerleggen en rustig weglopen. Misschien nog even hardop een gebedje prevelen, maar dan het onze vader of zoiets, Dit of de oplossing van viva-amber.
Ik denk dat je spoken ziet, of hoort in dit geval.

Ben je onzeker van jezelf? Terughoudend in groepen?
Been there, done that, got the T-shirt.
Nou ik heb het echt niet verkeerd verstaan! Het was ook geen toeval dat ze het over iets anders hadden. Ik kwam voorbij ze lopen, ze keken me aan en begonnen daarmee. Vind het niet fijn om hier te lezen dat ik het me verbeeld! Ik ben ook niet onzeker of wat dan ook en heb het zeker niet uitgelokt. Ik heb ook genoeg fijne contacten hier in dit dorp. Moet ik mezelf nou de schuld gaan geven vanwege een stelletje racisten.
quote:Nadiachal schreef op 16 september 2016 @ 17:10:

Nou ik heb het echt niet verkeerd verstaan! Het was ook geen toeval dat ze het over iets anders hadden. Ik kwam voorbij ze lopen, ze keken me aan en begonnen daarmee. Vind het niet fijn om hier te lezen dat ik het me verbeeld! Ik ben ook niet onzeker of wat dan ook en heb het zeker niet uitgelokt. Ik heb ook genoeg fijne contacten hier in dit dorp. Moet ik mezelf nou de schuld gaan geven vanwege een stelletje racisten.Neehoor, je moet je schouders ophalen vanwege zoveel domheid.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven