Chic hotel

17-09-2016 21:48 61 berichten
Als het lukt willen mijn vriend en ik dit jaar nog een lang weekend op citytrip. Het is al een paar keer uitgesteld om verschillende redenen. Nu is hij dit jaar nogal uithuizig geweest dus hij heeft veel punten gespaard bij de hotelketen waar hij voor zijn werk altijd verblijft. Die wil hij dus graag gebruiken, alleen in de stad waar we heen willen staat alleen een heel chique uitvoering van het hotel. Zo een waar de kamers minimaal 350 euro per nacht kosten, maar waar we nu voor een derde van de prijs heen kunnen. Nu ben ik best netjes, maar op vakantie loop ik het liefst in spijkerbroek en op oude sneakers (wel zo handig als je drie uur per dag loopt).

Val je dan erg uit de toon in zo'n hotel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in meerdere vijfsterrenhotels geweest, omdat ik het gewoon soms lekker vind om in te verblijven. Waar mij het verschil in zit als je het vergelijkt met hotels met minder sterren: de gastvrijheid. In een vijfsterrenhotel voel je je welkom. Juist ook als je in je 'stedentrip' kloffie komt aanzetten. Ze zullen niet neerbuigend doen en het je naar de zin willen maken.

Prima reden trouwens om nieuwe schoenen aan te schaffen! Als je afgetrapte schoenen hebt moet je gewoon nieuwe hebben!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:MinkeDeWit schreef op 18 september 2016 @ 14:07:

[...]

Tja raar. Ik was laatst bij een ondernemer die miljoenen heeft en eruit zag of hij bij het Leger des Heils had gewinkeld. Zal die man wat boeien. Ik denk niet dat hij op vakantie een pak aantrekt, of dure spijkerbroek.

Ik vind het geen probleem om me wat aan te passen, dus neem niet mijn verwassen goed mee.Klopt helemaal! Ik ken er ook zo één. Heeft altijd hetzelfde aan. En nee, dat is zeker niet chic. Desondanks is deze persoon erg vermogend.
quote:luiwammes schreef op 18 september 2016 @ 14:07:

haha, dochters horen te zeggen dat dat echt niet kan bij hun moeder. Ik weet niet hoe houd je bent, maar de meeste sneakers zijn gewoon voor alle leeftijden, tenzij er lampjes knipperen als je loopt of stripfiguren op staan.Eens
Dat maakt echt niet uit, vooral in het weekend zijn de zakenmensen weg en zijn er veel "toeristen".
quote:MinkeDeWit schreef op 18 september 2016 @ 14:07:

[...]

Tja raar. Ik was laatst bij een ondernemer die miljoenen heeft en eruit zag of hij bij het Leger des Heils had gewinkeld. Zal die man wat boeien. Ik denk niet dat hij op vakantie een pak aantrekt, of dure spijkerbroek.

Ik vind het geen probleem om me wat aan te passen, dus neem niet mijn verwassen goed mee.

Ik zeg ook niet dat je in een mantelpakje moet verschijnen. Je hoeft je echt niet anders te kleden dan normaal. Draag alleen geen versleten kleding en schoenen.

Zorg er gewoon voor dat alles er net en schoon uitziet.
Schoon en fris vind ik altijd heel belangrijk. Daar sluit ik me bij aan.
quote:ZombieQueen schreef op 18 september 2016 @ 01:12:

Dat staat vaak in het hotelregelement.

Wie betaald bepaald gaat niet op, je bent en blijft een gast in een hotel.

Vaak zat mee gemaakt dat je niet met een korte broek mag rond lopen, geen bandshirtjes en shirts met teksten mag dragen, geen petjes etc.

Ik heb best wat hotels van 350€ per nacht bezocht en heb er nooit enig kledingvoorschrift gezien. Wel veel mensen in spijkerbroek, korte broek, wandeloutfit, sportkleding, bandshirts en ja ook met oude schoenen en/ of een petje.

Bij het diner hoef je ook niet in een jurk of pantalon, doe een béétje nette broek en shirtje aan en kam je haar. Meer mag wel, maar is niet nodig.

Ik weet niet of het in echt héle dure hotels anders is. Ik zie wel eens kamers van meer dan 1000 euro pn en vraag me dan wel af hoe het toegaat in zo'n hotel.
.
Wat mij vooral opvalt in hele dure hotels is juist hoe slecht gekleed met vaak gaat. Alleen in het restaurant wil men weleens zijn best doen maar dat zijn vaak mensen die daar helemaal niet verblijven.

Ik kom zelf ook weleens ergens aan na een vlucht van 16 uur en dan zie ik eruit alsof ik onder een brug slaap. Nog nooit vreemde blikken of commentaar gehad.

Als je inmiddels door je zolen heen bent zou ik nieuwe kopen maar maak je echt niet druk om het hotel. Die zullen er geen probleem van maken. Mocht je in de lounge of naar het restaurant gaan trek je even wat netters aan.
In die duurdere hotels, vooral op toeristische plekken, zitten vaak Amerikanen en die lopen er soms echt als een zwerver bij. Slonzige joggingbroek, oversized t-shirt, petje. Niemand die er wat van zegt. Denken doen ze wel natuurlijk
.
quote:Chevron schreef op 18 september 2016 @ 14:12:

Toch vind ik wel dat je je niet alleen kleed voor jezelf maar ook voor anderen. Ben een tijdje geleden bij een musical geweest waar heel veel mensen in spijkerbroek en een t shirt waren met idd afgetrapte sneakers. Dan is het feestelijke wat een avond theater moet zijn toch minder voor mij. Het was alsof ik bij de lokale schooluitvoering zat. Vond ik jammer.

Ik herken dat gevoel, ik heb dat ook altijd bij avondjes naar de opera of het ballet, maar ik erken ook dat je moeilijk van anderen kan verwachten dat zij zich opdoffen zodat ik een sfeervollere avond heb. Het zijn mensen met een eigen gevoelsleven en geen schemerlampen in de productie van 'The Dowager on tour'.

Wat betreft dresscodes in chique hotels: nog nooit iets van gemerkt. De hele charme van dergelijke hotels is juist (vind ik dan) dat het personeel je hoe dan ook behandelt alsof je de koningin zelf bent, al kom je aanzetten in je cupcake-pyjama. Mijn grootouders trakteren me wel eens op een ontbijtje in het Amstel hotel en daar heb je van alles zitten: zakenmannen in maatpakken, trophy wives in jurken van duizenden euro's en toeristen in afritsbroeken en op hardloopschoenen.

Tuurlijk, niet-stinkend, heel en niet Kim Kardashian-bloot zijn wel gewenst, maar goed, die kledingregels gelden gewoon op straat ook, wat mij betreft.

Niet te druk maken en veel plezier!
Net als veel andere posters: volgens mij maakt het idd niet zo heel veel uit wat je aantrekt, behalve bij het diner. Je gedrag is belangrijker.

Hoewel, ik zat eens aan het ontbijt met aan het tafeltje naast me een man op sokken... Dat had voor mij weer niet gehoeven ????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven