ZEUR ZEUR

18-09-2016 20:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, het moet even.

Gek word ik ervan.

De angst, niet lekker voelen, bang zijn om ziek te zijn/dood te gaan, de eeuwenlange wachttijden. De ups en downs. Het hoort er vast allemaal bij. Het kan niet altijd leuk zijn etc, maar ik word het zat. Ik heb het gevoel alsof ik mezelf van alles wijs heb gemaakt en alsof ik mezelf van alles heb laten aanpraten. Ik ben gewoon niet de oude en ik HAAT het. Ik functioneerde altijd normaal. En nu? Ik bak er geen kut van. Voel me mentaal slecht en krijg die verdomde knop niet om.

Sorry voor de kleine topicdiarree over dit KUT onderwerp, maar het moet ergens.

Ik ben het gewoon even heel erg zat.

Probeer het te accepteren...

Heb je meer aan dan kwaad te worden op je zelf/je koppie
Ik heb geen tips voor je, maar ik begrijp het. Sterkte.
Ik vind dat je helemaal niet zeurt.

Eerder logisch dat je baalt als je je vervelend voelt.
Ik weet niet wat er met je is, maar ik herken het gevoel van het zat zijn. Wat Alice al zei, laat het gevoel maar even toe. Wees lief voor jezelf, je hebt er toch ook niet om gevraagd? Doe iets wat je troost. Lekker warm douchen en dan met pyjama in deken gewikkeld met kop thee een film kijken, als je dat fijn vindt. Lekker in bed liggen met een mp3 speler naar muziek luisteren en meebleren? Maar vooral: wees niet boos op jezelf dat maakt het alleen maar erger. Daar ga je je minderwaardig en verdrietig door voelen en dat ben je verdorie toch niet!!!?

Dikke knuf!
Oehoe!
Ach, wat is normaal? Misschien moet je dat loslaten en een nieuw 'normaal' creeren.
Angst herken ik... Laatste dagen steeds meer aanvallen hier.

Weet ook niet wat te doen, maar ben t net zo zat..
Dankje voor de reacties. Lief!

Ik heb er zeker niet om gevraagd, maar laat het wel steeds toe en maak het erger door vermijdend/stom gedrag. Ik maak het zo moeilijk steeds en wring me door allerlei bochten, maar eigenlijk ben ik gewoon voor zoveel dingen bang en dat is een aanstelligere reden ofzo. Vooral omdat ik het zelf super aanstellerig vind. Kan wel duizend redenen bedenken waarom ik niet angstig hoef te zijn, maar geenéén die ook daadwerkelijk helpt.
Tja dan moet je het uitzitten. Is dat niet de theorie waarop sommige behandelingen zijn gebaseerd, dat als je lang genoeg angst voelt, dat het vanzelf afneemt. En als je dan merkt dat je angst vanzelf daalt, dat je de situaties niet zo zal vermijden.
Het niet vermijden ging een tijd ook goed, maar zoals gisteren..ik was aan het shoppen met een vriendin en krijg ineens geen lucht. Hoe graag ik dan ook niet angstig wil worden, dat gebeurt toch en ben ik dus bang voor herhaling. Ik zit het op dat moment ook uit, het is niet zo dat ik jankend naar huis ren ofzo.
En ben je nu nog steeds bang sindsdien? Nee toch? Je kunt nooit de hele tijd bang blijven. Je angst neemt vanzelf af. Hoe lang het duurt, dat weet je niet, maar wel dat het weg zal gaan. Helpt dat idee niet?
Iedere keer als je een negatieve gedachte hebt of zeurt, moet je een euro in een pot doen. Bij 50 euro moet je iemand mee uit eten nemen voor straf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven