Slaapprobleem

17-09-2016 23:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Insomnia . Groot slaapprobleem. Hallo allemaal ik ben linda en ik lijd al 9 jaar aan grote slapeloosheid ( insomnia. Ik ben ook erg depressief en vaak erg erg machteloos. Ik ben op zoek naar lotgenoten die er met mij over kunnen praten. Ik hoop tot snel en dat we elkaar kunnen steunen en helpen in onze strijd en pijn. Tot snel hoop ik. Groetjes van linda.
Gebruik je medicijnen? Ben je onder behandeling van een psycholoog en psychiater?
Hallo linda, erg verveld om te zien dat je al 9 jaar last hebt van slapeloosheid. Ik zelf heb er ook een tijdje last van gehad maar niet zo extreem. Natuurlijk kan ik advies geven maar dit heb je waarschijnlijk al vaker gehoord.. Zorg voor een vast slaappatroon, altijd even laat naar bed en even vroeg eruit. Ben overdag lichamelijk actief, zorg ervoor dat je voldoende beweegt (sporten of wandelen enz.) Zorg voor gezonde voeding en ga 2 uur voor het slapen ontspannen, denk aan een boek lezen, Yoga of iets waar jij je ontspannen bij voelt. Zorg ervoor dat je kamer goed verduisterd is en dat het niet te warm is op je kamer.

Mocht dit allemaal niet lukken dan raad ik je persoonlijk aan om natuurlijke slaapmiddelen te gebruiken zoals wietolie ( THC olie dus geen CBD) Zoek maar een op.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr. Boeddha
Ben je al eens bij de huisarts geweest met deze dingen?

Ik ben ook jarenlang depressief geweest. Nu heb ik slaappillen, hop, depressie ook weg.

(Wel in combinatie met therapie, maar ik had de therapie al grotendeels achter de rug toen ik de pilletjes kreeg)
Welke slaappillen heb jij blueeyes? Benzodiapines zijn verslavend toch?
Ik loop al jaren bij een psycholoog en een psychiater. Ik heb van alles al geprobeerd en ook in het slaapwaakcentrum geweest maar die kunnen niks voor mij doen ivm mijn hoge dosering pillen, ik slik 8 lorazepam en ook nog dormicum, ze schrokken dat ik zoveel pillen slikt, ik zal eerst langzaam moeten afbouwen want anders kunnen ze geen goede onderzoeken doen.
Dank je boedda van je ap. Ik heb inderdaad van alles al geprobeerd en gehoord. En ik heb ook over de wietolie gelezen, maar ik loop nu bij een orthuculaire arts en die raad mij 5 htp aan , ik vind het wel een beetje eng om er aan te beginnen ,maar ik trek het bijna niet meer , dus ik hoop dat dat me eindelijk iets zal gaan brengen .ik ben erg somber en uitgeput ,ik slaap soms 4 , 5 volle dagen en nachten helemaal niets , ik loop op de dag als een zombie, een erg verdoofd hoofd heb ik , ik weet vaak geen raad meer met mijn zelf
Goed dat je gaat afbouwen met die pillen, het werkt niet dus beter dat je de tip van slaapcentrum opvolgt. Sterkte met afbouwen en met de ontwennings verschijnselen (zoals slapeloosheid meen ik). Goede begeleiding is dan wel heel fijn lijkt me.
Ik hoop dat er iemand is die dat zelfde probleem heeft als mij, om elkaar te helpen en te steunen . Ik voel me vaak zo alleen met dit probleem, het is een angstige enge wereld waar ik in leef , ik heb ook vaak paniek aanvallen dat is zo erg eng vooral dat ik dan geen controle heeft over mijn zelf , het is net alsof er een stemmetje zegt van : je mag niet slapen , dat is zo eng
Dank je wel swifty en ook de andere mensen
Hallo

Ik heb sinds kort ook last van slapeloosheid.

Wat ik nu zelf heb ontdekt is cbd olie. Dit werkt voor mij erg goed. De thc olie schijnt nog beter te zijn maar die kan je niet zomaar kopen.

Ik wilde zelf niet verslaafd raken aan de slaappillen en dit werkt. Alleen gebruik jij slaapmedicatie dus dat is weer anders natuurlijk.

Je zegt dat je nachten niet slaapt werken de slaappillen niet dan? Heb je geen cognitieve gedrags therapie voor slapen gekregen bij slaap centrum? Ik ga dit zelf wel nu ook doen omdat je echt in een cirkel van spanning komt.

Strekte. ...Ik weet hoe ellendig je je voelt .
Mij helpen ademhalingsoefeningen tegen de spanning. Ik heb ze geleerd bij mijn yogalessen.
Sterkte iig!
Geen tips, wel een grote en dikke
quote:oemiee1234 schreef op 17 september 2016 @ 23:53:

Welke slaappillen heb jij blueeyes? Benzodiapines zijn verslavend toch?Ik heb idd benzo's, gebruik wordt door meerdere professionals in de gaten gehouden. Ik heb ze in eigen beheer, en gebruik ze zo weinig dat het verslavingsrisico minimaal is.
Hallo rome. Dank je van je ap. Cognitieve gedragstherapie dat heb ik allemaal al gehad. Maar heb niets geholpen, mijn angsten zijn zo enorm krachtig en eng dat ik er niet tegen op kan botsen , omdat ik ben verzwakt, ik heb nu ook al weer 4 volle nachten en dagen niets maar dan ook helemaal niets geslapen en dan glij ik langzaam de modder in en verzwak ik en dan juist komt dat gemene stemmetje van : je mag niet gelukkig zijn en je mag niet slapen , die angstige spiraal waar ik niet uitkomt dat beangstigt me zooo erg. Dat ik geen grip en controle meer op mijn zelf heb. De thc olie weet jij waar ik die dan kan kopen? ik hoop dat je mij aan een goed adres kan helpen .
En even over mijn slaappillen, die helpen mij niet altijd , ik slik nu 8 lorazepam en 1 prometazine en daarna nog eens ander halve dormicum ( midozalam) dat zijn erg erg hoge doseringen en vaak als mijn voorangst zoo groot is dan helpt niets , dan pomp ik door de angst adraline aan en dan lig ik weer verstijfd in bed . En dan heb ik ook nog eens voor niks al die vuiligheid op dat is dubbel frustrerend en dan heb ik een enge angstige zombie hoofd , ik ben vaak erg erg machteloos en verdrietig en ik denk vaak waarom waarom moet ik zo lijden , en al zeg ik het zelf ik ben een lief en goed persoon en van horen zeggen ook van iedereen zeggen : dat jij met zo n lief warm hart dat moet overkomen
" Interacties cannabis en slaapmedicatie

Cannabis heeft een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. In de hersenen oefenen cannabis en slaapmiddelen een effect uit op hetzelfde gebied [3]. Hierdoor wordt de afbraak van de middelen vertraagd wat een te hoge dosis van het medicijn in het bloed veroorzaakt.

Het gevolg hiervan is dat er bijwerkingen zoals oriëntatieproblemen, moeheid en ernstige ademhalingsproblemen kunnen ontstaan. Het kan zelfs leiden tot coma. Op de langere termijn vergroot het de kans op geheugenverlies, tolerantie en afhankelijkheid.

Verder bestaat er een verminderde werking van slaapmiddelen bij gebruik van tabak. Als cannabis samen met tabak wordt gerookt (joint), kan dit effect optreden [2].

Het is niet verstandig tijdens het gebruik van slaapmiddelen cannabis te gebruiken."

https://www.jellinek.nl/i ... /slaapmedicatie-cannabis/

Tja je vraagt om meer problemen lijkt me zo. Ga afbouwen medicijnen en overleg met je arts voor je je nog meer in de problemen gaat werken.
Heb je al eens seroquel geprobeerd? In dosissen van 25mg werkt dit off label als slaapmiddel, en zal ook je angsten verminderen en vermindert ook de paranoia dat je een stem hoort (dat zal wel door de slapeloosheid komen, ik werd al psychisch na 2 dagen geen slaap)
Is er nog iemand op het forum? Groetjes linda. Die weer niet kan slapen, erg naaar
Hallo bilaan

Wat naar om te horen. Je gebruikt inderdaad best veel slaapmedicatie dat kun je niet combineren met thc olie. DeZe is ook niet legaal wel cbd olie. Die kan je bij de tuinen halen.

Maar het lijkt meer op een hevig angststoornis kan je hier niet een intensievere therapie voor krijgen? Je heb verschillende soorten therapie als een niet werkt dan de ander wel. Slaap je wel overdag?

Wat ik benieuwd ben is toen je getest ben in het slaap centrum wat kwam er uit aan hoeveelheid slaap?

De neuroloog bood mij Amitriptilyne in een hele lage dosis aan. Is dit niet wat voor jouw dan?
Hallo swifty. Dank je van je ap. Ik ga ook langzaam afbouwen met mijn medicatie, ik loop nu bij een orhuculaire arts. Ik weet bij slaappillen mag je die olie niet, maar die dormicum gebruik ik niet altijd , ik dacht misschien mag het wel bij de lorazepam maar dat kan ook niet. Dank je van de site
Hallo oemmie. Ja ik heb ook al seroquel gebruikt maar dat hielp bij mij niet.
En ik heb een keer 9 volle nachten en dagen niets geslapen toen werd ik helemaal dol in mijn hoofd en ben toen voor een half jaar opgenomen geweest verschrikkelijk is dat
Hallo rome. Ja het is bij mij ook een en al angst , altijd die rot angsten van : dat ik bang ben dat ik weeer niet zal slapen en door de angst lukt het me weer niet om te slapen. En was dat maar waar dat ik op de dag iets kon slapen maar dat lukt mij ook niet de angsten zitten helemaal in mijn lijf en een stem die mij steeds tegen houd , daar ben ik ook zooo bang voor , het voelt voor mij dat er een ander in mij zit en die mij remt, dodelijk vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven