stomme vraag

19-09-2016 10:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Vrijdag reed ik om 17.00 in de auto na mijn werk langs een collega die op de fiets naar huis reed. Ik zag te laat dat het mijn collega was. ( het was vlakbij werk en ik was diep in gedachten)

Nu voel ik me er lullig over dat ik haar niet gegroet heb.

Morgen zie ik haar weer op het werk, zal ik er over beginnen (sorry dat ik je te laat/niet zag vrijdag) of zal ik het er bij laten en is het stom om daar wat over te zeggen.
Denk je dat ze jouw auto herkende?

Ach ze zal zelf toch wel snappen dat je haar niet opmerkte. Ik zou er niet op terugkomen.
Als jij je er lullig over voelt kun je dat gewoon zeggen toch?
Alles komt goed
Niet op terugkomen joh, dat gebeurt ons allemaal weleens!

Mocht ze erover beginnen dan zeg je Oja klopt ik zag je pas toen ik je voorbij was.

Niet groter maken dan het is!
Ja, gewoon een opmerking als 'hé, ik zag je vrijdag fietsen, maar pas toen ik al voorbij reed'.
"he, kan het kloppen dat ik je vrijdag voorbij gereden ben? Ha ja, ik dacht al: dat is Els, maar ik was niet snel genoeg om nog even te zwaaien"

Zo doe ik het meestal (het overkomt me ook regelmatig)
Wat jij wil. Maakt toch niet zo veel uit. Je kan zeggen: "Ik zag je vrijdag nog fietsen, maar toen was ik je al voorbij gereden. Leuk weekend gehad?"
quote:Starshine-2 schreef op 19 september 2016 @ 10:40:

Denk je dat ze jouw auto herkende?

Ach ze zal zelf toch wel snappen dat je haar niet opmerkte. Ik zou er niet op terugkomen.ja ik weet bijna zeker dat ze die wel herkend
Wat maakt dat je hier zo lang over nadenkt?

Nu maak je het voor jezelf heel groot, terwijl iedereen dat weleens heeft. En iedereen heeft ook weleens dat je de volgende dag weer vergeten bent dat dat was gebeurd en er dus niet meer op terug komt.
quote:reisa1978 schreef op 19 september 2016 @ 10:43:

Wat jij wil. Maakt toch niet zo veel uit. Je kan zeggen: "Ik zag je vrijdag nog fietsen, maar toen was ik je al voorbij gereden. Leuk weekend gehad?"

en niet meer dan dat

Heel eerlijk, ik vind het vreemd dat je daar op maandag nog mee zit
Jeetje als je je daar al druk om maakt, dan zul jij wel nooit kritiek oid uiten op een collega denk ik zo.
quote:helena2 schreef op 19 september 2016 @ 10:50:

GWat maakt dat je hier zo lang over nadenkt?

Nu maak je het voor jezelf heel groot, terwijl iedereen dat weleens heeft. En iedereen heeft ook weleens dat je de volgende dag weer vergeten bent dat dat was gebeurd en er dus niet meer op terug komt.Ik denk dat het in de tussenliggende dagen steeds groter in mijn hoofd is geworden. En ik wil geen 'gedoe' met collega's.
quote:rose1 schreef op 19 september 2016 @ 10:53:

[...]

Ik denk dat het in de tussenliggende dagen steeds groter in mijn hoofd is geworden. En ik wil geen 'gedoe' met collega's.mee ophouden hoor, je hebt er zelf last van
quote:lilalinda schreef op 19 september 2016 @ 10:54:

[...]

mee ophouden hoor, je hebt er zelf last vanja best wel veel, het is steeds in mijn gedachten en daar wil ik vanaf dus daarom dacht ik dat ik het kan benoemen. Maar dan vraag ik me weer af of dat niet heel dom overkomt.
quote:rose1 schreef op 19 september 2016 @ 10:53:

[...]

Ik denk dat het in de tussenliggende dagen steeds groter in mijn hoofd is geworden. En ik wil geen 'gedoe' met collega's.

Maar is er dan zo snel gedoe, of ben je zelf aan het overdrijven in je hoofd?

En dan nog: zeg dan gewoon luchtig iets als, goedemorgen Els, ik zag je vrijdag te laat op de fiets. Wilde nog zwaaien, maar was al voorbij.
Ik maak mij niet zo druk om dit soort zaken. Het gebeurd mij heel vaak dat ik een collega niet opmerk omdat ik of met het verkeer bezig ben of in gedachten ben. Het is toch niet zo dat ze je naam riep, uitgebreid naar je zwaaide en je haar dan negeerde?

Ik zou er niets verder over zeggen. Nou ja, tenzij ik een gespreksopening nodig heb of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Als je daar al over na moet denken. Laat gaan, diegene is het waarschijnlijk allang vergeten!
quote:rose1 schreef op 19 september 2016 @ 10:57:

[...]

ja best wel veel, het is steeds in mijn gedachten en daar wil ik vanaf dus daarom dacht ik dat ik het kan benoemen. Maar dan vraag ik me weer af of dat niet heel dom overkomt.

Je kan er gewoon iets van zeggen, er staan al voldoende suggesties hier.

Ik vind dat niet dom, ik doe dat ook wel eens.
Ben je vaker zo onzeker? Dit overkomt iedereen wel eens. En iedereen snapt dat als je niet groet, het waarschijnlijk komt omdat je diegene niet hebt gezien.

Niet druk over maken dus. Evt. nog wat luchtigs over zeggen kan altijd, maar je collega is het waarschijnlijk al vergeten.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Denk je nu echt dat je collega al dagen lang over de zeik thuis op de bank zit omdat jij niet zwaaide?

Maak je niet zo druk zeg. Steek je energie ergens anders in.
ik vind het wel lullig dat je niet even zwaaide.
very metal
voor mij zou het klaar zijn.
very metal
Wat een non-issue. Dat je daar helemaal een topic voor moet openen
Haha King.

Je voelt je misschien beter als je er nog iets van zegt, maar wat dan belangrijk is dat je het wel op vrolijke toon zegt: "Goh Els, ik zag je nog fietsen vrijdag, maar ik had het te laat in de gaten om nog te zwaaien! Koffie?" in plaats van: "Goh.. Els... heb je even? Tsja... ik zag je vrijdag niet. Stom van me... Hoop niet dat je denkt dat ik je niet wilde zien ofzo... Ik zag het echt niet. Sorry sorry."

Els heeft waarschijnlijk gedacht: "Hee, daar had je Rose, maar die ziet me niet, haha.
quote:Honingbij_ schreef op 19 september 2016 @ 12:13:

Wat een non-issue. Dat je daar helemaal een topic voor moet openen Nou slotje dan maar he, wat fijn zeg, dat jij dat zo goed weet te bepalen. Zijn er misschien nog meer topics hier waar je even overheen kunt lezen om te kijken wat wel of niet mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven