kutkinderen

20-09-2016 14:34 99 berichten
Sorry hoor, ik ben gewoon even heel erg boos. Hier in de winkelstraat mag je niet fietsen tijdens winkeltijden. Steeds die jongeren die zich hier niet aan houden. Als ze zich nou zachtjes voortbewegen met de fiets zodat ze kunnen stoppen indien nodig ala. Maar nee hoor. Net ook weer, ik wil oversteken van 1 winkel naar een andere, kon nog net op tijd stoppen voor twee langssjezende kutpubers. En hard! hard! Echt, ik heb scooters langzamer zien gaan. Kijken niet links of rechts, mensen moeten aan de kant springen. Als ik de kinderwagen bij me had gehad waren ze er frontaal opgebotst met alle gevolgen van dien. En wat denk je van kleine kinderen? Het is levensgevaarlijk!!! De politie doet er niks aan. Die zie je hier zo goed als nooit.

Ik snap dat het brein van pubers nog niet dusdanig volgroeit is maar dit elke halve onnozele snapt dat dit vragen is om ongelukken.

Echt, geen idee wat ik met dit topic wil maar ik moest gewoon even mijn ergernis kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze gewoon al kut vanaf de geboorte. Geluidsoverlast, stank, ouders waarmee je ineens geen zinnig gesprek meer kan voeren ... bij sommige moeders zat een deel van hun brein blijkbaar in de moederkoek of zo.

En dat gesjees door voetgangersgebied begint trouwens al op peuterleeftijd. Dan mogen ze van hun vader of moeder leuk mee boodschappen doen met een loopfiets of stepje. Niet alleen zigzaggen ze door het voetgangersgebied, ze nemen ze ook doodleuk mee de supermarkt in!

Als ik met een mandje in de super ben, hebben ze soms mazzel, maar heb ik een karretje, dan leren ze het meestal in een klap af.

Aso's.
quote:yette schreef op 20 september 2016 @ 16:33:

Ik vind ze gewoon al kut vanaf de geboorte. Geluidsoverlast, stank, ouders waarmee je ineens geen zinnig gesprek meer kan voeren ... bij sommige moeders zat een deel van hun brein blijkbaar in de moederkoek of zo.

En dat gesjees door voetgangersgebied begint trouwens al op peuterleeftijd. Dan mogen ze van hun vader of moeder leuk mee boodschappen doen met een loopfiets of stepje. Niet alleen zigzaggen ze door het voetgangersgebied, ze nemen ze ook doodleuk mee de supermarkt in!

Als ik met een mandje in de super ben, hebben ze soms mazzel, maar heb ik een karretje, dan leren ze het meestal in een klap af.

Aso's.Jij wel Yette, jij wel
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wijkagent inschakelen
quote:pien6 schreef op 20 september 2016 @ 15:31:

[...]

Die zit gewoon op kantoor tot 17u, natuurlijk

Oeps, is waar ook

En ze mag niet computeren voor 8 uur s avonds ofzo.
quote:Oudblond schreef op 20 september 2016 @ 16:36:

[...]

Jij wel Yette, jij wel Ja toch?!
Oh en eensch met Yette.

Kinderen horen gewoon tot hun 18de in een afgesloten compound te verblijven. Dan hebben de volwassenen er geen last van.

Iedereen boven de pensioengerechtigde leeftijd trouwens ook.

En PVV-stemmers. En GL- stemmers. En allochtonen. En tokkies. En Jehova 's getuigen.

Wat zal het rustig worden.
Je vergeet de zeikwijven. Tsjongejonge. Weg ermee!
quote:Brownietaart schreef op 20 september 2016 @ 16:24:

[...]

Je dochter fietste er tegen op? Als de snorscooter gewoon op zijn eigen weghelft reed, was je dochter dus gewoon gevaarlijk bezig en schuldig.

Valt me namelijk heel vaak op dat mensen (snor)scooters verkeerd inschatten, laten schrikken door op het laatste moment aan de kant te gaan of in een keer weer terug sturen, er vanuit gaan dat de scooter er wel langs kan of gewoon stug naast elkaar blijven fietsen..Dochter is nog jong en reed van een bruggetje het fietspad op. Kon niet optijd remmen en de dame had haar aan kunnen zien komen.
quote:yette schreef op 20 september 2016 @ 16:33:

Aso's.Waar woon je? Ik zal voortaan mijn peuter daar niet meer in het voetgangersgebied laten rond sjezen
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 20 september 2016 @ 17:02:

[...]

Dochter is nog jong en reed van een bruggetje het fietspad op. Kon niet optijd remmen en de dame had haar aan kunnen zien komen.Haha en dan zeggen: snorfietsers kijken niet goed uit.
quote:Agaphantus schreef op 20 september 2016 @ 17:03:

[...]

Waar woon je? Ik zal voortaan mijn peuter daar niet meer in het voetgangersgebied laten rond sjezen

Fijn!

Enneh, ik kom echt overal ...

[...]

Dochter is nog jong en reed van een bruggetje het fietspad op. Kon niet optijd remmen en de dame had haar aan kunnen zien komen.

Wauw, dit is bijzonder.

Jouw prinsesje deed iets gevaarlijks en dan ben jij kwaad op de ander?

Misschien moet jij je dochter nog niet alleen laten fietsen of zulke dingen op een andere manier voorkomen.
Maar even een serieuze bijdrage: Die pubers die zo asociaal fietsen denken daar niet eens bij na,en ze zullen echt niet voorzichtiger gaan fietsen omdat moeders dat heeft gezegd.

Als ik het echt zat ben dan stap ik gewoon op het laatste moment bijna voor hun fiets zodat ze zich lens schrikken

Hopelijk onthouden ze dat wel voor de volgende keer. (doe hetzelfde bij 60+ fietsers die denken dat de hele wereld van hun is.)
Ik ben geen moraalridder, heb ook als kind dingen gedaan die niet mochten, maar niet waarbij ik anderen in gevaar bracht. Enkel mezelf. Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd over de reacties dat ik zeur. Ik bedoel, we hebben het hier niet over een verlaten winkelstraat, we hebben het niet over stapvoets. Ik heb het over een gebied waar echt niet gefietst mag worden, waar het druk is en waar mensen als een soort van wielrenners door de straat gaan. En dat overdrijf ik niet. Het ging echt hard.

Ik ben geschrokken, ja. Ik vind het onfatsoenlijk, ja. Ik zit er niet op te wachten dat mijn kleuter, peuter of baby doodgejakkerd wordt.

Ook zit ik zelf er niet op te wachten dat iemand mij ondersteboven sjeest. Ik erger me, ja. Het lijkt wel alsof men tegenwoordig alles maar moet vinden kunnen. Want als je er iets van zegt, of je uit, nou, dan ben jij de oude mopperpot. Ik vind dat raar.
quote:mariel1989 schreef op 20 september 2016 @ 17:16:

[...]

Wauw, dit is bijzonder.

Jouw prinsesje deed iets gevaarlijks en dan ben jij kwaad op de ander?

Misschien moet jij je dochter nomog niet alleen laten fietsen of zulke dingen op een andere manier voorkomen.Pardon je rukt dingen uit zijn verband.. Nu moet het niet gekker worden... Waar blijft het feit dat de dame gewoon kan vragen of het gaat? Dat deed ik namelijk wel bij haar.. Ik ben niet boos om het feit dat het gebeurde, maar wel over het feit dat ze door reed zonder ook maar iets te zeggen. Ja dat vind ik niet normaal en asociaal.
quote:minnimouse schreef op 20 september 2016 @ 15:31:

[...]

In slakkentempo ... zodat je zeker bijna van je fiets afvalt? Waarom kun je dan niet gaan lopen?

En wel een bijzonder antwoord van je, meer zeg ik niet.

Simpel; als ik van de ene kant van het winkelcentrum naar een winkel helemaal aan de andere kant moet (waar vandaan ik prima via een achteruitgang naar huis kan fietsen), dan ga ik niet mijn fiets aan de ene kant parkeren en dan dat hele stuk heen en weer lopen. Dus dan kan de fiets mee aan de hand, of ik zit er op en dan komen we (fiets en ik) er met nog minder inspanning. Daarbij pas ik mijn tempo aan aan mensen die ik van achter nader en die kunnen schrikken, maar ik vind het lekkerder om zelf te rollen. Zodra er een versperring verschijnt in de vorm van een gearmd lopend echtpaar dat alle ruimte innneemt, stap ik ook even af hoor, maar waarom zou ik gaan lopen als ik niemand hinder?

De mensen die boos schreeeuwen dat je moet afstappen, zijn mensen waar ik minstens 10 meter vandaan blijf. Dus waarom die zich nu zo moeten opwinden is mij echt een raadsel...
Mijn dochter werd ooit omver gereden door twee randdebielen pubers die op volle snelheid een poortje uit kwamen scheuren. Ik kon mijn eigen fiets niet eens ter aarde werpen teneinde mijn dochter overeind te hijsen want zoon achterop, dus ik beperkte me tot een kilometerslange scheldkanonnade aan het adres van de heren waarvan de halve stad mee kon genieten terwijl omstanders mijn dochter opraapten. Was misschien niet netjes, maar het luchtte wel lekker op .

Moraal van het verhaal: spreek de heren er de volgende keer gewoon zelf op aan. Dat mag trouwens ook op een meer beschaafde manier .
quote:Miss-Colorado schreef op 20 september 2016 @ 17:28:

Ik ben geen moraalridder, heb ook als kind dingen gedaan die niet mochten, maar niet waarbij ik anderen in gevaar bracht. Enkel mezelf. Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd over de reacties dat ik zeur. Ik bedoel, we hebben het hier niet over een verlaten winkelstraat, we hebben het niet over stapvoets. Ik heb het over een gebied waar echt niet gefietst mag worden, waar het druk is en waar mensen als een soort van wielrenners door de straat gaan. En dat overdrijf ik niet. Het ging echt hard.

Ik ben geschrokken, ja. Ik vind het onfatsoenlijk, ja. Ik zit er niet op te wachten dat mijn kleuter, peuter of baby doodgejakkerd wordt.

Ook zit ik zelf er niet op te wachten dat iemand mij ondersteboven sjeest. Ik erger me, ja. Het lijkt wel alsof men tegenwoordig alles maar moet vinden kunnen. Want als je er iets van zegt, of je uit, nou, dan ben jij de oude mopperpot. Ik vind dat raar.Er hier iets van zeggen, ìs ook mopperen. Je schiet er niks mee op. Wij zijn geen fietsende pubers.
quote:Miss-Colorado schreef op 20 september 2016 @ 17:28:

Ook zit ik zelf er niet op te wachten dat iemand mij ondersteboven sjeest. Ik erger me, ja. Het lijkt wel alsof men tegenwoordig alles maar moet vinden kunnen. Want als je er iets van zegt, of je uit, nou, dan ben jij de oude mopperpot. Ik vind dat raar.

Ik vind je geen moraalridder hoor!

Het is ook gewoon zwaar irritant, als ik met mijn zoontje van 2,5 door de winkelstraat loop dan moet ik ook echt uitkijken voor fietsers.
quote:yette schreef op 20 september 2016 @ 17:37:

[...]

Er hier iets van zeggen, ìs ook mopperen. Je schiet er niks mee op. Wij zijn geen fietsende pubers.Dit forum bestaat toch bij de gratie van gemopper, gezeur en gedrens waar niemand iets mee opschiet? Dat mens is zich een aap geschrokken, laat haar even lekker. Natuurlijk schiet je er meer mee op als je de kloothommels zelf aanspreekt, dat schreef ik net ook al. Maar achteraf kijk je een koe in de kont he.
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 20 september 2016 @ 15:59:

Overigens doen het niet alleen pubers. Ook snor fietsers kijken niet zo goed uit. Ja die bestaan nog. Mijn dochter fietste er tegenop en de muts reed gewoon door. Het was dat ik mijn kind bij me had die stond te huilen. Anderd was ik er heel hard achterna gegaan.En wat had je gedaan dan?

[...]

Dochter is nog jong en reed van een bruggetje het fietspad op. Kon niet optijd remmen en de dame had haar aan kunnen zien komen.

Niet alleen zichzelf maar ook het andere verkeer in gevaar brengen. Wat dacht je ervan om je prinsesje dan beter in de gaten te houden als ze nog zo jong was en nog niet goed kon fietsen? Ervan uitgaan dat de scooter het ziet aankomen is fout. Je hoort je gewoon aan de verkeersregels te houden en bovendien kan je ook niet zo makkelijk uitwijken met een scooter.

Neen, als ik de scooterrijder was had je ook op geen enkel begrip hoeven rekenen. Dit had ook heel anders kunnen aflopen en je mag blij zijn dat het slachtoffer geen ernstig letsel had.
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 september 2016 @ 17:43:

[...]

Dit forum bestaat toch bij de gratie van gemopper, gezeur en gedrens waar niemand iets mee opschiet? Dat mens is zich een aap geschrokken, laat haar even lekker. Natuurlijk schiet je er meer mee op als je de kloothommels zelf aanspreekt, dat schreef ik net ook al. Maar achteraf kijk je een koe in de kont he.Helemaal mee eens. Af en toe moet je gewoon even kunnen ketteren. En als je je kapot schrikt dan gaat dat ketteren nog net een tandje harder. Vooral tegen de daders in kwestie
Nounounou,,, 'Kutkinderen'... Dat noemen we tegenwoordig tuig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven