Druk in mijn hoofd

20-09-2016 20:49 7 berichten
Ik heb vorig jaar veelal alleen op een team gestaan, hierdoor merkte ik dat ik voor mijn zomervakantie echt op was. Ik kom niet meer fatsoenlijk denken, was in en in moe...

Werd snel geïrriteerd, gebeurde er iets onverwachts had ik echt zoiets pff gaan we weer...

Onze vakantie was echt heerlijk! Ik voelde me zo fijn na die tijd en had redelijk zin om weer te werken.

Maar sinds 3 weken werk ik weer en ik Kom er gewoon niet in. 1 na het ander volgt elkaar op... en ik loop er gewoon achteraan, het zal wel, ik heb er geen lol meer in.

Heb nieuwe collega waar het goed mee klikt die super gemotiveerd is..

Merk zelf dat ik weer meer onrust krijg, dat ik me snel druk maak mijn hoofd loopt weer vol...

Heb er zelf voor gekozen rust te nemen, en even wat minder te werken maar ik voel me nog druk en heb het idee niet voldoende mijn werk te kunnen doen....en nog over moet werken om rond te komen..

Wat moet ik nu doen???
Alle reacties Link kopieren
Uitkijken dag je niet overspannen raakt. Je kunt altijd een oriënterend gesprek met een psycholoog aangaan om te kijken waar je probleem exact zit en wat je zelf kunt doen (zonder evt minder te werken). Voorkomen is beter dan genezen, dus zoek op tijd hulp!
Zoek naar een andere baan die beter bij je past. Het lijkt erop dat dit het niet meer is voor je.
Ga eens met je leidinggevende in gesprek hierover, en eventueel afspraak bedrijfsarts ter preventie van uitval.
quote:FunnyFace8 schreef op 20 september 2016 @ 20:57:

Zoek naar een andere baan die beter bij je past. Het lijkt erop dat dit het niet meer is voor je.

Ik vraag me dat af omdat ik altijd met veel liefde gewerkt heb!

En er ook echt plezier in had.
Wordt je alleen druk in je hoofd m.b.t. je werk of spelen er mogelijk meer dingen bijv in je prive-situatie?

Ik ken je gevoel. Heb er zelf momenteel ook last van.

Ik weet ook wat bij mij de oorzaak is: te hoge werkdruk, dit meerdere keren aangegeven maar er wordt voor mijn gevoel niets aan gedaan. Ben zelfs nu ook op een punt beland dat ik op mijn vrije dag toch maar naar mijn werk ga om dingen af te maken. Ik weet dat ik knettergek ben, maar doe ik het niet, dan moet ik de volgende dag dubbel zo hard werken. Terwijl ik voel dat ik op ben, mijn hoofd zit vol, kan heel lang met iets bezig zijn zonder werkelijk iets te presteren enz.

Daarbij komt nog dat er in mijn prive situatie een aantal dingen veranderd zijn en ik weet dat er nog meer veranderingen aan zitten te komen. Dat, in combinatie met een baby die ook de nodige aandacht vraagt, maakt dat ik nu op een punt zit van 'het is genoeg, nu even niet meer, ik zit vol'.

Ik hoop dat je weer een goede balans kunt vinden. Probeer er met je leidinggevende over te praten. Hopelijk doen ze er iets mee.
quote:piepp schreef op 20 september 2016 @ 21:14:

Wordt je alleen druk in je hoofd m.b.t. je werk of spelen er mogelijk meer dingen bijv in je prive-situatie?

Ik ken je gevoel. Heb er zelf momenteel ook last van.

Ik weet ook wat bij mij de oorzaak is: te hoge werkdruk, dit meerdere keren aangegeven maar er wordt voor mijn gevoel niets aan gedaan. Ben zelfs nu ook op een punt beland dat ik op mijn vrije dag toch maar naar mijn werk ga om dingen af te maken. Ik weet dat ik knettergek ben, maar doe ik het niet, dan moet ik de volgende dag dubbel zo hard werken. Terwijl ik voel dat ik op ben, mijn hoofd zit vol, kan heel lang met iets bezig zijn zonder werkelijk iets te presteren enz.

Daarbij komt nog dat er in mijn prive situatie een aantal dingen veranderd zijn en ik weet dat er nog meer veranderingen aan zitten te komen. Dat, in combinatie met een baby die ook de nodige aandacht vraagt, maakt dat ik nu op een punt zit van 'het is genoeg, nu even niet meer, ik zit vol'.

Ik hoop dat je weer een goede balans kunt vinden. Probeer er met je leidinggevende over te praten. Hopelijk doen ze er iets mee.

Wordt je niet gewoon misbruikt?

Laat het maar lekker in de soep lopen, de verantwoording - en de winst- ligt bij de werkgever.

Hetzelfde zou ik ook bijna tegen to zeggen. Werk je in de zorg? Is het gebruikelijk dat er iemand alleen op de groep staat? Ik weet dat dat bij sommige afdelingen niet mag.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven