Therapeute met te korte kleding

20-09-2016 21:15 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Beetje tuttige vraag misschien maar goed.

Ik ben samen met mijn vriend in relatietherapie. En dat is heel goed en fijn. We hebben echt veel aan de gesprekken.

...behalve als het mooi weer is...

Dan draagt onze therapeute namelijk vrolijke korte rokjes. Zo kort dat je vaak haar ondergoed kan zien als ze tegenover je zit. En dat leidt toch best een beetje (erg) af. En zeker als we onderwerpen bespreken op het gebied van seksualiteit voelt het voor ons beiden ongemakkelijk. We durven dan bijna niet haar kant op te kijken omdat wel dan dus ongevraagd vol zicht hebben. We kunnen er wel om lachen maar echt helpend is het niet in de therapie. Ik heb subtiele hints gegeven, maar die komen niet aan. Zijn mijn vriend en ik nou echt van die jaren vijftig mutsen of moeten we er toch een keer wat van zeggen?
Gewoon doen. Dan kan ze er iets mee. Waarschijnlijk heeft ze het niet eens door.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:springbokje schreef op 20 september 2016 @ 22:05:

Hahaha, Dank voor alle - serieuze en minder serieuze- reacties!

Het is denk ik idd een onbedoelde combi van 'materiaal en houding'???? ,want als ze staat valt het allemaal wel mee.

Toch maar een mailtje aan wagen dan.,

Ze zal het vast niet leuk vinden om te horen.

Even moed verzamelen.Dat denk ik dus helemaal niet
zou t pas echt sterk vinden als je vriend zou zeggen dat je haar ondergoed kunt zien en of ze daar iets aan kan doen
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 20 september 2016 @ 21:32:

[...]

Tenzij iemand werkt als bijv. fotomodel, zweminstructeur of in de s*ksbranche, is er nooit een goede reden dat een cliënt je onderbroek/bikinibroek ziet.

Ik dacht dat er stond Skibranche...

Snapte al niet waarom je dan een onderbroek te zien zou krijgen!
quote:sandra1905 schreef op 20 september 2016 @ 22:25:

[...]

Ik dacht dat er stond Skibranche...

Snapte al niet waarom je dan een onderbroek te zien zou krijgen!
quote:Jejoue schreef op 20 september 2016 @ 21:27:

Als seksualiteit ter sprake komt vertellen dat je geile slips hebt gekocht, "precies die jij draagt".
Ik dacht al dat het probleem zou zijn dat manlief het wel iets te leuk vond, maar ik zou zeggen, hieruit blijkt juist mooi dat jullie op 1 lijn zitten en er samen om kunnen lachen, over praten met elkaar en het iets is wat jullie juist bindt.

Slecht weer komt er aan. Naar mijn idee wat ik zo hoor van mensen is het lastig iemand te vinden waarmee je goed kan praten.

Ik zou zeggen haar nog even houden.

Meestal doen vrouwen met korte rokjes het verder expres, zeker in deze setting vind ik het wat apart dat ze het zelf niet door zou lijken te hebben. Maar er speelt geen jaloezie zoals ik in eerste instantie dacht.

Maar dus ongemakkelijkheid. Leidt het veel af? Als jullie aan gesprekken bij haar alsnog veel hebben, lijkt me de schade ook wel meevallen.
Is ze aantrekkelijk? Misschien geeft ze een signaal af en is het aan jullie om daar op te reageren. Als ze jullie allebei bevalt, stel dan voor om een keertje buiten de praktijk verder te praten. Reageert ze daar heel erg verrast op, wijs hart dan op haar kleding.
Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.
quote:Durocq schreef op 21 september 2016 @ 10:06:

Is ze aantrekkelijk? Misschien geeft ze een signaal af en is het aan jullie om daar op te reageren. Als ze jullie allebei bevalt, stel dan voor om een keertje buiten de praktijk verder te praten. Reageert ze daar heel erg verrast op, wijs hart dan op haar kleding.

Edit: ik zie dat TO al een mailtje stuurt. Jammer, een ontzettend gemiste kans op een interessant gesprek. Het leven is geen Ikea ballenbak waar alles is gericht op veiligheid.

Maar er is nog een kans. Zeg bij de volgende sessie dat je het eigenlijk helemaal niet zo erg vond (als dat zo is, natuurlijk). Dan liggen de kaarten meteen op tafel. Je vriend kan het vervolgens beamen. Mogelijkheden!

Zelf heb ik ooit een flirtende psychiater gehad, het lijkt me geen zeldzaam fenomeen. Maar die was dus man en ik ben ook een man, dus daar had ik weinig aan.
Leuk, er was gisteren toevallig ook een psychologiestudente in Love, Lust or Run op TLC die zich ietwat ongepast kleedde voor haar toekomstige baan. Misschien kun je een linkje meesturen naar de therapeut.
quote:Beeldig schreef op 20 september 2016 @ 21:21:

"Sorry dat ik er iets over opmerk, maar we kunnen uw ondergoed zien en dat vinden we erg onprettig. Zou u met uw kledingkeuze rekening kunnen houden met het gegeven dat wij tegenover u komen te zitten?"De formele aanpak. In uniforme bewoordingen. Gaap. Slaat iedere spontaniteit dood.
Ik zou zeggen deze therapeute is geweldig. Uit alles blijkt dat jullie erg bij elkaar passen. Een partner waarmee je zo op 1 lijn zit dat jullie dit soort berichten samen opstellen en daar samen achter staan, lijkt me niet zo groot. Ik zou zeggen dat jullie als partners goed bij elkaar passen.
quote:Jejoue schreef op 20 september 2016 @ 21:27:

Als seksualiteit ter sprake komt vertellen dat je geile slips hebt gekocht, "precies die jij draagt".

Hahahaha!

Goed dat je die mail gaat sturen. Ik vind het wel een beetje suf hoor. Slordig ook dat je daar zelf niet op let, ik zou mij namelijk erg ongemakkelijk voelen als ik er zelf zo bij zou zitten.
@clubmedfan De kans dat ze er per ongeluk zo bijloopt kunnen we uitsluiten.
Springbokje, heb je de mail al gestuurd? Hoe reageerde ze?
Ja, ik wil ook weten hoe dit is afgelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven