Is dit normaal?

21-09-2016 20:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik weet niet of ik dit in de goede pijler heb gezet, maar ik loop al een tijdje ergens tegen aan en ik vraag me af of meer mensen dit hebben en of dit normaal is.

Elke keer als ik een leuk iemand tegenkom, begin ik te fantaseren over die persoon en ook dat we een relatie hebben en hoe dat zou zijn. Zo ben ik tijdens het backpacken iemand tegengekomen en zelfs nu ik diegene niet meer zie, fantaseer ik hoe het zou zijn als ik diegene ooit weer tegenkom. In de toekomst dus. Heel fijn, maar minder fijn wanneer ik niks van diegene via facebook of whatever hoor. Hebben meer mensen hier last van? En hoe kan ik dit stoppen? Want het maakt me soms best een beetje depri.
Fantaseren kan een leuk tijdverdrijf zijn, maar zodra je er verwachtingen aan gaat koppelen, kan je wel eens heel teleurgesteld worden ja.

Gaat het over fantaseren over een relatie of over een vriendschap? Is het contact ook dusdanig geweest dat het dat zou kunnen worden?
Ja hoor, lekker van genieten zonder dat je er teveel verwachtingen aan knoopt. Is heel normaal.
quote:_Wollstonecraft_ schreef op 21 september 2016 @ 20:15:

Ja hoor, lekker van genieten zonder dat je er teveel verwachtingen aan knoopt. Is heel normaal.Krijg het idee dat TO dat misschien wel een beetje heeft?
Ik fantaseer me gek heel mn leven al!

Het kan heerlijk zijn maar inderdaad ook vaak op een teleurstelling eindigen ????
Niks mis met een beetje fantaseren! Ik fantaseer ook over van alles en nog wat. Het staat zelfs in mijn school rapport dat ik een dromer ben en graag fantaseer Gewoon lekker blijven doen.
Ik hou van fantaseren. Is heel normaal. Maar inderdaad moet je er geen hoop of verwachtingen bij hebben. Probeer gewoon te genieten van je gedachten.
Ik fantaseer ook en ik houd van fantaseren en ook van dagdromen, maar het is wel eens wat uit de hand gelopen.

Tegenwoordig let ik er dus wel op dat ik er een behoorlijke dosis kritisch denken tegenover zet, zodat de boel een beetje in balans blijft.

Verder is het best gezond om te fantaseren, het laat je eventuele mogelijkheden zien via je geestesoog...kijk alleen een beetje uit voor magisch denken. maar fantaseren geeft ook kracht, een mooi beeld voor je geestesoog om eventueel te bereiken.

Om mooie dromen waar te maken.

Aerosmith heeft er een mooi nummer over geschreven: https://www.youtube.com/watch?v=hHRNSeuvzlM
@lostwandress ja, bijna 2 weken met elkaar opgetrokken en bij elkaar geweest, maar we wisten allebei dat we nog verder gingen reizen zonder elkaar. Maar nu fantaseer ik weleens over als ik hem in de toekomst tegen zou komen en als we dan we samen zijn etc.

Ja het probleem is dat ik vaak teleurgesteld raak, omdat de fantasie niet werkelijkheid is en ik vraag me af wat ik hier nou aan kan doen. Het fantaseren kan ik maar moeilijk uitzetten en ik vind het heerlijk, maar soms maakt het mij ook echt heel verdrietig en realiseer ik me dat het leven heel anders is. Dan word ik er bijna depressief van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven