Zakenpartner van partner

24-09-2016 05:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zo vroeg.. maar ik lees al een paar maanden mee en nu wil ik zelf iets kwijt. Ik hoop dat iemand wat wijze raad heeft.

Belangrijk (of niet): Ik ben overspannen geraakt een aantal maand terug (verhuizing, studie, werk, interne opleiding, belachelijke lange reistijden en the usual relatiehobbels) maar zit in mijn herstel.. wel een lange weg te gaan nog.. Ik merk dat ik me vooral eenzaam voel en onzeker en zie hiervoor een psycholoog, wat helpt. Maar het heeft zijn invloed op mijn relatie : Ik ben langer dan 2 jaar samen met mijn vriend, beide rond de 30 en wonen nu een half jaar samen.

Hij heeft een zakenpartner/vriendin die hij al 10 jaar kent, zij is getrouwd heeft een kind.

Ooit vonden ze elkaar leuk, maar het heeft verder niet de kans gekregen. Nu heeft hij de laatste tijd veel contact met haar en mijn maag draait zich steeds vaker om als ik haar naam weer hoor. Dus jaloers. Maar sommige dingen die hij zegt begrijp ik niet.. Hij zegt dat ze wel persoonlijke dingen delen, hij weet dat haar huwelijk slechtloopt en kennelijk weet ze soms van onze dingetjes af. Hij waardeert haar als vriendin en voelt zich gewaardeerd en ik denk vooral gerespecteerd.. in de branche/als persoon. Maar hij belt haar steeds vaker met alles wat speelt en ook al bespreekt hij het eerst met mij, word ik onzeker dat hij haar kennelijk ook nodig heeft. Ze is een aantrekkelijke vrouw, altijd al geweest en dat geeft hij toe. Maar omdat hun relatie me nooit bezig hield wist ik veel dingen niet en nu..hoe meer ik er over weet, hoe minder op mijn gemak ik me voel. Ze spreken overigens zelden af, zij woont in het buitenland maar komt weer terug in NL (zonder haar vent!) langeafstandrelatie of zoiets. Ik heb haar nog nooit gezien en hij zei dan ontmoeten jullie elkaar toch ooit? Vervolgens zegt hij in een adem, ik denk niet dat jullie met elkaar kunnen en zij zit daar niet op zit te wachten. Pff ik krijg hele gemixte signalen over hoe hun relatie in elkaar zit en omdat hij uit zichzelf niet echt open is (bang voor mijn reactie, kwetsen etc) blijf ik me er heel vervelend onder voelen. Ik weet niet hoe ik hier nog mee om moet gaan.. ik ervaar hun vriendschap als een bedreiging

en raak ik in een impasse over dit.. Iemand raad?
Ik zou het ook niet trekken
Volg je gevoel hoor want ik heb hetzelfde gevoel hierbij, wat een rotsituatie. Op een gegeven moment moet je ook je ruimte innemen, zij kunnen het wel gezellig vinden maar het gaat ten koste van jou.

Ik zou hier wel zeggen zij eruit of ik eruit.

Vooral ook om dat haar relatie niet lekker loopt enzo.
Hij ziet haar toch bijna nooit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dus hij is open en eerlijk, behalve dan dat hij bang is voor jou reacties. Wat, gezien wat je hier schrijft nogal voor de hand ligt.

Ik praat met mijn vrouwelijke zakenpartner ook over persoonlijke dingen, en ik ken haar feitelijk pas een jaar. Praat jij met niemand over persoonlijke zaken?

Imho moet je met je psycholoog eens over jaloezie praten. Is niet heel gezond of helpend in je leven
quote:viva-amber schreef op 24 september 2016 @ 07:50:

Hij ziet haar toch bijna nooit.Ze komt in Nederland wonen zonder haar vent, nou driemaal raden wie haar gaat helpen klussen en luisterend oor gaat bieden.
Wat een argwaan! Zakelijke partners delen ook wel eens persoonlijke dingen. Niet alleen zakelijke dingen. Het is ook goed om te weten hoe het met je zakenpartner gaat. Hij is er eerlijk over, en het enige wat je bereikt met dit krampachtige gedoe is dat hij minder eerlijk gaat worden om je te ontzien. En dat steekt nog meer.

Bespreek het met je therapeut.
Ze vonden elkaar leuk vroeger. Is er ook seks geweest?

Hoe gaat jullie relatie?
Zij zit er misschien niet op te wachten dat jullie elkaar leren kennen, maar jij misschien wel? Zeker als je vriend haar op persoonlijk vlak gaat bijstaan met het klussen in inrichten van haar huis, kan ik me voorstellen dat je geïnteresseerd bent in de persoon waar jouw vriend zo goed bevriend mee is.

Ik heb ook wel eens hulp gehad van vrienden met klussen. Hun vrouwen heb ik niet gezien toen, maar als ze nieuwsgierig waren geweest, had ik dat niet raar of hinderlijk gevonden. Een andere vriend kwam met vrouw samen een handje toesteken, hartstikke fijn.
quote:ik ervaar hun vriendschap als een bedreiging

Ik denk dat vooral zijn gevoel dat hij niet open en eerlijk tegen je kan zijn omdat er anders gedoe van komt een bedreiging voor jullie relatie is.

Hoe dan ook, iedereen is vrij om op elk moment met een relatie te stoppen en daar kan je niets aan veranderen. Uiteraard kan hij, en ook jij, een ander ontmoeten die beter bij hem past. Iemand met een jaloerse vrouw zal waarschijnlijk op iemand vallen die totaal niet jaloers is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou dit ook heel vervelend vinden! Is het 100% zeker dat ze in nl komt wonen?
Ik zou het niet zo tof vinden dat ze mij niet zou willen ontmoeten. Dat zou voor mij de enige alarmbel zijn.

Bespreken van dingen enzo zou ik niet gek vinden.
Rode vlaggen big time...sterkte
quote:viva-amber schreef op 24 september 2016 @ 07:50:

Hij ziet haar toch bijna nooit.Toch bijna nooit kan ook op neuken uitdraaien.
Ik ben nu pas wakker..maar fijn om jullie reacties te lezen!!

Ze hebben niet gezoend of sex gehad vroeger. Ik geloof dat. Ze gaan niet klussen, die vrouw is in het bezit van 2 huizen maar ze spreken dan af "zakelijke lunch of diner" buiten de deur:-( en tja mss verloren kansen inhalen? Enge gedachtes.

@ kwabbernoot en marana:

wat betreft collega's of zakenpartners ben ik zelf voorzichtiger omdat ik weet dat collega's uiteindelijk collega's zijn en je ook kunnen tackelen. Ik deel mijn sores met beste vrienden of partner.. Op het werk blijf ik in algemeenheden praten.Bijna 2,5 uur praten over je prive aan de telefoon is overdreven toch?

Ik merkte al eerder dat ze niet geïnteresseerd is in mij, dat hoeft ook niet als zakenpartners. Maar wat mij kwetst is dat hij haar graag belt omdat ze hem dus het gevoel geeft dat hij oke is en goed bezig is en ik niet. Dat ik hem niet vertrouw hierin frustreert hem enorm en hij weet niet hoe hij mij daarin kan overtuigen. Als zelfstandige heeft hij een groot netwerk, waaronder vrouwen en niet eerder had ik een probleem met een van hen. Maar bij deze wordt ik onrustig

Ik heb hem net gezegd dat het mij allemaal onzekerder maakt omdat ik zie hoe dat hij naar haar toetrekt. En een man/vrouw vriendschap terwijl je beide misschien niet zo lekker in je relatie zit vind ik spelen met vuur. En ik heb er ook uitgegooid dat ik het niet meer over wilde hebben, die naam, de business. Hij doet 't maar waar ik niet bij ben want ik heb daar nu te veel last van. Niet ideaal, maarja

En ik wil helemaal niet afspreken met iemand die niet geïnteresseerd is in mij. Dat slaat nergens op.

Als hij vreemd wil gaan dan gebeurt dat. Ik kan alleen bij mezelf blijven en vertellen dat ik moeite heb met deze specifieke zakenrelatie.. en daar schaam ik me wel voor, maar het voelde dat ik alert moest zijn.

Ik ga zeker de jaloezië bespreken met de therapeut, maar het is zo complex allemaal.

Wanneer is het intuitie, wanneer is het gezonde jaloezië en wanneer heeft het te maken met mijn overspannenheid. Op dit moment zie ik het niet.. dus vind het ook fijn om te lezen dat sommigen ook een red flag gevoeletje ervaren. Onze relatie gaat met ups en downs het laatste half jaar, ikzelf ga ook zo in het herstel dus soms zal het aan mij liggen. Maar omdat ik niet de vrolijkste ben, zekerste of optimist in deze periode denk ik soms onterecht dat hij het buiten de deur zoekt de positiviteit en wat al dan niet

Dat ze jou niet wil ontmoeten vind ik wel gek ja. Ik heb genoeg mannelijke vrienden of collega's waar ik goed mee omga, maar daarbij gebeurt het meestal op een natuurlijke wijze vanzelf dat je elkaars partner ook een keer ontmoet, of vraagt hoe het met Piet/Klara is, een keer een wijntje meedrinkt, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven