Interrailen welke route
dinsdag 19 juli 2016 om 10:10
Graag zou ik gaan interrailen met een vriendin voor de eerste keer, maar we hebben nog geen route bedacht.
We vinden veel bestemmingen leuk, maar wat voor ons meeweegt is welke landen relatief goed te doen zijn met de trein in het land zelf en tussen de landen.
Ook zou ik graag tips horen van mensen met reiservaring (het liefst via interrail) wat aan te raden steden zijn in Centraal of Oost-Europa.
We vinden veel bestemmingen leuk, maar wat voor ons meeweegt is welke landen relatief goed te doen zijn met de trein in het land zelf en tussen de landen.
Ook zou ik graag tips horen van mensen met reiservaring (het liefst via interrail) wat aan te raden steden zijn in Centraal of Oost-Europa.
dinsdag 19 juli 2016 om 10:41
dinsdag 19 juli 2016 om 21:25
quote:Esquimeau schreef op 19 juli 2016 @ 10:45:
Verhaal weggehaald, ga iets best-wel-herkenbaars niet laten staan als TO er niets mee doet.
Interrailen vond ik hartstikke leuk en in mijn ervaring zijn de landen van de westelijke- en midden- Balkan prima met de trein te bereizen.
Sorry ik had je bericht nog niet gezien..
Uiteraard had ik dat juist erg gewaardeerd.
Verhaal weggehaald, ga iets best-wel-herkenbaars niet laten staan als TO er niets mee doet.
Interrailen vond ik hartstikke leuk en in mijn ervaring zijn de landen van de westelijke- en midden- Balkan prima met de trein te bereizen.
Sorry ik had je bericht nog niet gezien..
Uiteraard had ik dat juist erg gewaardeerd.
dinsdag 19 juli 2016 om 21:45
Wij hebben een vrij korte interrail gedaan: Wenen-Liptovsky Mikulas (lief bergstadje in Slowakije)-Boedapest-Salzburg
Centraal-Europa is prima te bereizen met de trein, maar de afsteker naar Slowakije heeft ons heeeel veel tijd gekost. Nu reis ik graag met de trein, maar het was wellicht wijzer geweest een andere stad aan te doen.
Centraal-Europa is prima te bereizen met de trein, maar de afsteker naar Slowakije heeft ons heeeel veel tijd gekost. Nu reis ik graag met de trein, maar het was wellicht wijzer geweest een andere stad aan te doen.
dinsdag 19 juli 2016 om 23:27
quote:barbaracartland schreef op 19 juli 2016 @ 21:45:
Wij hebben een vrij korte interrail gedaan: Wenen-Liptovsky Mikulas (lief bergstadje in Slowakije)-Boedapest-Salzburg
Goed om te weten over Slowakije!
Geldt dit ook voor de hoofdstad? Of alleen voor kleine plaatsjes?
Goed om te weten over Slowakije!
Geldt dit ook voor de hoofdstad? Of alleen voor kleine plaatsjes?
maandag 26 september 2016 om 10:28
Misschien is www.seat61.com ook een handige site voor jullie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 26 september 2016 om 10:30
quote:Esquimeau schreef op 19 juli 2016 @ 10:45:
Interrailen vond ik hartstikke leuk en in mijn ervaring zijn de landen van de westelijke- en midden- Balkan prima met de trein te bereizen.Ik verbaas me altijd voor die fobie over herkenbaarheid hier in het forum. Wat is daar zo erg aan? Posten mensen zulke vreselijke dingen waar ze zich voor schamen? Ik snap het echt niet.
Interrailen vond ik hartstikke leuk en in mijn ervaring zijn de landen van de westelijke- en midden- Balkan prima met de trein te bereizen.Ik verbaas me altijd voor die fobie over herkenbaarheid hier in het forum. Wat is daar zo erg aan? Posten mensen zulke vreselijke dingen waar ze zich voor schamen? Ik snap het echt niet.
maandag 26 september 2016 om 10:34
Ik heb ook 2 keer geinterraild, maar toen bestond het ijzeren gordijn nog . Dus ik kan weinig advies geven vrees ik. Ik ben toen oa naar Griekenland geweest, waar de Griekse kinderen in een deuk lagen om mijn blonde haar, dat hadden ze nog nooit gezien, sommigen wilden het even voelen ook. Lang geleden, maar geweldige herinnering, zou het zeker aanraden.
maandag 26 september 2016 om 12:24
quote:Dragisa schreef op 26 september 2016 @ 10:47:
Misschien ook handig om je reistijd en reisduur aan te geven? Mijn route, of een deel daarvan, zou ik bijvoorbeeld niet in februari (veel te koud) of in juli (veel te heet) doen, om maar wat te zeggenGoed punt, Rome is echt niet te harden in juli bijvoorbeeld (40 graden).
Misschien ook handig om je reistijd en reisduur aan te geven? Mijn route, of een deel daarvan, zou ik bijvoorbeeld niet in februari (veel te koud) of in juli (veel te heet) doen, om maar wat te zeggenGoed punt, Rome is echt niet te harden in juli bijvoorbeeld (40 graden).