Wasbare luiers

28-09-2016 21:32 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_50456 wijzigde dit bericht op 21-09-2017 16:19
99.29% gewijzigd
Op aliexpress zijn ze goedkoop
De hoeveelheid was valt me inderdaad reuze mee, maar ik heb er maar 1 in de luiers. Met 3 heb je er wel heel wat meer natuurlijk.. Ik zou zoon van 4 eigenlijk niet in wasbaar doen, want daar heb je vaak speciale grote maten voor nodig. Voor de andere 2 kinderen kun je dezelfde maat gebruiken, dat is handig (en voordeliger, want de grotere maten zijn vaak een stuk prijziger).

Meld je eens aan op de facebookgroep Wasbare Luiers of kijk op de site van Sterk voor Wasbaar, daar is veel informatie te vinden over verschillende systemen.

Verder kun je op een heel aantal verschillende sites luierpakketten huren, zodat je kunt uitproberen welke je fijn vindt en welke niet. Niet elke luier past goed bij elk kind namelijk.
Ik zou de oudste geen luiers laten dragen. Dan krijgt hij maar een natte broek en wil hij voortaan wel snachts naar de wc. Hij leert dat vanzelf.
quote:oemiee1234 schreef op 28 september 2016 @ 21:42:

Op aliexpress zijn ze goedkoopAbsoluut waar, maar of je dan een goede, waterdichte luier krijgt die 2 kinderen meegaat is maar de vraag. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met goedkope chineesjes en velen met mij.
....
98.29% gewijzigd
...
97.62% gewijzigd
Er zijn zoveel verschillende systemen, er is voor ieder wel wat wils. Of het nog een goede oplossing gaat zijn voor de oudste betwijfel ik...

Het is echt even zoeken & uitproberen. Waar de één fan is van merk X, moet de ander daar helemaal niets van hebben. Omdat de ander ze niet makkelijk vindt 'werken' bijv., maar elke baby is ook anders.

Ik denk dat als je met goedkope luiers van AliExpress begint, je er snel klaar mee bent, eerlijk gezegd. Ik zou eerst kiezen voor een paar van de bekendere merken.
Er zijn allerlei verschillende systemen en merken te krijgen. Via veel verkoopsite kun je ook probeerpaketten huren, zodat je kan kijken wat jou bevalt.

Zelf heb ik luiers die je kunt gebruiken van geboorte tot zindelijkheid. Ze zijn steeds dmv knoopjes in maat te verstellen. Zoiets is ideaal als je meerdere kinderen in de luiers hebt.
's Nachts is voor veel ouders even zoeken naar de wasbare oplossing. Ook vaak voor baby's, dus ik denk helemaal voor kleuters. Er zijn overal wel oplossingen voor, extra boosten (dit zou je ook in een wegwerp kunnen doen) of met ander materiaal, of wolbroekjes aantrekken bijv. Maar dat is dus waarschijnlijk wel wat lastiger, en duurder, om mee te beginnen met uitproberen.
Ik heb een aantal vriendinnen die ook wasbare luiers gebruiken. Ze zijn er heel tevreden over, maar 's nachts lekken de kinderen wel vaak door. Wasbare luiers kunnen volgend hun wel echt minder vocht hebben. Misschien iets om over na te denken als je kinderen vooral veel 's nachts plassen.
Ik zou zoon in zijn onderbroek in bed leggen. Celstofmatje eronder. Laat hem maar voelen hoe het is om natte billen te krijgen.

En je kunt prima via ali express bestellen. Hebben ze ook prima luiers. Soms ook niet maarja voor die ene euro kun je af en toe wel een miskoop doen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ja, lijkt mij ook lastig hoor, meteen 's nachts beginnen en dan nog eens met een kleuter die veel plast.. Hier ook regelmatig 's ochtends lekjes, dus het is een zoektocht naar dingen die wel werken.

Je zou eens naar het merk Juar kunnen kijken. Dat wordt in Nederland gemaakt en ik hoor er goede dingen over. Geen aandelen en ik gebruik het zelf ook niet. Maar voor een groter kind en een veelplasser is het misschien de moeite. Volgens mij kun je daar ook huren.
Wij gebruikten 'snachts een anders systeem (Littlelamb tweedelig) dan overdag (Gdiapers). Het bevaltonserg goed. Het trucje is om de nachtluier te boosten. Het wordt dan wel een wat dik pakket, maar het maakt mijn kindje niet uit. Overdag hebben we een slankermodel wat weinig was geeft. Ik raad aan verschillende systemen van bekende merken te kopen via luiermarkt op facebook. Als het systeem dan goed bevalt kun je daar op door.

Aliexpress heeft hele goedkope luiers, die niet waterdicht zijn. Ze hebben ook duurdere (nog steeds goedkoop....) luiers van bijvoorbeeld Happy Flute die wel beter zijn. Wel ben je nooit helemaal zeker van de werkwijze en het uitbuiten van werknemers.....

Succes! Het voelt zo fijn niet mee te werken aan die enorme luierberg aan afval!
Pocketluier, zoals deze van Milovia:

Die werken zo:

Tweedelige systemen, onder de ouderwetse vouwluiers (prefolds)/gevormd, met losse overbroekjes van bijv. TotsBots:

Die werken zo:

quote:Tica2 schreef op 28 september 2016 @ 21:56:

Bedankt voor de goede tips. Ik zal eens op de fb pagina kijken. De oudste geen luier laten dragen is echt geen optie. Deels is hij lui, maar ook een hele diepe slaper die niet door heeft in zijn slaap dat hij plast en hij plast nog mega veel. Ik hoop dat met wasbare luiers hij het minder comfortable vindt en het misschien merkt. Ik denk dat zijn zusje net als hem niet snel s nachts zindelijk zal zijn. Ze plassen beide erg weinig overdag en mega veel s nachts.Als hij megaveel plast, is het maar de vraag of er een wasbare luier is die alles binnenhoudt. Bij mijn bijna tweejarige heb ik soms al dat hij ineens een hele grote plas doet en dan houdt z'n luier het niet. De nacht doorkomen lukt al niet meer met hem, wij zijn voor de nacht juist overgestapt op wegwerp, helaas.

Bij een all-in-one (AIO) zit de absorberende binnenlaag aan de luier vast.

Bij een all-in-two (AI2) zit er ook nog een extra aborberende laag aan de luier vast.

Een populaire AI2, Close Parent Pop In:

Wat ziet het er leuk uit! Wel zonde, poep in zo'n mooi luiertje!
quote:marielle8484 schreef op 28 september 2016 @ 22:17:

Ik heb een aantal vriendinnen die ook wasbare luiers gebruiken. Ze zijn er heel tevreden over, maar 's nachts lekken de kinderen wel vaak door. Wasbare luiers kunnen volgend hun wel echt minder vocht hebben. Misschien iets om over na te denken als je kinderen vooral veel 's nachts plassen.

Voordat ik begin las ik dit ook vaak. Ik gebruik een tweedelig systeem van Little Lamb , dit was dr enige die op internet bomb proof scoorde. Dus een bamboe broekje, extra inlegger, en overbroekje.

Nog nooit een lekkage gehad terwijl met wegwerp de spuitluiers tot z'n rug kwamen en snachts vaak plas was doorgelekt.

Je hebt zelfs de inleggers met drie lagen ipv 2 maar die heb ik nooit nodig gehad. Zoon doet het er van 19.00-8.00 op.
Dat hebben wij ook metLittleLamb tweedeling. Nooit lekkage en houd echt alles tegen. Sowieso werd er laatst een vraag gesteld op een wasbaar luierforum over rugpoep. Niemand had dat ooit gehad met wasbare luiers, terwijl het regelmatig voorkomt met wegwerp!

De luiers zijn ook echt heel erg leuk! Ik laat ze ook graag aan iedereen zien. Het is echt niet meer zoals vroeger =)
quote:Frizz schreef op 29 september 2016 @ 06:54:

Wat ziet het er leuk uit! Wel zonde, poep in zo'n mooi luiertje! Maar het mooie is: na de wasmachine is dat er allemaal weer uit!! En dan kan 'ie dus nog een keer worden gebruikt. (En nog een keer. En nog een keer. En...) en staat het elke keer weet zo leuk!
Als je er een inlegvelletje indoet komt er ook geen of nauwelijks poep in de luier.
JWelk soort luier en merken je prettig vindt moet je toch zelf uittesten vrees ik. Ik heb denk ik wel 15 merken in huis en slechts enkele favorieten, oa Wonderoos.

Zelf vind ik voor de nacht niets goed genoeg, behalve de good old pampers. Geen problemen met lekkage, maar het wordt veel te bulky en mijn kinderen worden wakker van een natte/klamme luier.

Qua wasbaar gebruik ik overdag het liefst pocketluiers, met bamboe inleggers, fleece binnenkant en drukknoopjes.

Qua 'chineesjes' kan ik Sunbaby en babywizard aanbevelen. Prima luiers voor een prima prijs.

Om te beginnen zou ik juist wel iets goeds proberen, anders ben je er vrij snel klaar mee denk ik. Over willekeurige luiers van Aliexpress heb ik niet veel goeds gehoord.
Al dat uitproberen en aanschaffen, word al moe bij het idee. Sorry.
Ja als je eenmaal besloten hebt dat je het wil moet je er ook wel echt voor gaan, want het is een wetenschap op zich vind ik. Je moet ook wel regelmatig wassen, maar dat komt natuurlijk vanzelf als je fulltime stoffen luiers gebruikt. Sommige dagen doen we vooral wegwerp en heb ik weinig was, dan ligt er bv. Nog 1 stoffen luier te stinken. Als je gewoon je wasroutine hebt en om de 2 -hooguit 3- dagen kunt wassen dan gaat het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven