Blauwe vinkjes in whatsapp

28-09-2016 19:57 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een digibeet en van apps e.d. heb ik dus weinig verstand. Het zit zo: Ik ben een android-gebruiker en heb op whatssapp de optie leesbewijzen uitgeschakeld. Wanneer ik een door mij verstuurd bericht selecteer en bovenin het scherm op i druk, krijg ik de volgende informatie: Afgeleverd om bijvoorbeeld 15:44 en Gelezen: -.

Dat streepje - zit me dwars :P. Mijn vriend beweert dat je in het i menu altijd kan zien of iemand het bericht gelezen heeft.

Ik kan dat dus niet zien. Komt dat doordat ik zelf in mijn instellingen leesbewijzen heb uitgeschakeld?
Klopt
Ja.
Dacht ik al :p

Bedankt!
Jij kan het niet zien van anderen en anderen kunnen het niet zien van jou. Jouw vriend kan bijvoorbeeld niet zien wanneer jij je berichtje hebt gelezen.
ja
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Er zijn dus geen blauwe vinkjes te zien.

Jij hebt uitgezet dat anderen dat kunnen zien bij jou en meteen kan jij dat andersom ook niet zien. Waarom is dat dan wel vervelend?
Waarom willen mensen toch altijd persé weten of een bericht gelezen is? Ga je dan boos lopen zijn als er niet meteen geantwoord is? Ik lees zo vaak berichten snel die ik dan las later beantwoord..
quote:Goede-Fee schreef op 28 september 2016 @ 20:27:

Jij hebt uitgezet dat anderen dat kunnen zien bij jou en meteen kan jij dat andersom ook niet zien. Waarom is dat dan wel vervelend?quote:Tiswa schreef op 28 september 2016 @ 20:56:

Waarom willen mensen toch altijd persé weten of een bericht gelezen is? Ga je dan boos lopen zijn als er niet meteen geantwoord is? Ik lees zo vaak berichten snel die ik dan las later beantwoord..Ik denk dat TO alleen maar onzeker raakte omdat het vriend had gezegd dat er in plaats van '-' echt iets moest staan. Ik lees niet dat ze het vervelend vindt dat het bij haar 'leeg' is. Of dat ze per se wil weten wanneer het gelezen is.
quote:Courage-- schreef op 28 september 2016 @ 21:07:

[...]

[...]

Ik denk dat TO alleen maar onzeker raakte omdat het vriend had gezegd dat er in plaats van '-' echt iets moest staan. Ik lees niet dat ze het vervelend vindt dat het bij haar 'leeg' is. Of dat ze per se wil weten wanneer het gelezen is.Klopt! Ik ben niet een persoon die geobsedeerd iedere keer haar telefoon checkt of Pietje of Klaasje al op mijn appje gereageerd heeft. Maar het antwoord heb ik nu ;)
- Als jij geen vinkjes verstuurt kun je ze ook niet ontvangen

- Als jij wel vinkjes verstuurt ontvang je ze niet als de ander ze uit heeft

- Als de ander ze aanheeft hoef je ze nog niet te ontvangen, er is geen vinkjesgarantie. Korte verbindingsstoring en je vinkje valt weg en komt nooit meer aan.

- De enige garantie is dat als je een vinkje ontvangt, dat bericht daadwerkelijk aangekomen (dubbel vinkje) of op het scherm gestaan heeft (blauw vinkje). Of het gelezen is weet je natuurlijk nooit.

Maar telefoons werken verschillend als het gaat om het dubbele vinkje. Sommige telefoons halen in de achtergrond op, waarbij je meteen een dubbel vinkje krijgt, anderen halen alleen maar op als je whatsapp opent, weer anderen doen soms het een en soms het ander, afhankelijk van of ze aan wifi hangen.

Het blauwe vinkje krijg je alleen als het bericht echt in whatsapp geopend is. Maar de ontvanger kan het al gelezen hebben via de notificaties, die geven geen blauw vinkje.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik heb ook Android, maar geen i bovenin beeld hoor, waar kan ik dat vinden?
quote:Chocopinda schreef op 29 september 2016 @ 13:09:

Ik heb ook Android, maar geen i bovenin beeld hoor, waar kan ik dat vinden?Lange 'klik' op een bericht.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ah, thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven