iOS, slide to unlock & verwijderen apps

04-10-2016 09:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb net iOS 10 geïnstalleerd maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Allereerst moet ik nu twee keer drukken om te ontgrendelen, kan ik dit aanpassen? Ik vind het verschrikkelijk.

Ten tweede: zodra ik mijn iPhone beweeg (optil) springt het scherm meteen aan; kan ik dat ook uitzetten?

In het beginscherm, kan ik naar links vegen en dan zie ik allemaal nieuws en aandelen. Dat wil ik allemaal weg hebben; kan dat? Gewoon die hele linkerpagina verwijderen zeg maar.

De reden waarom ik geupdate ben naar iOS 10 was zodat ik eindelijk al die standaardapps zou kunnen verwijderen. Bijvoorbeeld kaarten, die neemt toch een aantal GB in en ik gebruik die app toch nooit (ik heb al maps.me). Maar als ik nu kaarten verwijder, krijg ik geen geheugen vrij. Het lijkt wel alsof je de apps alleen kunt 'verbergen', je kunt ze dus niet daadwerkelijk verwijderen om geheugen vrij te maken. Hoe zit dit?

Ik moet in ieder geval nog even wennen...
Vivo per lei
Die pagina links kan je niet verwijderen. Ik gebruik de vingerprint om te unlocken, dan hoef je maar 1 keer te drukken op de homeknop. Moest daar ook even aan wennen, maar dat ben je zo dat van die apps weet ik zo niet.
Volgens mij kan je de vaste apps niet volledig verwijderen om zo geheugen vrij te krijgen.

Bij drukken voor ontgrendelen (Gebruik je de vingerafdrukscanner?) - dan even je vinger iets langer op de knop laten liggen en 1 keer drukken. Soms helpt het om je vingerafdrukjes opnieuw te scannen (Dus verwijderen en opnieuw toevoegen)

De widgets aan de linkerkant kunnen volgens mij ook wel weg maar daar moet ik even naar zoeken :-) Net als dat het scherm aanspringt.
Ik kan niet al je vragen beantwoorden maar ja je kan dat linkerscherm aanpassen. Onderaan staat het knopje wijzig en dan kan je dingen aan en uit zetten. Zelf vind ik het wel handig dat die niet zo snel ondgrendeld.

Ik moet ook wel wennen aan de nieuwe iOS maar zie ook wel voordelen.
Oh en alle smileys zijn ook veranderd Ze zijn er m.i. niet echt mooier op geworden!
Vivo per lei
Je kan die widgets op die pagina links wel weghalen, maar dan blijft die pagina wel gewoon bestaan nog. Alleen dan dus leeg. Volgens mij kan je die pagina niet volledig verwijderen.
quote:DuploPanda schreef op 04 oktober 2016 @ 09:52:

Oh en alle smileys zijn ook veranderd Ze zijn er m.i. niet echt mooier op geworden!Ja klopt! Die ene met zijn tanden op elkaar lijkt nu gewoon op een grote smile. Echt raar...
Ahja, ik heb die linkerpagina nu helemaal leeggemaakt. Dan maar zo

Tnx!
Vivo per lei
quote:-Belle- schreef op 04 oktober 2016 @ 09:55:

[...]

Ja klopt! Die ene met zijn tanden op elkaar lijkt nu gewoon op een grote smile. Echt raar...Ze zijn super lelijk geworden dat is echt jammer!
https://www.appletips.nl/ ... cherm-activeren-optillen/

Hier staat hoe je het kunt uitzetten dat wannee je je scherm optilt het scherm aangaat.
Sorry maar jeetjemina wat is er met muziek gebeurd

En bedankt Loontjee, heb het direct uitgezet!
Vivo per lei
Ik lees even mee...
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
Heb al vaak gelezen dat mensen veel voordelen zien aan IOS10, maar ik heb ze ecgt nog niet kunnen vinden.

Enlighten me please?
quote:-Belle- schreef op 04 oktober 2016 @ 09:55:

[...]

Ja klopt! Die ene met zijn tanden op elkaar lijkt nu gewoon op een grote smile. Echt raar...Gelukkig ben ik niet de enige! Die smilie was m'n favoriet, deze lijkt er totaal niet meer op vind de smilies er verder ook niet bepaald mooier op geworden al wennen ze inmiddels wel...
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
quote:Taralina schreef op 04 oktober 2016 @ 11:03:

Heb al vaak gelezen dat mensen veel voordelen zien aan IOS10, maar ik heb ze ecgt nog niet kunnen vinden.

Enlighten me please?

HomeKit. Berichten en widgets net iets mooier. Betere integratie met MacOS, tvOS en WatchOS. Home-knop met touchID werkt net iets fijner, zeker op iPhone 7. Ontgrendelen door optillen.

Veel voordelen zijn het niet, maar ik vind het wel voordelen. En HomeKit alleen is voor mij reden genoeg om over te stappen.
Bij instellingen > touch id kun je 'vandaag weergave' uitzetten dan heb je die linker pagina niet meer op je lockscreen.

Bij algemeen > toegankelijkheid > thuisknop kun je 'klikken voor ontgrendeling' uitzetten al werkt dat bij mij maar de helft van de tijd :/
Allereerst moet ik nu twee keer drukken om te ontgrendelen, kan ik dit aanpassen? Ik vind het verschrikkelijk.

Die verschrikking is al opgelost las ik? Zo niet: via Instellingen.

Ten tweede: zodra ik mijn iPhone beweeg (optil) springt het scherm meteen aan; kan ik dat ook uitzetten?

Ook al. Via Instellingen.

In het beginscherm, kan ik naar links vegen en dan zie ik allemaal nieuws en aandelen. Dat wil ik allemaal weg hebben; kan dat? Gewoon die hele linkerpagina verwijderen zeg maar.

Had je in iOS 9 ook al, dus dat heeft niets met je update te maken.

De reden waarom ik geupdate ben naar iOS 10 was zodat ik eindelijk al die standaardapps zou kunnen verwijderen. Bijvoorbeeld kaarten, die neemt toch een aantal GB in en ik gebruik die app toch nooit (ik heb al maps.me). Maar als ik nu kaarten verwijder, krijg ik geen geheugen vrij. Het lijkt wel alsof je de apps alleen kunt 'verbergen', je kunt ze dus niet daadwerkelijk verwijderen om geheugen vrij te maken. Hoe zit dit?

Inderdaad. De onderliggende functionaliteit kan ook door andere apps worden gebruikt, die zouden niet meer werken als je apps zou verwijderen. Je kan alleen de icoontjes verwijderen. Volgende keer wat meer geheugen aanschaffen dus.
quote:Bugs_Bunny schreef op 04 oktober 2016 @ 12:02:

[...]

HomeKit. Berichten en widgets net iets mooier. Betere integratie met MacOS, tvOS en WatchOS. Home-knop met touchID werkt net iets fijner, zeker op iPhone 7. Ontgrendelen door optillen.

Veel voordelen zijn het niet, maar ik vind het wel voordelen. En HomeKit alleen is voor mij reden genoeg om over te stappen.Even gegoogled wat dat is die Homekit, maar heb daar geen apparaten voor denk ik. Wat doe jij ermee dan? Thermostaat aan/uitzetten ofzo?
Verwijderen van standaard apps geeft maar iets van 150MB aan echte ruimte. In feite verwijder je enkel de icoontjes van enkele systeem-kritische apps, terwijl het achterliggende stuk software binnen het systeem blijft werken.

Maps is bijv. nodig voor Geofencing, Mail voor versturen van dingen en Safari is en blijft de engine voor webkit.

Overige vragen zijn volgens mij al correct beantwoord...
Linkerpagina heb ik inderdaad verwijderd! Bedankt voor de tip.

Ik krijg dat unlocken met dubbelklik niet weg, volgens mij kan dat ook niet, of ik moet kiezen voor inloggen met vingerafdruk? Maar dat wil ik ook niet. Het oude 'swipen' is helemaal weg bij mij...

De functionaliteit van de Woning-app ontgaat me ook. Ik heb geen lampen met bluetooth of een magnetron met wifi. Dus die app is nutteloos voor mij. (Maar ik ben wel blij voor degenen die wel met smacht op die app hebben gewacht.)

Ik merk dat ik nog steeds teleurgesteld ben in het niet verwijderen van apps. Juist omdat bij de presentatie van iOS 10 dit groots werd aangekondigd: eindelijk kun je standaard apps verwijderen!

Nou dat kan dus niet.

Je kunt ze alleen verbergen, maar dat kon al (door ze weg te stoppen in mapjes).

Ik ben echt wel 'pro-apple' en zo, maar dit vind ik toch gewoon pure misleiding en bedrog.
Vivo per lei
quote:Taralina schreef op 04 oktober 2016 @ 14:52:

[...]

Even gegoogled wat dat is die Homekit, maar heb daar geen apparaten voor denk ik. Wat doe jij ermee dan? Thermostaat aan/uitzetten ofzo?Thermostaat nog niet, maar wel vrijwel alle verlichting in huis
quote:lulletjerozenwater schreef op 04 oktober 2016 @ 20:56:

Verwijderen van standaard apps geeft maar iets van 150MB aan echte ruimte. In feite verwijder je enkel de icoontjes van enkele systeem-kritische apps, terwijl het achterliggende stuk software binnen het systeem blijft werken.

Maps is bijv. nodig voor Geofencing, Mail voor versturen van dingen en Safari is en blijft de engine voor webkit.

Overige vragen zijn volgens mij al correct beantwoord... deze ook hoor
quote:DuploPanda schreef op 04 oktober 2016 @ 21:08:

Linkerpagina heb ik inderdaad verwijderd! Bedankt voor de tip.

Ik krijg dat unlocken met dubbelklik niet weg, volgens mij kan dat ook niet, of ik moet kiezen voor inloggen met vingerafdruk? Maar dat wil ik ook niet. Het oude 'swipen' is helemaal weg bij mij...

De functionaliteit van de Woning-app ontgaat me ook. Ik heb geen lampen met bluetooth of een magnetron met wifi. Dus die app is nutteloos voor mij. (Maar ik ben wel blij voor degenen die wel met smacht op die app hebben gewacht.)

Ik merk dat ik nog steeds teleurgesteld ben in het niet verwijderen van apps. Juist omdat bij de presentatie van iOS 10 dit groots werd aangekondigd: eindelijk kun je standaard apps verwijderen!

Nou dat kan dus niet.

Je kunt ze alleen verbergen, maar dat kon al (door ze weg te stoppen in mapjes).

Ik ben echt wel 'pro-apple' en zo, maar dit vind ik toch gewoon pure misleiding en bedrog.Je hebt wel een heel zwaar leven hè
quote:Bugs_Bunny schreef op 04 oktober 2016 @ 21:12:

[...]

Je hebt wel een heel zwaar leven hè

Nee ik ben gewoon teleurgesteld, dat mag toch?

Ik hou er gewoon niet van als beloftes worden gebroken.

Dat het in dit geval gaat om een lullige telefoon is bijzaak.
Vivo per lei
quote:DuploPanda schreef op 04 oktober 2016 @ 21:15:

[...]

Nee ik ben gewoon teleurgesteld, dat mag toch?

Ik hou er gewoon niet van als beloftes worden gebroken.

Dat het in dit geval gaat om een lullige telefoon is bijzaak.

Natuurlijk mag dat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven