Nieuwbouwwoning tips-tips-tips

10-10-2016 11:43 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Vorige week hebben wij gehoord dat onze nieuwbouwwoning 4 maanden eerder (!!!) opgeleverd gaat worden dan verwacht. Superleuk natuurlijk maar wij moeten nu als een haas besluiten gaan nemen over stuken of renovliesbehang, verf, extra kamer in richten als werkruimte of toch alvast een nieuwe babykamer (Ja! Dat wil ik! Verse baby!!!) etcetera. Ik ben erg benieuwd naar eigen ervaringen met nieuwbouw en het inrichten daarvan.

Dus we beginnen met interieur-en verftips want dat is het leukste. Wat zijn echt hele leuke winkels/ketens/loodsen waar jullie je interieur bij elkaar gescharreld hebben? Liefste in Zuid- en Noordholland of midden NL. Heb je gouden interieur tips buiten Pinterst? Bijvoorbeeld alle kamers een eigen thema of de kamers verbinden door tinten uit dezelfde kleurfamilie te kiezen?

Wat heeft jouw woning veranderd van een Met-Je-Leenbakkerwoning naar VT-wonenwoning? Vertel het me!

We hebben keuken en badkamer al uitgezocht en dat wordt al gedurende de bouw geplaatst. Wat wij moeten doen is alleen stofferen en interieur. In eerste instantie wilden we stuken, maar ik lees dat nieuwbouw vaak nog scheurt omdat de woning zich de eerste jaren nog moet 'zetten'. Echter, onze woning is prefab dus allemaal grote betonen muren. Wie heeft er ervaring met het stuken van een (prefab) nieuwbouwwoning en is daar nu wel of niet tevreden over? En waarom? Om maar meteen door te gaan: hoe kwam je aan je stukadoor en wat vind je een redelijke prijs per vierkante meter? Als ik ga stuken wil ik gewoon glad stuksel, dus geen spachtelputz oid.

Ik hoor ook gefluister over de nieuwste sensatie: renovlies. Op internet staat geschreven dat het prachtig glad en strak kan worden afgewerkt en het zou goedkoper zijn. Wie heeft er renovliesbehang op de muur zitten? Heb je het zelf gedaan of laten doen? Wat is je advies daarin? Ter informatie: Ik ben slordig en ongeduldig dus ik twijfel of ik zoiets zelf moet doen. Daarnaast ben ik ook een zeikerd en erger ik me wild aan oneffenheden. Jullie begrijpen dat dit al mijn hele leven een topcombinatie is. Mijn eigen advies is bij deze toch dat ik het moet laten doen, hebben we dat ook weer gehad. Goh, ik vind alleen al het schrijven van deze OP heel verhelderend, superfijn!

Enfin, ik heb al stalen aangevraagd en vandaag ga ik ook offertes aanvragen bij stukadoors en renovliezers, maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Dan vloeren. We hebben overal vloerverwarming. In toilet en badkamer komen tegels, maar beneden willen we graag lamelparket. Wie heeft dat en ben je daar tevreden over? Waarom wel of niet? Voel je de warmte goed door het parket heen? Zou je het parket doorleggen naar de hal of daar een tegel doen?

Boven wilden we laminaat leggen om de kosten te drukken. We hebben al erg mooi laminaat gezien. Hier gelden dezelfde vragen voor: hoe ervaren jullie dit in combinatie met vloerverwarming? Een andere vraag: laminaat is een hard materiaal. Is dat erg gehorig voor op de bovenverdiepingen of hebben jullie daar geen last van? Is het smaak-technisch heel vreselijk om boven een andere vloer te doen dan beneden?

Ter informatie: we hebben een redelijk budget maar houden de kosten graag minimaal want we zijn jonge ouders, baby 2 zit in de planning en we willen ook binnenkort graag trouwen. Ook op werkgebied is het nogal hysterisch, maar daar lijkt nu eindelijk een oplossing voor te zijn gevonden dus we gaan deze klus gewoon klaren! Lekker alles tegelijk . Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Ah, das jammer!
Ik zou kwaliteitslaminaat uitzoeken wat qua sfeer aansluit bij je houten vloer beneden. Scheelt een berg geld, maar de vloer wordt in slaapvertrekken veel minder heftig gebruikt dan in de woonkamer.
In ons nieuwbouwhuis hadden de laminaatleggers geen folie onder het laminaat gelegd, alleen groene platen. Het gevolg: Een vloer die is gaan uitzetten en omhoog kwam. Echt een domme fout van ze.
Zo, da's irritant. Hebben ze het wel aangepast (op de garantie)? Wij hebben overal echt hout, en dan moet er juist weer ruimte zijn om te kunnen werken. Maar je mag toch verwachten dat vloerleggers weten wat het verschil is tussen hout of laminaat leggen!
Nee geen garantie, waren Polen met een klus bedrijf. Voor het eerst en voor het laatst.
quote:lieverdanlief schreef op 13 oktober 2016 @ 13:15:

Nee geen garantie, waren Polen met een klus bedrijf. Voor het eerst en voor het laatst.Dat is een reden waarom wij alleen legale klussers inhuren. Goedkoop is al gauw duurkoop. Afijn, volgende keer beter!
Wij wonen bijna twee jaar in ons nieuwbouwhuis.

En wij hebben de boel wel laten stuccen.

Geen scheur in de woonkamer te bekennen. 1 muur is heeeeeel lang en stukadoor zei van tevoren ' dat is een muur waar wel een scheur in kan komen, hoeft niet maar kan '

Niet gekomen. Zo blij met de strakke muren!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven