Oepsie

11-10-2016 18:39 59 berichten
Lieve dames,

Ik zit in een zwangerschaps-overdrive. Volgens mijn man sla ik teveel baby spullen in en ben ik door aan het drijven wat het huis betreft; verfspatten bovenop de klink moet weg en die godvergeten plinten van de vloer zijn niet goed.

En hij heeft gelijk, ik heb een 2e kledingkast nodig voor de baby.

Gaat de storm nog zakken of wordt het erger na mate de bevalling in zicht komt? Wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij nooit echt gezakt in mijn zwangerschappen.

Ik zat vervolgens wel steeds met kleding en overbodig troep waar ik niets mee kon.
ik was zo niet maar bij vriendinnen heb ik dit inderdaad wel eens gezien. En nee, dat ging pas een paar maanden ná de bevalling over...
Nooit last van gehad. En je bent er toch zelf bij? Dit op de hormonen gooien is wel lekker makkelijk. Stop gewoon met kopen, probleem opgelost en verfspatten en plinten, tja...als jij dat zo belangrijk vind, steek de handjes uit je mouwen en ook dat is opgelost
quote:-Belle- schreef op 11 oktober 2016 @ 18:44:

verfspatten en plinten, tja...als jij dat zo belangrijk vind, steek de handjes uit je mouwen en ook dat is opgelost Dat is het probleem ook, ik doe dat ook omdat ik anders een opgejaagd gevoel blijf houden tot het gedaan is. En mijn man wil graag als we vrij zijn quality time. En denk jij dat hij van de bank af komt om mee te helpen? Hij lacht me gewoon uit. Over 3 jaar kan hij er pas bij Sooph.( )
Ik heb man een keer huilend opgebeld of hij een middag vrij wilde nemen voor de babykamer. We hadden een tweedehands ledikant en het beitsen wilde maar niet lukken.. Hij heeft het nog gedaan ook: "Ik kom eraan schat...."

We hebben dat ding 3 keer gebeitst en geschuurd, ik zou nu werkelijk het verschil niet eens meer zien.

Met kopen heb ik noodgedwongen een beetje opgelet. We hebben in de maanden voor de geboorte een verbouwing gehad. Maar als het had gekund had het ongetwijfeld ernstige vormen aangenomen.
Ohjee, is dit zwangervaneenwondertje the sequel?

En daarom houd ik mij vast aan het basis uitzetlijstje. Ik vink af wat ik compleet heb, daarmee ben ik nog niet door geslagen.

Hoe lang moet je nog?
quote:ZombieQueen schreef op 11 oktober 2016 @ 18:52:

Ohjee, is dit zwangervaneenwondertje the sequel?

En daarom houd ik mij vast aan het basis uitzetlijstje. Ik vink af wat ik compleet heb, daarmee ben ik nog niet door geslagen.

Hoe lang moet je nog?

Nee ik ben niet zwangervaneenwondertje maar ik veronderstel dat zij jullie goed heeft voorbereid op mijn komst.

In februari ben ik aan de beurt
quote:miss_musica schreef op 11 oktober 2016 @ 18:50:

Ik heb man een keer huilend opgebeld of hij een middag vrij wilde nemen voor de babykamer. We hadden een tweedehands ledikant en het beitsen wilde maar niet lukken.. Hij heeft het nog gedaan ook: "Ik kom eraan schat...."

We hebben dat ding 3 keer gebeitst en geschuurd, ik zou nu werkelijk het verschil niet eens meer zien.

Met kopen heb ik noodgedwongen een beetje opgelet. We hebben in de maanden voor de geboorte een verbouwing gehad. Maar als het had gekund had het ongetwijfeld ernstige vormen aangenomen.Wat heb je toch een lieve man. De babykamer staat al, hij heeft met mij de kamer uitgezocht en in elkaar gezet. Maar de verfspatjes vindt hij geen prioriteit hebben.
Ik had dat ook tijdens mijn zwangerschappen. Waar ik doorgaans van de kleur en de snuisterijen in huis ben, kreeg ik tijdens mijn zwangerschappen een debiele voorliefde voor wit, strak en zeer opgeruimd. Man wist niet wat hem overkwam en ik ook niet. Ik wist dat ik totaal niet mezelf was, ik wist dat ik echt de kluts kwijt was en ik kon er niets aan doen!

Man was zo'n lieverd dat hij de kwast pakte, alles wit verfde, de Ikea leeg kocht en me liet wonen in mijn witte, steriele, strakke huis. Pas een maand of negen na de geboortes werd ik weer redelijk mezelf en wilde ik mijn gebruikelijke "eclectische" inrichting, om vervolgens weer zwanger te raken en weer alles wit te willen.
quote:Sophiever schreef op 11 oktober 2016 @ 18:56:

[...]

Nee ik ben niet zwangervaneenwondertje maar ik veronderstel dat zij jullie goed heeft voorbereid op mijn komst.

In februari ben ik aan de beurt Oh my, en nu al zoveel kleding dat je er een 2e kast voor nodig hebt? Ja, dan ben je behoorlijk door geslagen. Ik zou het trouwens niet alleen op de hormonen gooien. Hormonen kun je van tijd tot tijd best een keer misbruiken. Maar een shitload aan kleertjes kopen enzo valt daar niet echt onder.
Joh, wat maakt het uit... Die kleertjes kopen, als je er niet door in de financiële problemen komt, zie ik het probleem niet, hoor. Lekker van genieten! En ja, ik wilde ook alles netjes aan kant hebben voordat de baby kwam. Omdat je er straks niet zoveel tijd meer voor hebt. Geeft niks, toch?
Dat zou die van mij dan wel weer aanpakken. Zoveel werk kan dat toch ook weer niet zijn?

Gewoon blijven ademhalen. Ws is het 50 procent hormonen en voor 50 procent heb je gelijk.

Komt echt wel goed. Als je je kind straks hebt, vind je hele andere dingen belangrijk. En daar was mijn

man het dan weer helemaal mee eens.
miss_musica wijzigde dit bericht op 11-10-2016 19:04
Reden: straks, niet strak. Arm kind :)
% gewijzigd
Hahah, herkenbaar!

12 weken geleden bevallen, en ja ik heb er nog last van!
quote:ZombieQueen schreef op 11 oktober 2016 @ 18:59:

[...]

Oh my, en nu al zoveel kleding dat je er een 2e kast voor nodig hebt? Ja, dan ben je behoorlijk door geslagen. Ik zou het trouwens niet alleen op de hormonen gooien. Hormonen kun je van tijd tot tijd best een keer misbruiken. Maar een shitload aan kleertjes kopen enzo valt daar niet echt onder. Aan 2 setjes heb je echt niet genoeg als je een spugertje hebt.
Wat zijn jullie mannen tolerant!

De mijne had mij echt wel tegen gehouden als ik zoveel kleding voor de baby had willen kopen dat er een tweede kast moest komen.

En terecht. Dit is namelijk volkomen idioot. Zoveel geld onnodig over de balk smijten om zoveel kleding te kopen dat de baby ze niet eens allemaal kan dragen.

Ja je bent zwanger en dan kan je last hebben van je hormonen. Maar je verliest toch niet je verstand.
quote:miss_musica schreef op 11 oktober 2016 @ 19:01:

Zoveel werk kan dat toch ook weer niet zijn?

Nee klopt, dat is het ook niet maar storen dat ik me eraan doe. Alsof die spatjes roepen Joehoe ik zit er nog.
quote:Sophiever schreef op 11 oktober 2016 @ 19:25:

[...]

Aan 2 setjes heb je echt niet genoeg als je een spugertje hebt. Waar zeg ik dat je aan 2 setjes genoeg hebt? Ik heb het over die 2e kast van jou.
quote:sugarmiss schreef op 11 oktober 2016 @ 19:29:

Ja je bent zwanger en dan kan je last hebben van je hormonen. Maar je verliest toch niet je verstand.

Nee mijn verstand zit er nog en die geeft hem ook volkomen gelijk.

In mijn verdediging we hebben een strand thema kastje en die is niet zo groot. 1.70 x 0.50 en schuin aflopend.
Haha moet wel om je lachen Sooph Ik heb er (nog) geen last van, maar denk dat mijn man een hartaanval zou krijgen als er een kast bij moet komen voor de kleertjes Misschien moet je jezelf een beetje gaan doseren. Leg jezelf een shopverbod op voor 29 dagen per maand en ga 1x per maand en maak dan een lijstje met wat je nodig hebt en koop dat en ALLEEN dat?
quote:ZombieQueen schreef op 11 oktober 2016 @ 19:32:

[...]

Waar zeg ik dat je aan 2 setjes genoeg hebt? Ik heb het over die 2e kast van jou.Die 2e kast die ik op het oog heb ik ook wel heel leuk.
quote:Sophiever schreef op 11 oktober 2016 @ 19:32:

[...]

Nee mijn verstand zit er nog en die geeft hem ook volkomen gelijk.

In mijn verdediging we hebben een strand thema kastje en die is niet zo groot. 1.70 x 0.50 en schuin aflopend.Maar babykleertjes zijn echt heel klein en ze groeien er binnen een maand uit
quote:sugarmiss schreef op 11 oktober 2016 @ 19:29:

Wat zijn jullie mannen tolerant!

De mijne had mij echt wel tegen gehouden als ik zoveel kleding voor de baby had willen kopen dat er een tweede kast moest komen.

En terecht. Dit is namelijk volkomen idioot. Zoveel geld onnodig over de balk smijten om zoveel kleding te kopen dat de baby ze niet eens allemaal kan dragen.

Dit inderdaad. Ik vind het zelf zo makkelijk om het maar op de hormonen te gooien. Je hebt hopelijk nog altijd je verstand.

Hier 24 weken zwanger en man zou het ook écht niet toe laten dat ik veel kleertjes zou kopen, dan bracht ik het maar weer terug. En terecht. Want het slaat helemaal nergens op.

Gelukkig ben ik vrij relaxt en heb ik zo iets; als we toch ergens te weinig van hebben kunnen we het altijd nog bijkopen.
quote:lux. schreef op 11 oktober 2016 @ 19:34:

[...]

Maar babykleertjes zijn echt heel klein en ze groeien er binnen een maand uit Ja! En je weet niet in welke maat de baby geleverd wordt. En je hebt ook nog die hyfrofiele lappen en hoeslakens. In de commode past het niet want daar liggen de luiers en zwitsal flesjes en kruiken.
quote:Sophiever schreef op 11 oktober 2016 @ 19:36:

[...]

Ja! En je weet niet in welke maat de baby geleverd wordt. En je hebt ook nog die hyfrofiele lappen en hoeslakens. In de commode past het niet want daar liggen de luiers en zwitsal flesjes en kruiken.Dus kan je ook met heel veel kledingsetjes zitten die de baby nooit heeft aan gehad. Puur omdat je te veel in een bepaalde maat hebt gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven