Verwarming

12-10-2016 18:27 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Domme vraag misschien

Ik woon in appartementje van 4 huisjes totaal. Beganegrond.

Woonkamer 17m2

Slaapkamer 9m2 voorzien van schuifdeur

Keuken en hal 9m2

Ik vind t een beetje lastig ben een ontzettende kauwkleum. Slaapkamer verwarming staat uit blijft het gelukkig ook koel ondanks dat ik dacht dat de warmte wel langs de schuifdeur kon komen.

Mijn vraag is alleen dat ronde draaiding aan muur staat op 22 graden. Moet ik nu in woonkamer constant de verwarming ook open gedraaid hebben staan of niet ? Ik heb eigenlijk nooit zo stil gestaan bij energie kosten maar dat is nu wel nodig. Woon hier nu een jaar bijna en ja nu is t wel nodig dat het warmer is binnen. Extra deken pakken heeft geen Zin ik slaap op bed ook onder een deken plus wolle sprei in pyjama
quote:spinnekop schreef op 12 oktober 2016 @ 19:09:

Gewoon wennen joh. Scheelt zoveel energie (kosten) als de cv op 19 kan.

Hier noodgedwongen een winter of 2 op 15 graden geleefd ivm verbouwing. Nu is t overdag 15 en in de avond 17 (16.5 eigenlijk ). Fleece dekentje erbij op de bank. Prima.

Nadeel is wel dat wij kapot gaan als we ergens op visite gaan Stook je dan wel wat op als je zelf visite krijgt ? Ik zou het bij jou echt onaangenaam vinden qua temperatuur
quote:gizzmo-returns schreef op 12 oktober 2016 @ 19:14:

[...]

Stook je dan wel wat op als je zelf visite krijgt ? Ik zou het bij jou echt onaangenaam vinden qua temperatuurja wel hoor. We weten dat niet iedereen het kan waarderen. Of we maken gezellig de houtkachel aan
In de kou zitten vind ik ongezellig als ik bij iemand ben. Ben zelf ook een koukleum. Trek wel vaak een dik vest aan, maar handen blijven koud. Kan slechts met handschoenen aan gaan zitten binnen.
Dat ronde ding is de thermostaat die de temperatuur regelt.
Vorig jaar is ons huis opgeleverd en toen zeiden de bouwers dat het energiezuinigste is om de thermostaat s nachts niet lager te zetten. Dus gewoon op dezelfde stand als overdag (20 graden). Als je hem lager zet in de nacht, moet ie in de ochtend zo hard werken dat je per saldo meer verbruikt.
quote:lieverdanlief schreef op 12 oktober 2016 @ 19:43:

Vorig jaar is ons huis opgeleverd en toen zeiden de bouwers dat het energiezuinigste is om de thermostaat s nachts niet lager te zetten. Dus gewoon op dezelfde stand als overdag (20 graden). Als je hem lager zet in de nacht, moet ie in de ochtend zo hard werken dat je per saldo meer verbruikt.Kul, zeker bij zo,n nieuwe energie zuinige woning als hij overdag 20 graden staat dan zakt hij nu toch ook maar max 2 graden en die stook je er zo weer bij.

Vorig jaar is ons huis opgeleverd en toen zeiden de bouwers dat het energiezuinigste is om de thermostaat s nachts niet lager te zetten. Dus gewoon op dezelfde stand als overdag (20 graden). Als je hem lager zet in de nacht, moet ie in de ochtend zo hard werken dat je per saldo meer verbruikt.Dat is achterhaald.

Vorig jaar is ons huis opgeleverd en toen zeiden de bouwers dat het energiezuinigste is om de thermostaat s nachts niet lager te zetten. Dus gewoon op dezelfde stand als overdag (20 graden). Als je hem lager zet in de nacht, moet ie in de ochtend zo hard werken dat je per saldo meer verbruikt.Als je vloerverwarming hebt klopt dat wel, maar anders niet hoor.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 12 oktober 2016 @ 18:52:

[...]

Ik heb in totaal 11 plaids dekens veel warme sokken en truien maar 1 laag is voor mij niet genoeg en ja echt 22 graden ik bibber anders gewoon van de kou. Volgens huisarts en internist kerngezond dusIk ben ook zo hoor, hier ook gewoon 22 graden. En ik zit ook heel vaak onder een dekentje haha. Vandaar ook mijn Nickname ;)

Vorig jaar is ons huis opgeleverd en toen zeiden de bouwers dat het energiezuinigste is om de thermostaat s nachts niet lager te zetten. Dus gewoon op dezelfde stand als overdag (20 graden). Als je hem lager zet in de nacht, moet ie in de ochtend zo hard werken dat je per saldo meer verbruikt.

Dat hangt er maar helemaal van af.

Van de isolatie van je huis (jij gaat uit van nieuwbouw, maar dan nog). Vrijstaand, hoekhuis etc.

En bijv. je leefpatroon. Wij zijn overdag veel weg. Dus tegen de avond het huis opwarmen en eind van de avond alweer afbouwen is echt zat. Ga niet de hele dag de verwarming aan laten terwijl we er niet zijn.

En ik zit ook vaak 's avonds op kantoor te werken, zet ik alleen daar de verwarming aan.

Kortom: energiezuinig stoken is maatwerk.
quote:spinnekop schreef op 12 oktober 2016 @ 19:21:

[...]

ja wel hoor. We weten dat niet iedereen het kan waarderen. Of we maken gezellig de houtkachel aanDat is dan wel weer fijn inderdaad.

Vorig jaar is ons huis opgeleverd en toen zeiden de bouwers dat het energiezuinigste is om de thermostaat s nachts niet lager te zetten. Dus gewoon op dezelfde stand als overdag (20 graden). Als je hem lager zet in de nacht, moet ie in de ochtend zo hard werken dat je per saldo meer verbruikt.ligt er nogal aan hoor. Als jij om 6u thuis komt staat de cv dus vanaf 23u tot 18u voor niks te stoken...?
Hier staat de verwarming ook dag en nacht op 21 graden. .

Als ik die reacties hier lees, dan schijn ik een uitzondering te zijn. Ik heb het gewoon altijd extreem koud. Witte vingers in huis enzo is ook niet erg fijn.
Ik heb het ook altijd koud.

Vreselijk is dat.

In de ochtend gooi ik eerst alle ramen open om het huis door te luchten.

Rond uur of 11 gaat de verwarming op 22 graden tot uur of 20.00

Ik heb dikke sokken, pantoffels, trui met dik vest erover en lig onder een dekentje en nog steeds heb ik het koud.

Bij mij ligt het eraan dat ik chronisch ziek ben en weinig beweeg.

Ben erg bang voor mijn energierekening als ik het nu al zo koud heb.

Maar zonder de kachel aan voel ik me echt belabberd, ziekig door de kou.

Heb overigens ook een laag lichaamstemperatuur 35.6
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.

Dat is echt achterhaald, google maar eens.

Ik heb een klokthermostaat met tussen opstaan en naar bed nog 1 extra instelmoment. 's Morgens laat ik het 18 graden worden, binnen 45 min is iedereen op en weg, daarna terug naar 15 graden. Eind vd dag nu op 19 graden ( later in de winter meestal naar 20 ) en om 23 uur uit naar 15 graden. Het moet wel heel hard vriezen wil de thermostaat nog een inkomen 's nachts.

Ik heb een redelijk geïsoleerde tussenwoning ( huurhuis), vanaf dat het kouder wordt en dus de cv aan doe ik 's avonds ook de gordijnen dicht. Maar t/m afgelopend weekend ook nog wel de balkondeuren open overdag omdat de zon flink scheen.
Je bent zelf een theepot
de thermostaat en de radiator in de ruimte waar de thermostaat zit is een twee-eenheid. Deze radiator moet dan ook altijd open staan.

De radiatoren in de overige ruimtes zijn zodanig berekend dat die ruimtes automatisch ook de juiste temperatuur zullen krijgen wanneer daar de radiatoren open staan.

In de badkamer wordt het 2 graden warmer dan in de woonkamer, de slaapkamers worden 2 of 3 graden kouder dan de woonkamer.

Ik ben even kwijt hoe het zit met verkeersruimtes (gang, hal) maar ook deze krijgen dan de juiste temperatuur.
Niet geschoten is altijd mis
Hmm het is denk ik interessant om het verbruik per week een bij te houden. Dat deed ik vroeger,werd een sport om zo min mogelijk te verbruiken (gas, water,licht).

Ik ben wel altijd thuis, heb vloerverwarming en uitstekend geïsoleerd, maar toch...
quote:dekentje11 schreef op 12 oktober 2016 @ 19:55:

[...]

Ik ben ook zo hoor, hier ook gewoon 22 graden.

Neenee, dat mag niet!

19 graden, drie truien, dikke sokken en rondjes lopen rond de sofa, zo hoort het
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2017 12:08
Reden: ivm spam
99.50% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven