ervaring met Ramendoeken

14-10-2016 14:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft iemand met speciale ramendoeken om je ramen mee schoon te maken (streeploos resultaat zoals ze dan beloven?)?

Je hebt verschillende merken maar allemaal bieden ze dan 3 verschillende doeken aan waarmee je je ramen streeploos schoon kunt maken zonder emmer water en zonder 'trekker'.

dank voor de input
Ik heb ze van Jemako en ben erg tevreden. Je hoeft geen zeep oid te gebruiken alleen water. Had ze destijds aangeschaft voor binnenshuis. Veel deuren met glas en die zitten altijd onder de vingerafdrukken. Super handig en scheelt een hoop werk.

Heb ze vervolgens ook buiten gebruikt. Die ramen zijn echter veel viezer door zand en andere troep. Mijn ervaring is dat ze dan niet echt schoon worden. Gebruik je daarom wel schoonmaakmiddel ipv enkel water dan blijft er een soort grijze waas achter die je ziet wanneer de zon op de ramen staat. (Of ik moet ze, voordat ik er met de droogdoek overheen ga, nog een keer naspoelen met schoon water).

Wil je een keer snel je ramen schoonmaken dan kan het wel met die doeken maar met zeem en trekker blijft het beste. Maar net wat je wilt.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb dezelfde ervaring als Vera. Ideaal voor de kinderhandjes op de ramen, maar voor buiten (zeker ons raam voor aan de straat) moet toch echt met een sopje en een trekker.
OK dank. Wil ze ook alleen voor binnen gebruiken want buiten laat ik een glazenwasser doen.
Ik weet niet meer precies wat zo'n set kost. Geloof iets tussen de 25 en de 30 euro. Vind ik het wel waard. Afgelopen zomer veel vlekken op de ramen door het platslaan van vliegen ed. Even met die doekjes ter plekke erover heen en het is weer schoon zonder dat je daarvoor het hele raam moet lappen. En met de afdrukken van kinderhandjes idem dito. Je blijft anders bezig.

Beeldschermen knappen er ook erg van op.

Ik ben fan.
Ik heb ze van optidee, een set van 2 doeken. Echt een aanrader!
Let it be..
Ik heb er 1 van Hara laten aansmeren maar moet zeggen, hij werkt!
Ik heb de natte en droge Jemako-doeken. Heel erg fijn!

Ik gebruik ze voor binnen en buiten. Soms maak ik buiten de raamkozijnen eerst nog schoon met een oude poetsdoek of een handstoffer, anders wordt de natte doek zo vies.
Hier Jemako en Optiwish en beiden werken hetzelfde.

Alleen NIET wassen met wasverzachter, want dan kun je ze net zo goed meteen in de vuilnisbak gooien.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Jemako bevalt hier ook erg goed al 3 jaar.
Jemako ook hier. Buiten doe ik eerst met een emmer sop en dan afspoelen met de tuinslang. Daarna met de doeken.

Als je buiten elke week doet werkt het prima, maar ik doe buiten maar drie of vier keer per jaar.

Mijn moeder heeft een ander merk, weer niet welk merk maar dat vind ik echt drie keer niks.
Ik gebruik ook de doeken van jamako. Vind ze echt super! Voor buiten gebruik ik eerst een emmertje met sop en een andere doek daarna pas met water en de jamako doeken.
Ik heb laatst nog een tweede droogdoek er bij besteld want door het naspoelen raakt de doek sneller doordrenkt met water en werkt het niet meer.

Dat van die wasverzachter is idd ook een goeie! Niet gebruiken dus. Ik gooi ze overigens wel in de droger. Geen probleem!
Kan ook met een krant.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven