Gevoel van gevaar?

14-10-2016 19:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij nergens veilig en voel altijd een gevoel van dreiging of gevaar. Ik neem nu setraline in maar nog geen effect. Iemand ervaring met sertaline?
Hoe lang slik je het al? Heb je nog andere hulp dan medicijnen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen ervaring zelf, wel goede dingen over gehoord. Maar voor zoiets is denk ik een goede psycholoog net zo belangrijk als de pillen...
geen ervaring met de medicijnen die jij noemt wel met het gevoel van onheil / dreiging / gevaar op elk moment van de dag

ik krijg depot antipsychotica en ben twee jaar terug gestopt met venlafaxine

merkte geen toename van angst toen ik stopte dus of het überhaupt heeft gewerkt......

neem nu nog savonds oxazepam

maar daar moet ik mee stoppen

heb een nieuw medicijn maar daarmee mag je helemaal geen auto rijden dus die neem ik niet

heb jij meer klachten dan deze angst?

weet je waar het door veroorzaakt wordt bij jou?
quote:viva-amber schreef op 14 oktober 2016 @ 19:02:

Hoe lang slik je het al? Heb je nog andere hulp dan medicijnen?ja, dat heb ik maar ik voel me daarvoor al zo....dat ik het gevoel heb dat iemand mij iets gaat doen en een mens voelt heel onbereikbaar voor mij
Dat gevoel herken ik ook. Ik krijg ook antipsychotica om rustiger te zijn. Sinds ik af en toe (bij vlagen lijkt het) herbelevingen heb, is die angst weer toegenomen. Maar vooral in bepaalde situaties. Poes is dus o.a. bang in het donker...
Heb je familie of vrienden die je in vertrouwen kunt nemen en bij wie je bijv een nachtje kunt slapen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Is je vitamine d getest? Te laag vitamine d kun je angstig van worden.

Weet je de oorzaak van klachten?

Moeheid, is alles je te veel, zit je met veel dingen.

Ik hoop dat je hier met iemand over praat.

Bij mij was het oververmoeidheid en alleen rust rust rust hielp.
Steeds topics hierover openen gaat je in elk geval niet helpen..
Nicole ben je er nog? Hoe gaat het?
Het heeft sowieso te maken met spanning, dat het je maar niet lukt om te ontspannen.

Zoiets kan er in slijten en een patroon worden en zelfs een neerwaartse spiraal.

In feite is er niets aan de hand, nu moet je lichaam dat nog gaan beseffen.

Inderdaad: rust en ontspanning en telkens tegen jezelf blijven zeggen dat er feitelijk niets aan de hand is, herhalen dat alles oke is en net zo lang daar mee doorgaan totdat het werkt. Stel jezelf gerust, keer op keer op keer.

Lichaamsbeweging en goede voeding kunnen je daar enorm bij helpen, evenals regelmatig een goed gesprek.

Medicijnen kunnen daarbij een steuntje in de rug zijn, dat is aan je psychiater en natuurlijk ook aan jou.

Omdat iedereen anders reageert op de vele verschillende medicijnen heeft het alleen niet zo veel zin om te vragen hoe dit medicijn voor een ander heeft gewerkt. Op de website van mijnmedicijn kun je vele revieuws vinden van verschillende mensen over medicijnen als sertraline, een beetje over de ervaringen van de anderen lezen, dat heb ik ook gedaan toen, in die tijd...het heeft alleen dus niet zo heel erg veel zin, want jij kunt net zo goed totaal anders reageren op dit medicijn dan die ander.

Je kunt alleen maar kijken of dit medicijn goed werkt voor jou door het te proberen.

Ik wens je veel sterkte en geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven